Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Sprietje,

Wil je dat eventjes berekenen aub - Betreft overwegend de Vlaamse zenders - Alleen kijken via M7 SAT801.

Schotel kan enkel ter plaatse aangeschaft worden.

Dank bij voorbaat, M.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

Ik kan pas iets berekenen als ik een schotelmaat heb. Heb je al iets in gedachte? Ik zou zelf gaan voor een schotel van 100cm breed.

In Spanje koop je naamloze schotels van 100cm breed en 110cm hoog voor €54,-.

Hij moet dus de Astra 19,2 en 23,5 ontvangen.

Geplaatst:

Ok Sprietje,

Ik opteer voor een 100/110 schotel

M.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Geplaatst:

In Malaga moeten de lnb’s 68,5mm hart op hart van elkaar staan op een schotel van 100x110.

De lnb van de Astra 23,5 in de klem en de lnb van de Astra 19,2 er rechts naast als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt en wel onder een hoek van 26 graden. Dit komt overeen met dat de kop van de 19,2 precies 30mm lager staat dan die van de 23,5.

De skew van de lnb’s moet als volgt staan:

Astra 23,5 is 25 graden.

Astra 19,2 is 21 graden.

Je zou een monoblock Astra 19,2-Hotbird kunnen nemen om de Astra 19,2 en de 23,5 te ontvangen maar ik zou het je niet adviseren. Stel dat je een andere schotel koopt, dan past die niet meer, met twee losse lnb’s past het altijd want dan kun je de afstand aanpassen. In het geval je toch kiest voor een monoblock, let er dan goed op dat de Hotbird diseqc A heeft en de Astra 19,2 diseqc B anders kun je hem niet eens gebruiken op een M7 SAT 801.

Ik adviseer twee Inverto Black Ultra’s. Je kunt ook de quad-uitvoering nemen met die afstand van 68,5mm.

Als lnb-houder zou ik Wentronic multifeedhalter nemen. Die is bijna overal goed verkrijgbaar en de vrijhangende lnb is mooi naar het midden van de schotel te richten.

Koop dit spul wel in België of omstreken, in Spanje is er bijna niet aan te komen en je betaald de
hoofdprijs.

post-60869-0-71503300-1383681756_thumb.png

post-60869-0-23827700-1383681780_thumb.jpg

Geplaatst:

Bedankt Sprietje,

Dit alles is (helaas) niet voor mezelf - Het zou ginder door een of andere "antennist" moeten gefixt worden met behulp van uw gegevens/mijn instructies - Het is niet de bedoeling om nadien van schotel te wisselen - Die monoblock lijkt mij wel wat (eenvoudiger) - Skew's komen nogal overeen - Bij de M7 SAT801 kunnen de Diseqc's vrij ingesteld worden en die blijven ook in 't geheugen.

Grt, Marc.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen