Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Mijn aanvankelijk optimisme voor deze tuner is er er de laatste tijd niet groter op geworden....

Sinds april jl. in gebruik,toen kabelaar sommige digitale kanalen vrijgaf.

Werkte tot voor kort als een speer: goede beeldkwaliteit en zelfs snel zappen tussen de twee S2 interne tuners en de USB-tuner.

De laatste tijd echter bevriest het DVB-C beeld sporadisch voor een of twee seconden waarbij de E2-tandwielen dan soms zichtbaar zijn.

Ook al een paar maal een totaal bevriezen van de box meegemaakt, alleen uit/aanzetten werkt dan.

Support van Sundtek is indrukwekkend maar een fundamentele oplossing blijft uit.

Eigenlijk blijft het bij een uitwisseling van omvangrijke Telnet-uitkomsten.

Eens liet dhr. Rechberger voorzichtig de opmerking vallen dat het wel eens met de CPU-belasting van de DM 7020 HD te maken zou kunnen hebben.(terwijl ik slechts een plugin heb geïnstalleerd: emailclient!)

Tja, jammer alleen dat hij hier niet over sprak bij aanschaf toen ik indertijd me via hun forum hiernaar informeerde.

Ik stoor me hier bijzonder aan te meer daar ik enkele maanden geleden het CDS-abo het opgezegd.

We keken immers sowieso weinig naar al die pret RTL-zenders maar toen was Umberto Tan er nog niet, hè.

Nu mijn vragen:

a. hebben jullie ook (hopelijk niet) last van dit fenomeen ?

b. Op dit moment is men bezig aan een nieuw generatie sticks; zou het zin hebben die eens te proberen of is het dweilen met de kraan open? (de basis van het probleem ligt bij de box zelf?

c. Eventueel overweeg ik een S2- tuner weer om te wisselen voor een interne C/T zender en er dan een USB-S2 aan te hangen.

d. Wat denken jullie: zou een USB S2-tuner minder kritisch zijn in vergelijking met een C/T-exemplaar?

e. Zou de keuze van het image misschien iets kunnen uithalen. (momenteel DMM OE 2.0 Experimental van 14 okt)

Bedankt voor het meedenken!

aangepast door hansputters

Geplaatst:

Hans ik ben ook gematigd positief, na veel geklooi heb ik het redelijk stabiel

FTP sundtek.conf naar: /etc

Even herstarten, en laat maar even weten of dit bij jou ook scheelt.

Hiemee disable je de infrarood ontvanger van de usb stick en log file

Tuurtje

sundtek.zip

Geplaatst:

Bedankt voor je tip Tuurtje, het is altijd een poging waard.

De prinsesjes hebben momenteel echter de tv in beslag genomen (koffertjes RTL4)..!

Iets anders: het blijkt ook mogelijk de stick via het netwerk te laten streamen.

In mijn geval via een Fritzbox 7390

Heb jij hier eventueel ervaring mee; ben tamelijk huiverig in de Voip-router in te breken.

Geplaatst:

Hans streaming heb ik nooit gebruikt.

Heb wel aardig wat tijd in het config file gestopt:

http://wiki.sundtek.de/index.php/TreiberKonfiguration

Waarvan dit de belangrijkste zijn:

autoupdate=off
loglevel=off
bulk_notification=off
use_hwpidfilter=on
dmhwpidfilter=off
usb_transaction_delay=10
ir_disabled=1
enablenetwork=off
vtuner_acceleration=off

[uxxxxxxxxxxxxxxxx] (nummer van je usb stick)
dreambox_support_fe1=on
initial_dvb_mode=DVBC
disable_atv=1
ts_settle_timeout=2000

Tuurtje

zag ook net weer een nieuwe driver staan van vandaag

Geplaatst:

Knap werk Tuurtje!

Heb gisteren de file met Filezilla in etc geplaatst en (toeval of niet) gisteravond geen verstoringen opgemerkt.

Nieuwe Sundtek-driver heb ik niet geïnstalleerd, doe ik vooralsnog ook niet zolang het spul hier naar behoren draait.

Nogmaals bedankt!

Geplaatst:

Hans hoe draait het bij jou ?

Ik zelf heb een nieuw image gemaakt ( dreambox-image-dm7020hd-20131112.nfi ) met de sundtek driver van ( sundtek_installer_131113.003120 ) loopt tot nu zeer netjes bij mij.

Moet er wel bij vermelden dat ik meer naar de sat kijk dan kabel

7020HD met 2 x DVB-S2 + 1 x USB Cable

Tuurtje

Geplaatst:

Sorry Tuurtje, ik had je post nog niet gezien en je toevallig een pb gestuurd....

Voor andere lezers:  afgelopen week geen enkel probleem met de Sundtek ervaren.

We kijken sinds Umberto Tan er is toch weer regelmatig naar RTL4 en gisteren 2 uur onafgebroken naar Holland got's Talent.

Maar......vanochtend radio RNH aangezet en de box viel ogenschijnlijk op standby (klok zichtbaar) maar bleek niet meer te reageren.

Herstart hielp, nu lijkt alles weer normaal.

De schuldige moet echt de stick zijn want bij het stilvallen brandde diens LED nog....

Wat ik totaal niet begrijp dat de problemen pas van de laatste tijd zijn.

De stick is in gebruik sinds april jl. en ik was toen razend enthousiast.

Hans zoals jij weet van een aantal maanden geleden was het bij mij compleet niet werkzaam.

10 minuten kijken dan begon het beeld al te storen tot complete crashes.

