Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb hier een stab hh 120 motor die wel draait maar er komt geen signaal van de lnb af,ik heb er een nieuwe lnb er op gezet en nog steeds geen signaal.

Is er in de stab motor wat defect gegaan zo ja is dit te vervangen?     

aangepast door usefullaliman

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Geplaatst:

Is de schotel goed uitgericht?

Staat je ontvanger op usals of op diseqc 1.2?

Als de schotel op de verkeerde satelliet staat, krijg je wel signaal maar meestal geen beeld.

Samengevat:Ik verdenk jouw instellingen.

Je moet terug naar je geografische nulstand (hoogste stand) van de schotel en stap voor stap checken waar de sats zijn opgeslagen in je ontvanger. En de schotel via disecq 1.2 bijdraaien om erachter te komen wat er niet meer klopt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie, al deze punten die je noemt heb ik al gedaan , ik heb zelf  de satlook color Hd er tussen gehad, het signaal van de satlook blijf gewoon in het midden staan de motor kan ik gewoon via de satlook draaien.

normaal gesproken moet ik op de satlook het spectrum zien bewegen als de motor draait ,zoals gezegd heb ik er 2 lnb(waarvan 1 nieuw uit de doos)er op gehad de draaggolf blijft gewoon in het midden staan.

Geplaatst:

Meet met een universeelmeter is of er spanning op de LNB komt.

Dat moet bij ingeschakelde ontvanger 13-18V zijn, afhankelijk van horizon-of verticaal.

Zo niet dan is er iets met je Stab aan de hand.

Het kan een losse soldeerverbinding zijn van de connector op de print.

Het kan ook wel is aan de flatcable tussen de 2 printjes liggen.

Geplaatst:

Ik zal de stab een los halen en de sloderingen opnieuw aan tippen en de flat kabel na kijken.

Bedankt zo ver.

p.s. er komt wel spanning op de lnb zo wel op de  V/H lage en hoge band,dit is getest met de satlook 

Geplaatst:

Wat heb je qua hardware ingesteld? Staan de motor en schotel wel op de juiste elevatie? Bij een Stab120 stel je de schotel anders dan een Stab90.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Wat heb je qua hardware ingesteld? Staan de motor en schotel wel op de juiste elevatie? Bij een Stab120 stel je de schotel anders dan een Stab90.

Die vraag had ik ook al gesteld.

Usefullaliman heeft m.i. bij #3 wel aangetoond dat hij in die richting al goed onderzoek heeft gepleegd.

Ik denk dat #6 van sjaak(k) nu een onderzoekje waard is.

aangepast door Eduard07

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Ik heb de stab los gehaald,de soldering van de f connector(lnb kant op de stab) op de printplaat maakte geen goede contact, heb het op nieuw gesoldeerd en weer als van ouds werken.

Heren bedankt voor het  mee meedenken.

aangepast door usefullaliman
  • Like 1

Geplaatst:

Grappig dat jij jezelf hiervoor een pluim geeft. :D

Geplaatst:

ow dat heb ik niet met bewust gedaan ,eerlijk gezegd heb ik dat niet in de gaten gehad dat ik mij eigen een pluim gaf(eigenlijk mag het ook wel we hebben immers weer een werkende stab :D)

• Moderator
Geplaatst:

Het is een signalering dat de vraag beantwoord is, en wat uiteindelijk de oplossing van het probleem was.

Dat je zelf de vraag beantwoordt is mede door de inbreng van anderen tot stand gekomen.

En eh, usefullaliman heeft niet zelf op de knop gedrukt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zo is dat want een Stab 120 vind ik altijd nog de beste diseqc rotor, ik heb hem al jaren en is nog nooit stuk geweest en hij 'werd' hier intensief gebruikt.

Die van mij draait hier al zo'n 10 jaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen