Ga naar inhoud

niet alleen zenders vallen uit ook hun site

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waar zijn ze toch allemaal mee bezig,

onderhand elke week wel zenderwijzigingen en nu weer vandaag storing bij mij thuis op SBS6 en Ned2 geen beeld.

Wil even kijken op hun site, ligt deze er nu ook al uit!!!!

sjonge jonge wat een club 

Geplaatst:

ngc wild hd dutch nu ook geen beeld, geen signaal, vanmorgen nog wel

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
  • Moderator
Geplaatst:

Dat je NCG wild HD dutch niet ontvangt heeft te maken met het feit dat dit een transponder is met een hoge frequentie, 12207, gecombineerd met de3 modulatie, waardoor je t.o.v. andere transponders 1,5 dB meer signaal nodig hebt.

Je zal je schotel beter moeten uitrichten voor meer slecht weer reserve.

Ook kan het zijn dat je een lange antenne kabel gebruikt met te veel demping op deze hoge frequentie.

Hierover lopen al een paar draadjes.

Hier verder lezen?

http://www.sat4all.c...sen-overop-19°/

http://www.sat4all.c...nderen-zenders/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

het grote probleem is dat canaldigitaal het nodig vind te blijven wijzigen en dat doen ze dan niet in 1x.. maar het ganse jaar door. Mensen zien door de bomen het bos niet meer.

Het lijkt soms wel of ze klanten gek willen maken

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Freqentiewijziging op wijziging... maar goed, als ik me niet vergis treft dit alleen gebruikers van niet gecertificeerde boxen.

De gecertificeerden doen telkens een fastscan en hebben dus geen centje pijn.

• Moderator
Geplaatst:

De wereld staat niet stil, alles om ons heen verandert, ook Ziggo verandert op dit moment de zender indeling.

Lees maar eens in het kabeltv deel van dit forum.

Deze ontvangstfout wordt niet veroorzaakt door de verandering van transponder, maar door een niet optimaal functionerende ontvangst installatie.

Fastscan functie zit ook op niet gecertificeerde ontvangers, verandering van de zenderlijst hoeft geen probleem te zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De wereld staat niet stil, alles om ons heen verandert, ook Ziggo verandert op dit moment de zender indeling.

Lees maar eens in het kabeltv deel van dit forum.

Deze ontvangstfout wordt niet veroorzaakt door de verandering van transponder, maar door een niet optimaal functionerende ontvangst installatie.

Fastscan functie zit ook op niet gecertificeerde ontvangers, verandering van de zenderlijst hoeft geen probleem te zijn.

En dat doen ze even vaak als CD? Neen!

Ben het codx eens, CD doet het TE vaak.

ET8000

Geplaatst:

Dat je NCG wild HD dutch niet ontvangt heeft te maken met het feit dat dit een transponder is met een hoge frequentie, 12207, gecombineerd met de3 modulatie, waardoor je t.o.v. andere transponders 1,5 dB meer signaal nodig hebt.

Je zal je schotel beter moeten uitrichten voor meer slecht weer reserve.

Ook kan het zijn dat je een lange antenne kabel gebruikt met te veel demping op deze hoge frequentie.

Hierover lopen al een paar draadjes.

Hier verder lezen?

net wat ceesv        zegt hier geen probleem met een db 8000 met goed uitgerichte schotel  87% signaal opNCG wild HD

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Geplaatst:

het grote probleem is dat canaldigitaal het nodig vind te blijven wijzigen en dat doen ze dan niet in 1x.. maar het ganse jaar door. Mensen zien door de bomen het bos niet meer.

Het lijkt soms wel of ze klanten gek willen maken

dan is het op de 28,2 en 13 graden nog erger, daar wijzigt het nog vaker

de bbc is tot rust gekomen maar andere zenders is maar te vaak dat er weer wijziging is gekomen

bij de Hotbird is het niet anders.

Geplaatst: (aangepast)

dan is het op de 28,2 en 13 graden nog erger, daar wijzigt het nog vaker

de bbc is tot rust gekomen maar andere zenders is maar te vaak dat er weer wijziging is gekomen

bij de Hotbird is het niet anders.

lijkt me ook logisch daar zit sky uk op de 28.2 en op de 13 zit oa sky Italië die hebben een veel veel groter zenderaanbod dan dat kleine pakket van CD....voor een kleine satboer als CD veranderen ze echt heel en veel en blijven ze bezig,persoonlijk heb ik er geen moeite mee aangezien het aanpassen snel gebeurt is en ook heel eenvoudig met de info van kingofsat aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

De manier waarop anderen dat doen is wel even anders dan Canaldigitaal en TV Vlaanderen.

Ik herinner me nog de omzetting begin juli dit jaar bij Sky Deutschland op Astra 19,2, daar werden toen 26 HD zenders in een keer omgeschakeld.

Daar begrijpen ze tenminste dat noodzakelijke ingrepen zo weinig mogelijk hinder mogen veroorzaken bij klanten en dealers.

Dit in schril contrast tot de groep M7, die maar lustig verder blijft knoeien.

Wat Sky Deutschland in een keer realiseerde, daar doet de groep M7, 3 jaar over, 3 jaar van irritatie bij de klanten.

The key to happiness. Stay away from idiots

• Moderator
Geplaatst:

Heeft Sky geen vrije keuze van ontvangers?

Wanneer je een gecertificeerde Canaldigitaal ontvanger hebt merk je niets van die verhuizingen op transponders wanneer het je stress oplevert.

Er zijn ook niet gecertificeerde ontvangers die over de fastscan optie beschikken, ook daar geen stress bij wijzigingen.

Het medialandschap is doorlopend in beweging, zenders komen, zenders gaan, techniek verandert doorlopend.

Zelfs Ziggo is op dit moment op de kabel bezig zenders op andere frequenties te positioneren.

Geplaatst:

Ik heb er geen moeite mee alles handmatig te veranderen zolang ik de nieuwe freq maar weet is het zo gebeurd. Voordeel is hier dat ik de SD en HD zenders gescheiden heb en niet in zo´n enorme fastscan lijst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen