Frankly Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Hi, Ik heb een DM7020 en een 800SE aan mijn NAS hangen, die NAS is de laatste tjd erg langzaam geworden. Blijkt dat de Dreamboxen zonder dat er iets opgenomen wordt veel CPU kracht gebruiken. uit mijn systeeminstellingen onder processen haal ik; Procesname users pid cpu memory Smbd dreambox 28495 95,35% 567K herkent iemand dit e heeft er iemand een verklaring en oplossing ? Frankly
Satdorus Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Het trager worden van mijn nas was te wijten aan een (bijna) volle disk. Het systeem heeft best veel ruimte nodig om nog fatsoenlijk te kunnen werken. Onder de 10% vrije ruimte werd het een probleem. Misschien heb je wat aan m'n bijdrage. Succes!
Frankly Geplaatst: 6 november 2013 Auteur Geplaatst: 6 november 2013 Thnx, meteen maar even nagekeken; zit op 3,5 TB van de 6 (raid 5 van 4 x 2TB). dat zou niet het probleem moeten zijn.
martjeB Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Ik heb er 2x een 800HD aangeknoopt. Het was mij al opgevallen dat mijn NAS de hele dag staat te ratelen, terwijl er niets actief zou moeten zijn. Wellicht wordt dat veroorzaakt de de dreambox. Gtz. Martje B
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen