Ga naar inhoud


Probleem met DreamBoxEdit


Jürgen

Aanbevolen berichten

Om de recente CD HD kanaalwijzigingen uit te voeren deed ik tot nu toe de volgende handeling verrichten en dat ging ook tot nu toe probleemloos.

Zodra er weer een kanaalwijziging actueel was, zoals nu voor NED1 HD, haalde ik op mijn SOLO2 via FastScan de gewijzigde zender binnen, opende Dreamboxedit, haalde de gewijzigde zenderlijst van mijn SOLO2 op, kopieerde de gewijzigde zender, in dit geval NED1 HD, van Bouquet Canal Digitaal naar Bouquet Dutch_Pay_TV en stuurde de gewijzigde zenderlijst terug naar de SOLO2.

Tot nu toe altijd prima gegaan.

 

Nu dat ik de laatste wijziging had uitgevoerd wil ik de lijst weer naar de SOLO2 uploaden maar dan hangt het programma Dreamboxedit.

Een herstart SOLO2 geeft geen beter resultaat, het programma blijft steeds hangen.

Ik heb de gewijzigde lijst op mijn laptop opgeslagen, kan die in Dreamboxedit inlezen maar zodra ik de lijst wil uploaden hangt het programma bij de start van de FTP Transfer (zie link bijlage).

 

https://www.dropbox.com/s/vqsp2giw4uptnqe/Screenshot%202013-11-07%2011.32.35.png

 

Iemand een idee wat hier nu mis is?

 

Ik gebruik DreamBoxEdit 5.3.0.0

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik stel altijd een paswoord in

VTI > gereedschap > root paswoord > virtueel toetsenbord > clear / invoeren / oké drukken /groen drukken

 

ftp verbindingen van PC naar buiten kan door windows firewall en door de software security suite op de pc worden geblocked

firewall dreamboxedit toestaan

firewall ip_adres VU+ toestaan

 

maar ook de VU+ zelf met VTI heeft een veiligheid mechanisme avahi-deamon (a.u.b. root paswoord instellen)

dit paswoord instellen is elementair in de nieuwe versie wegens de veiligheid (voorheen was VU+ met een open deur in het samba netwerk)

o ja samba > de workgroup staat toch wel correct ingestelt?

 

ciao

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

men moet weten dat een firewall niet enkel van buiten naar binnen (wan > PC) blokkeert maar juist wegens de mallware en trojans data van binnen naar buiten tegenhoud (PC > wan)

en in zoverre is in een netwerk een FTP verbinding niet standaard toegestaan.

 

bij een linux PC is dat iets anders geregeld, daar staat men in een interne zône / externe zône of een niet toegewezen zône

het woord zegt het al. PC is intern = binnen

Edit: o ja, nog een hint, indien men aan de poorten 20 en 21 gesleuteld heeft wegens externe toegang (ook per android app) kan de normale toegang voor FTP en 80 voor streamen met dreamboxedit ook worden geblokkeerd

ciao

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik stel altijd een paswoord in

VTI > gereedschap > root paswoord > virtueel toetsenbord > clear / invoeren / oké drukken /groen drukken

 

ftp verbindingen van PC naar buiten kan door windows firewall en door de software security suite op de pc worden geblocked

firewall dreamboxedit toestaan

firewall ip_adres VU+ toestaan

 

maar ook de VU+ zelf met VTI heeft een veiligheid mechanisme avahi-deamon (a.u.b. root paswoord instellen)

dit paswoord instellen is elementair in de nieuwe versie wegens de veiligheid (voorheen was VU+ met een open deur in het samba netwerk)

o ja samba > de workgroup staat toch wel correct ingestelt?

 

ciao

 

Uiteraard staat de Samba workgroup goed ingesteld.

 

Root password ingesteld en STB opnieuw gestart.

Het programma Dreamboxedit in Windows Firewall toegevoegd

 

Dit heeft echter niet tot een beter resultaat geleid.

 

Ik denk dat het laatste ook niet nodig is omdat ik via FTP FileZilla wel op de SOLO2 kan komen.

 

Ik vind het overigens wel vreemd dat ik de zenderlijst via Dreamboxedit wel van de SOLO2 naar de laptop kan downloaden maar niet uploaden.

 

Kan ik de gewijzigde lijst niet via FileZilla naar de SOLO2 uploaden?

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lukt overigens ook niet echt.

 

Als ik de inhoud van de map Zenderlijst via FTP FileZilla naar /etc/enigma2/ stuur dan gaat dat tergend langzaam en ik krijg per overgedragen regel circa 3 mislukte overdrachten.

Normaliter is de overdracht binnen 2 á 3 seconden gepiept.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast windows firewall ook een virusscanner???

 

is je netwerk op de VU+ in orde

netwerktest

IP-adres

dhcp-neen

gateway

dns

 

is je netwerk LAN router in orde

(check je router eens)

 

heb je een poort gewijzigd wegens android telefoon of transcoding

 

ciao

 

uhm, je had toch problemen hier

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle testen in orde, nu is de SOL2 direct via een UTP kabel met de laptop verbonden.

Kan via Openwebif kanalen streamen en in feite functioneert alles.

 

Zo net nog Dreamset239 getest maar ook daar krijg ik de melding Transfer failed.

Vreemd het heeft tot voor kort (2 weken geleden nog perfect gefunctioneerd.

 

Ik gebruik nu voorlopig maar de via Fastscan gedownloade HD lijst van CD want ik krijg nu geen enkele andere lijst in de SOLO2.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk nog eens naar DCC_E2.exe

en check de attributes eens van die settings bestanden

644 755 etc

 

ik heb met de updates gisteren nog even hans settings erin gezet, liep direct via dreamboxedit

nadien toch maar weer mijn eigen settings erin, liep ook direct via dreamboxedit

 

moet een windows / software issue zijn

 

(laatste vraag, want meer weet ik niet; is het nu de dreamboxedit 5.3.0.0 met de setup en vooraf Ccleaner gebruikt na deinstallatie dreamboxedit without setup? )

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik gebruik geen vast IP-adres maar heb het IP-adres wel in mijn ASUS router gereserveerd / vastgezet maar zie niet zo snel het verband hiermee want ik kan met de SOLO2 via verschillende wegen verbinding maken zoals FTP Filezilla en Openwebif.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...