Willem Jan Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 Ik heb een abonnement op het (oude) Familiepakket, en heb er sinds 1 november 6 HD zenders bijgekregen. En de abonnementsprijs is met 3 euro verhoogd to 17,95. Het blijkt echter dat op mijn 2de kaart ik deze 6 HD zenders er NIET bij heb gekregen. Na telefonisch contact met CD kreeg ik te horen dat als ik op de tweede kaart deze 6 HD zenders er ook bij wil hebben, ik 5 euro per maand extra voor die tweede kaart moet betalen! Dat wil ik niet, ik had namelijk gedacht dat voor de standaard 2,50 euro per maand voor de tweede kaart ik dezelfde zenders zou krijgen als op de hoofdkaart. Dat is dus niet het geval, ondanks het feit dat op de website van CD nog steeds het volgende staat te lezen :Wanneer u het Familie-pakket als hoogste zenderpakket heeft, kunt u ook op uw 2e en/of 3e televisie van alle zenders uit het Familie-pakket genieten, voor slechts € 2,50 per smartcard, per maand. Hebben andere abonnees hierover ook al vragen aan CD gesteld en zo ja, wat is jullie ervaring? Ik heb nergens iets over die 5 euro extra kunnen vinden op de site,...
Moderator ceesv Geplaatst: 5 november 2013 Moderator Geplaatst: 5 november 2013 Hier staan 17 pagina's over dit onderwerp. http://www.sat4all.com/forums/topic/334947-familie-pakket-prijs-naar-1795/ Canaldigitaal heeft altijd gesteld dat vanaf bepaalde pakketten je op je 2e kaart dit zelfde aanbod kan ontvangen. De extra pakketten, welke je bij je hoofdkaart aanschaft dien je ook op je 2e kaart extra aan te schaffen. Vroeger diende je dus op je hoofdkaart de HD zenders met het extra pakket van 5 euro aan te schaffen, er zitten ook een aantal extra thema zenders in dit pakket. In de nieuwe situatie krijg je "verplicht" voor een meerprijs van 3 euro een aantal zenders uit het losse HD pakket op je hoofdkaart erbij, namelijk de Nederlandse Commerciële zenders zonder RTL8 HD. Het tot nu toe gevoerde beleid dat je op je extra kaart het aanbod van je hoofdkaart krijgt is nu echter losgelaten. Je krijgt op je 2e kaart een gestripte versie van de hoofdkaart. Het is ook niet mogelijk de HD zenders die je op je hoofdkaart krijgt voor diezelfde 3 euro op je 2e kaart te boeken. Wel kan je het HD pakket voor 5 euro boeken, waardoor je 2e kaart een groter! zender aanbod ontvangt t.o.v. je hoofdkaart. Ik kan maar een conclusie trekken, Canaldigitaal heeft hierover niet (goed) nagedacht of dit over het hoofd gezien. In ieder geval is dit vanuit de klant gezien niet te begrijpen, en het is te hopen dat de beleidsmakers bij Canaldigitaal eens goed gaan nadenken over de huidige pakketten en het veelvoud van uitzonderingen als ook de ontbrekende logica voor de klant. Je zou kunnen denken dat Canaldigitaal economisch voordeel zou hebben bij het uitfaseren van de SD zenders, het beschikbaar stellen van de HD zenders zou het aantal kijkers naar de SD zenders kunnen doen laten afnemen hetgeen het uitfaseren van de SD capaciteit zou kunnen bespoedigen. De realiteit is dat binnen het hedendaagse huishouden er op meerdere plaatsen in huis tv gekeken kan worden. Kijk je kabel TV is het signaal in huis eenvoudig te verdelen, verder kan je niet delen met familie, omdat de fysieke beperking van de kabel dit niet toestaat. Canaldigitaal gaat er van uit dat er abonnees zijn die de 2e kaart delen met familie, woonachtig op een ander adres. Om dit ongewenste gedrag tegen te gaan heeft men als beleid de kosten voor de 2e kaart op hetzelfde niveau als de eerste kaart te houden. De abonnee die zich aan de regels houdt wordt daarvan de dupe. Door dit beleid is er een markt ontstaan van aanbieders die betaal tv kijken mogelijk maakt zonder abonnement, een markt die Canaldigitaal ertoe noodzaakt de versleuteling en codering en abonnementsbeleid nog meer te beveiligen, iets wat slechts de legale kijker moeilijkheden bezorgt en de vaste aan Canaldigitaal betalende klant steeds meer problemen geeft dat te zien waar hij of zij voor betaalt. Het argument van Canaldigitaal dat met een door hun geleverde gecertificeerde ontvanger dit voorkomen wordt staat in schril contrast met de regelmatig terugkerende klachten van de gebruikers van deze ontvangers. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 (aangepast) CanalDigitaal schrijft vandaag op hun forum dat op het familiepakket met HD light van €17,95 de volgende Nederlandse commerciële zenders zitten: RTL4 HDRTL5 HDRTL7 HDRTL8 HDSBS6 HDNET5 HDVeronica/Disney XD HD Iedereen met een familiepakket SD heeft er dus ongevraagd het HD-light pakket erbij gekregen voor €3,- per maand extra op het hoofdabonnement en dit terwijl het familie-pakket zonder het HD-light-pakket dus nog gewoon bestaat want dat zit dus op een extra kaartjes. Ze hebben je dus gedwongen een extra pakket er bij te nemen. 5 november 2013 aangepast door Sprietje
Willem Jan Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Geplaatst: 5 november 2013 Ja, zo heb ik het ook ervaren. Ik wilde eigenlijk gewoon het oude familiepakket behouden, maar kreeg (in een reactie op een email van mij aan de klantenservice) te horen dat dat niet mogelijk was. Technisch blijkt het wel te kunnen, want de zenders die ik op mijn tweede kaart kan ontvangen zijn hetzelfde gebleven....terwijl ik had verwacht daar nu ook de extra HD zenders op te kunnen ontvangen. Ik kan in elk geval nergens op de CD site iets vinden waaruit blijkt dat het anders zou zijn.
