Robhe Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Allen, Na veel vijven en zessen heb ik beslist om over te stappen van kabel TV naar satelliet TV. Ik ben nu aan het bekijken wat er allemaal moet gebeuren. Ik ben op dit vlak dus een leek en ben nog niet naar een satellietzaak geweest. Om van de toekomstige schotel op het dak (via de dakgoot) naar de kelder te gaan, is er geen probleem. In de kelder staat namelijk de patchkast. Van daaruit loopt er een bestaande coax kabel naar de TV (circa 10 meter). Deze is afgemonteerd op een contactdoos (http://www.ecataleg.be/nl/product/nt4211d). De kabel wijzigen is praktisch onmogelijk. Is het voldoende om de contactdoos te wijzigen naar eentje waarop ik deze coax kabel kan afmonteren op een F-connector (http://www.ecataleg.be/nl/product/nt4210d). In de patchkast is dit makkelijk aan te passen uiteraard. De gebruikte coax kabel heeft een impedantie van 75 ohm en de aftakdemping < 1,5 dB Alvast bedankt Rob
Sprietje Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 (aangepast) Beste Robhe Je kunt de bestaande coaxkabel zeker gebruiken. Bij satellietontvangst is het noodzakelijk dat je voor elke ontvanger een eigen coaxkabel nodig hebt. Wil je in de woonkamer een satellietontvanger gebruiken waarmee je naar de ene zender kunt kijken en een andere zender wilt opnemen, dan heb je twee coaxkabels nodig. Wil je op de slaapkamer ook nog een satellietontvanger, dan heb je al 3 coaxkabels nodig. Nu is er wel een mogelijkheid om toch twee signalen door één coaxkabel te sturen als je echt geen mogelijkheid hebt om twee coaxkabels in de woonkamer te krijgen. Welke satellieten wil je gaan ontvangen? Alleen de Astra 1 (19,2 oost) en 3 (23,5 oost) of wil je ook de Engelse zenders op de Astra 2 (28,2 oost)? 6 november 2013 aangepast door Sprietje
theparasol Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Meerdere signalen door 1 coax: Bedoel je nu "unicable" sprietje?