Ga naar inhoud


Satelliet gaat op aarde vallen


Sprietje

Aanbevolen berichten

Satellite set to crash down to earthUpdated: 07:36, Sunday November 10, 2013

 

Met het laatste nieuws van CNN net nog even naar buiten gekeken maar kon nog niets ontdekken tot zover ik kon kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op satview.org kan je opgeven waar je je bevindt door je latitude en longitude op te geven.

De site toont de GOCE satelliet die zijn baantjes draait en berekend vanuit mijn standpunt in Breda dat de volgende passage vandaag zo rond 19:54 tot 19:59 is. Dit zal voor de rest van Nl niet veel verschillen. Hij komt vanuit het zuid-oosten en verdwijnt in het noord-westen (hopelijk). Als het weer hier in Breda net zo onbewolkt is als nu dan is hij zeker zichtbaar. Mocht hij dan al in aanraking komen met ijle luchtlagen dan zien we mogelijk iets meer als alleen een overvliegend lichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien gaat het nog even duren en heb ik weinig kans dat het hier in de tuin komt, daar boven in Nederland bij dat ene roode puntje is mijn tuin.

satdown_zps331baf56.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de sat nog een rondje om de aarde maakt komt deze toch redelijk dicht bij zuid-nederland. Misschien nog wel langs Breda. Dus als je wat vliegende zonnepanelen en/of schotel antennes voorbij zie komen, dan weet je de oorzaak.

 

Interessant is mogelijk of de sat  te zien is, als deze hier nog passeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets gezien hier in Breda tussen 19:54 en 19:59. Op het laatste moment zag ik middels de app dat de baan aardig laag lag net achter een grote wilgenboom van de buren. Had ook het idee dat de satelliet niet belicht werd door de zon met zo'n lage baan op dat tijdstip. Morgenvroeg tussen 09:17 en 09:20 komt hij weer boven NL als hij nog niet is neergestort. Weer een kans om te koppen alleen met daglicht en geen lichtshow tegen de donkere hemel dus zoals vanavond wel goed mogelijk was geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net voor de kust van Australië zal het wel zijn als je de baan volgt, maar ja hoe ver stuiterd het van die baan af als de dampkring word geraakt.

Zal mijn zus een berichtje sturen of ze even wil uitkijken naar dat ding, ze varen daar ergens rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets gezien hier in Breda tussen 19:54 en 19:59. Op het laatste moment zag ik middels de app dat de baan aardig laag lag net achter een grote wilgenboom van de buren. Had ook het idee dat de satelliet niet belicht werd door de zon met zo'n lage baan op dat tijdstip. Morgenvroeg tussen 09:17 en 09:20 komt hij weer boven NL als hij nog niet is neergestort. Weer een kans om te koppen alleen met daglicht en geen lichtshow tegen de donkere hemel dus zoals vanavond wel goed mogelijk was geweest.

 

Hier in Zeeland ook niets kunnen zien, wat leek op een satelliet passage. De lucht was kraakhelder. Maar wel wat vliegtuigen en een redelijk fel schijnende maan die het zicht wat hinderde.

 

Voorlopig draait Goce nog steeds zijn (snellere) rondjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zit wat verschil tussen de verschillende tracking sites die in dit draadje vermeld zijn.

Volgens de andere site zit die ongeveer 6 km hoger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...