Sprietje Geplaatst: 5 november 2013 Geplaatst: 5 november 2013 (aangepast) Dan heb je het verkeerd aangepakt bij CanalDigitaal, lees dit maar: http://www.sat4all.com/forums/topic/334947-familie-pakket-prijs-naar-1795/page-13 5 november 2013 aangepast door Sprietje
Willem Jan Geplaatst: 6 november 2013 Auteur Geplaatst: 6 november 2013 Vandaag werd ik gebeld door CD met een nieuwe "persoonlijke" aanbieding: een nieuw contract voor 1 jaar op het familiepakket oude stijl voor de oude prijs van 14,95 en de eerste 2 maanden gratis. Met op de hoofdkaart wel de zes extra HD zenders. Ik wacht nog op een (toegezegde) schriftelijke bevestiging.
Donkeyman Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Ik stoort mij ook dat ik op mijn tweede kaart geen HD kan kijken op de RTL's, Net5 en SBS. Ik denk dat ik mijn hoofdsmartcard ga delen met de ontvanger op de slaapkamer. Canal Digitaal voert inderdaad een onlogisch beleid en op den duur zal dit leiden tot steeds minder abonnees. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Sprietje Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 (aangepast) Willem Jan schrijft: “Ik wacht nog op een (toegezegde) schriftelijke bevestiging.” Nou dan kun je volgens mij lang wachten. Ik heb nog nooit gehoord dat ze een aanbieding van het Callcenter schriftelijk bevestigen. Bij elke aanbieding die ze mij ooit gedaan hebben heb ik ook nooit een schriftelijke bevestiging gekregen en zonder schriftelijke bevestiging ga ik nooit een contract aan.Dus als jij hem wel krijgt, laat het dan even weten. Dan ben je een uniek geval. 6 november 2013 aangepast door Sprietje
Eduard07 Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Het begint al met al aardig op gesjoemel te lijken bij CD. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gerard 76 Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Hier ook al es een schriftelijke bevestiging gehad vaneen telefonische aanbieding nav een ongewenste prijsverhoging. Het kan dus heus wel....
Sprietje Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 CanalDigitaal schrijft vandaag: “Het laagste instap pakket is BASIS wanneer er een losse smartcard geregistreerd wordt. Voor smartpacks is dat BASIS-HD. Wat betreft de situatie met de Extra kaart, daar zijn we mee bezig om ook die te herzien zodat dit meer in lijn komt met dehoofdkaarten. Het is ons niet bekend wanneer dit gaat gebeuren. Zeker is dat dit niet op korte termijn gaat gebeuren.”
Penthe Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 En CanalDigitaal zegt ook dit. Hier worden namelijk zaken al snel als feiten gepresenteerd. 1 van de redenen waarom wij nauwelijks nog verwachtingen uit spreken op dit forum. Het resultaat van het gezeik van de afgelopen dagen, wees er maar trots op.
Mojo Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 En CanalDigitaal zegt ook dit. Het resultaat van het gezeik van de afgelopen dagen, wees er maar trots op. Waarover? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 november 2013 Moderator Geplaatst: 8 november 2013 Maar dan wel het "gezeik" op het Canaldigitaal klantenforum, niet de discussie die we hier voeren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Maar dan wel het "gezeik" op het Canaldigitaal klantenforum, niet de discussie die we hier voeren. Als je een beetje kritische opmerking op het CD forum plaatst dan is dat zo weer verwijderd. CD zou zich eens af moeten vragen waarom er zoveel mensen "zeiken". You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen