Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb al vele dingen op sat4all gelezen omtrent het kijken en tegelijk opnemen van zenders.

Nu heb ik de xtrend et 9000 en krijg het gewoonweg niet voor elkaar.

Ik heb vanaf mijn schotel 1 kabel lopen naar ingang van tuner a.

Bij uitgang tuner a een kabel aangesloten en verbonden met ingang tuner b.

Zodat ik kan opnemen en tegelijk een andere zender kijken, maar niet dus.

Als ik b.v. op nederland 1 iets opneem kan ik sommige andere kanalen niet kijken en sommige wel.

Hoe kan ik dit oplossen heb bijna alles al geprobeerd kwa tuner instelling.

Bedankt

• Moderator
Geplaatst:

Je zal een 2e kabel moeten aansluiten op je ontvanger, de kabel naar je antenne schakelt in de LNB een schakelaar, afhankelijk naar welke zender je kijkt.

Via de voedingsspanning wordt er geschakeld tussen horizontale en verticale polarisatie, via een schakelpuls tussen lage en hoge band.

Wanneer je andere zender niet in hetzelfde kwadrant ligt kan je hem niet gelijktijdig ontvangen.

Een 2e kabel en een twin-lnb is dan de oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Niet dezelfde transponder, maar in hetzelfde kwadrant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik heb een duo lnb 23,5 en 19,2 met 4 aansluitingen.

Dus ik moet een 2de kabel trekken vanaf mijn schotel naar tuner b ?

Waar dient het doorlussen dan voor van a naar b?

• Moderator
Geplaatst:

Ja, dat is de oplossing.

Doorlussen is een oplossing wanneer je geen 2e uitgang op je schotel hebt en toch met alle beperkingen bepaalde programma's wilt opnemen.

Geplaatst:

Waar dient het doorlussen dan voor van a naar b?

Doorlussen was (vroeger) vooral handig als je meerdere ontvangers in huis had, bijvoorbeeld in de woonkamer en de slaapkamer, en maar één uitgang op de LNB of maar één kabel die je huis inkwam.

Als je eerste ontvanger op stand-by stond, kon je (zonder beperkingen!) op je andere ontvanger toch satelliet kijken.

De satelliettuners worden bijna standaard met deze doorlusmogelijkheid uitgerust.

Tegenwoordig willen mensen tegelijkertijd op meerdere ontvangers TV-kijken, en tegelijkertijd kijken en opnemen. Dan komen de beperkingen van het doorlussen (alleen signaal in één kwadrant) aan de orde.

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...