Crashes heb ik niet meer, heel soms begint het beeld een beetje vreemd te doen dan zap ik even naar de sat tot usb stick uitgaat en dan kan ik gewoon weer terug om verder kijken.

Ik gebruik ook de SSI.exe intaller niet meer.

Ik doe een kale install:

1 - FTP sundtek.conf naar: /etc zet rechten op 644
2 - Download    http://www.sundtek.de/media/sundtek_netinst.sh
3 - FTP sundtek_netinst.sh naar /tmp => zet rechten op 777
4 - Via telnet geef commando    cd /tmp
5 - Via telnet geef commando    ./sundtek_netinst.sh
6 - Via telnet geef commando    cd /usr/script
7 - Via telnet geef commando    ./DVB_C_Tuner_autostart.sh

Ben nu toch tevreden.

Die Duitser lult trouwens echt uit zijn nek (aardige vent overigens) dat het een geheugen probleem is, op een gewone 800se loopt het volgens hem uitstekend, terwijl de 7020HD een veelvoud aan vrij ram heeft.

Tuurtje

p.s. als zijn nieuwe USB stick uitkomt ga ik hem wel kopen want mijn 3-in-1 7020HD is toch wel heel luxe

aangepast door Tuurtje
Geplaatst:

Ook ik heb last van onderbrekingen en heb de config (als boven)aangepast.

Alleen wilde de box toen niet meer starten.

Na DVB-C ontkoppelen en opnieuw opstarten via DVB-C de config als onderstaand gewijzigd.

# sundtek configuration file - /etc/sundtek.conf

# created / modified: nov 11 2013, 17:08h by sundtekcontrolcenter 1.3.9-20130420-r1

autoupdate=off

loglevel=off

bulk_notification=off

#use_hwpidfilter=on

#dmhwpidfilter=off

usb_transaction_delay=10

ir_disabled=1

#enablenetwork=off

vtuner_acceleration=on

###### configuration stick 1

[XXXXXXXXXXXXX]

dreambox_support_fe1=on

initial_dvb_mode=DVBC

disable_atv=1

#ts_settle_timeout=2000

Na deze wijzigingen draait de box weer, maar het probleem is er nog steeds.

Ik begrijp dat we met de lulpraatjes van die vriendelijke Duitser ook niet verder komen en ik (wij) dus zelf aan de gang moet(en) gaan.

De eerste vraag die bij mij opkomt is hebben jullie ook UPC net als ik of Ziggo.

Ik vraag dat omdat UPC de laatste tijd behoorlijk aan het kl**ten is met frequenties en/of instellingen.

Hoewel ik naar de commercielen alleen via de server kijk, om de boodschappen over te kunnen slaan, heb ik toch de indruk dat het bij de HD kanalen vaker voorkomt dan bij SD.

Voor de goede orde: Het betreft hier alleen de FTV kanalen!

Ik zou wel eens een log willen maken van het moment dat het signaal wordt onderbroken (meestal duurt dat ca 15 seconden), maar ik heb daarvoor 'het recept' nog niet gevonden.

Kan iemand mij daar mogelijk verder bij helpen?

Gr

Geplaatst:

@Tuurtje: ik ga de stick van de nieuwe generatie ook maar bestellen alleen antwoordt de vriendelijke Duitse meneer niet op mijn vraag of de op handen zijnde voorraad toereikend is voor levering begin december.

DVB-C wordt steeds belangrijker voor me nu CDS per 1-1-'14 de FTV-kanalen niet meer gratis door gaat geven.

Ik heb in september mijn abo opgezegd; heb daarmee dus weer eens in eigen voet geschoten.......

Mocht de nieuwe stick wel onberispelijk werken dan bestel ik een tweede en hoef me niet meer te binden aan die verschrikkelijk club die CDS heet.

(off topic: beschamend dat je zoiets op andere fora moet lezen en elke reactie van CDS naar haar "FTV-klanten"  uitblijft....)

• Moderator
Geplaatst:

Dat laatste is niet helemaal waar, de zaak is aan het licht gekomen doordat CD de betreffende klanten begon te bellen.

Maar weer terug on topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Update:  zojuist werd de stick (C/T/T2) van de derde generatie aangeleverd.

Jammer alleen dat men  de drivers niet goed heeft aangepast: geen ontvangst bij de reeds aanwezige kabelzenders en een nieuwe scan bewerkstelligt het wurgen van de box....

Sta kennelijk niet alleen niet alleen met dit probleem gelet op diverse posts op hun forum

Afwachten luidt dus maar het devies maar het blijft jammer, natuurlijk

Een ieder een gezond 2014 toegewenst

Geplaatst:

Potentiële kopers van de derde generatie Sundtek-sticks opgelet:

Inmiddels zijn we een driver-ronde verder

Voor korte tijd waren hiermee enkele kabelzenders te zien (weliswaar met glitches maar tóch..) maar bij het omschakelen naar een HD-zender liep de box onherroepelijk vast

Bij nieuw opstarten is de stick alleen nog als S/S2-Stick te configureren.

Op het Sundtek-forum las ik zojuist een identieke post, mijn ervaring staat dus niet op zich zelf.

Absolute rommel dus, het ding gaat terug naar Berlijn!

Inmiddels (héél toevallig) op Markplaats een Chinese (DVB-C) kloon-stick aangeschaft die niet alleen, door de allerlaatste Sundtek-driver, herkend wordt maar het vooralsnog ook prima lijkt te doen.

Afwachten maar, één zwaluw maakt immers nog geen zomer

aangepast door Michel
clone sundtek, clone dreambox, clone Rolex.....allemaal clone = namaak = illegaal = slot op je post!
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...