columbo Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 (aangepast) Zo kan het ook ,1m schotel op RVS ,staat op een grindtegel geschroefd ,met RVS houtdraad bouten,waait niet om of beweegt. 7 november 2013 aangepast door columbo
muppet Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Zo kan het ook ,1m schotel op RVS ,staat op een grindtegel geschroefd ,met RVS houtdraad bouten,waait niet om of beweegt. Gebruik nooit rvs als bevestiging rvs is taai maar niet hard hierdoor knapt het snel bij belasting. Gegalvaniseerd is beter. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sprietje Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Dit is onzin. Roestvrijstalen bouten zijn er in de sterkteklassen 50, 70 en 80. Een M10 bout in RVS 80 mag met 48Nm aangedraaid worden. Dat is precies net zoveel als een normale bout van kwaliteit 8.8.
columbo Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 (aangepast) idd,RVS heb je veel verschil in zitten,o.a. het Croom/Nikkel gehalte ,voor de grondplaat 15mm dik heb ik hitte bestendig RVS gebruikt, de buis ook van dat soort matt. Het waren rest materialen. die over waren van de fabricage van brander units voor de papier industrie,staat al 10jaar,soms heb ik s;winters er een ijspegel boven uitsteken,omdat hij meestal vol water staat Gegalvanseerde bouten roesten ook ,duurt iets langer eer je het ziet,zeker met dat bouwmarkt (pisbakken)= vakterm voor minderwaardig staal.staal ,die zijn na een paar jaar ook verroest. 7 november 2013 aangepast door columbo
muppet Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Je moet natuurlijk wel de goede gegalvaniseerde bouten hebben. Sprietje het gaat niet om de kracht die ze kunnen hebben maar om de trillingen en klappen die ze in de loop van de tijd krijgen. Zolang als ik in de rvs werk word me aangeraden om geen rvs op trilling gevoelige plekken te gebruiken. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
ronaldsl Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Met alle respect............ Wat doen jullie moeilijk over een bout zo of zo.... Ik heb m vastgezet met pisbakken 5 cm bouten van de blauwe bouwmarkt en het hangt al 7 jaar zo.... Tuurlijk wat roestvorming, nou en ? Hangt heus nog wel een heeeeeele tijd.
RKrijnen Geplaatst: 7 november 2013 Auteur Geplaatst: 7 november 2013 (aangepast) Grinnik, komt vandaag de eigenaar van t reclame buro, ik zeg: jullie hebben toch dikke stijgerpijp? Kom volgende week maar halen was het antwoord. Schroeven en bouten haal ik wel bij de kleine bouwmarkt om de hoek, dan weet ik zeker dat het goed is. @Ronaldsl zo iets moet t worden, maar dan in de grond, niet aan de muur en 1 versteviging aan de dakrand. 7 november 2013 aangepast door RKrijnen Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
Tonskidutch Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 vooral niet voor paal staan dan heb je al een en ander gelezen Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Sprietje Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Beste muppet Lees op bladzijde 8 van dit document en kijk bij Austenitisch A5 sterkteklasse 80 (hoge treksterkte)http://www.jeveka.com/c/document_library/get_file?uuid=2e333c4d-1ba2-4760-b759-b3a736148a41&groupId=18358En trillingen? Daar kun je van spreken als je ze moet gebruiken voor een generator of zoiets maar toch niet voor een schotel.Als je RVS-bouten al niet voor een staalconstructie kunt gebruiken, dan kun je ze nergens voor gebruiken.
gratje65 Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Voor de geïnteresseerden onder de techneuten hier nog een stukje vakblad. Technische info roestvrij DIN.pdf @RKrijnen, gebruik in ieder geval wel veerringen achter de moeren om de bouten vast te zetten. Doe dit ook bij de schotelbevestiging aan de mast. Voorkomt beweging tijdens het aandraaien.
muppet Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Sprietje het maakt me niks uit ik probeer een goed advies te geven alleen als ik niet gelooft word. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen