antje Geplaatst: 4 november 2013 Geplaatst: 4 november 2013 Beste allemaal, Wreed vervelend probleem met de zenderlijst van TVV. Na het volledig opnieuw afstellen van de schotel, controleren van de coax, en nog duizenden andere hakkefieten zitten we met het volgende: Signaal op 19 en 23, maar de zenderlijst die wordt ingeladen begint vanaf 1500?!?! We hebben dus geen enkele vlaamse zender. Heeft er nog iemand dit ooit gehad en wat zou de oplossing hiervoor kunnen zijn. Alvast dank, Antje
jan72 Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 met welke ontvanger werk je? laad je de lijst in via fast scan ?
redneck eyeball Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 Ik vermoed dat je een DSR71xx of 81xx gebruikt. Jouw toestel eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen zou jouw probleem moeten verhelpen.
antje Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Geplaatst: 5 november 2013 Wij hebben inderdaad een DSR7141/22 we hebben al geprobeerd langzaam/snel - geen verandering
antje Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Geplaatst: 5 november 2013 We zullen de fabrieksinstellingen eens proberen, maar hierdoor zijn we de vorige keer alles kwijtgeraakt, dus.... beetje bang om deze weg terug te nemen, hihi
redneck eyeball Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 langzaam mag je zeker niet kiezen, want dan doe je geen fastcan, maar ga je de hele satelliet scannen. Dan beginnen die zenders inderdaad vanaf nr 1500 Bij fabrieksinstellingen raak je wel de favourietenlijst enz kwijt, maar niet jouw opnames. Met de default instellingen hoef je eigenlijk nooit de fastscan manueel te doen, de ontvanger doet dat dan automatisch.
antje Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Geplaatst: 5 november 2013 Ik heb de fabrieksinstellingen teruggezet en ik heb nu inderdaad terug de vlaamse zenders vanaf 1. Maar nu heb ik nog geen beeld op vier, 2be en vijf. Wat zou ik hier nog voor kunnen doen? Alvast dank voor de hulp van de zenderlijsten. Antje
dirocca Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 geen vier, 2be en vijf ligt heel waarschijnlijk aan het niet 100% afgesteld zijn van de schotel, dus nog ff fine tunen. grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
redneck eyeball Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 ik zou beginnen met de skew van de LNB aan te passen. De LNB hoort niet horizontaal te staan, maar schuin. Goede kans dat je enkel door dat aan te passen al gelijk terug beeld hebt op die zenders.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen