Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uiteindelijk antwoord van de woningbouw gekregen, dus ik weet nu wat niet mag.

Het idee is dat de paal ongeveer 3 meter boven de grond uit moet komen, ter hoogte van de dakrand van de schuur kan ik hem verstevigen. ik kan hem op een voet op de tegels schroeven, of een langere pijp nemen en in het beton storten.

Hij komt dan net boven de dakrand uit, dan wordt de ontvangst niet gehinderd als er een droogmolen staat of als er iemand naar de schuur loopt.

Nu heb ik een site gevonden waar ze palen en koppelstukken verkopen. 

De vraag: waar moet ik op letten? de alu buis is doorsne 60.3 mm, wand dikte 3mm, de stalen buis 60.3mm wand dikte 3.25mm welke moet ik nemen?

Nog tips, ideeen, aanvullend advies, wijze raad, ervaringen?

Er moet een Fuba 85 cm schotel aan komen ( en ik weet dat die 10.5gr schuin moet staan ), het idee is dat het stevig staat, ik heb niet voor niets voor een degelijke schotel gekozen.

Alvast bedankt

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Populaire dagen

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

jij hebt iets in het hoofd inzake wat mag en niet mag en alternatieve schotel opstelling tov je woning

maar ik en misschien andere ook kunnen zich maar moeilijk een beeld maken van de situatie.

schets of foto kan ons helpen om jou juiste alternatieven aan te bieden.

aangepast door Tonskidutch

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Geplaatst:

Je kunt ook eens op Marktplaats kijken.

Zoek maar eens op Google: Marktplaats verzinkte ijzeren paal

Een paal van 7cm dik aan de onderzijde en 5cm dik aan de bovenzijde 340cm lang voor €35,-

Geplaatst:

Foto, goed plan

De schuur en de binnenkant van het dak. ik kan met een metalen plaat buiten  langs de muur recht omhoog, en die komt in de dakconstructie in de schuur uit, bij de houten balken. Zonder breek of zaagwerk ( want dat mag niet )

post-68947-0-09020300-1383737766_thumb.jpg

post-68947-0-62375300-1383737788_thumb.jpg

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Geplaatst:

Even naar het lokale bouwbedrijf en een stijgerpaal kopen ik heb op dezelfde manier een paal gemaakt.

Als je in friesland woont dan kan ik wel een paal voor je regelen zaag hem direct op maat.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

ik zou er zo 3 zetten met de aluminium pijp van ongeveer 3m dikwandig (geen roest)

post-41606-0-10951200-1383741056_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:

Het 1-steens muurtje ziet er op de foto niet erg solide uit.

In mijn ogen is het niet geschikt om met deze beugels een mast te bevestigen aan de schuur..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ow, halfsteens verband.

Ik doelde op het ontbreken van de spouw, maar in ben ook geen bouwkundige.

Maar Tonskidutch, vanuit jouw professionele achtergrond, kan je aangeven of mijn conclusie dat dit muurtje niet geschikt is om antennebeugels aan te bevestigen juist is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

welke schotel wil je plaatsen? ik zou gewoon dan een tegelvoet plaatsen.

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

ceesv en edbe,

1 zonder ringbalk en speciale ankers (en ook gezien de huidige scheuren ) dat ding valt om bij rukwinden van 120~140 km/u

2 los en dus onafhankelijk van de gehuurde bouwsubstantie, een tegelvoet.

ciao

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen