Ga naar inhoud


CCCam installeren op OE 2.0 Experimental


Gast Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ben een beetje aan het oriënteren met andere images. Heb op www.dreamboxupdate.com de OE 2.0 Experimental ingeladen. Probeer daar CCCam in te installeren, maar wil niet lukken. Ik heb de softcam manager geïnstalleerd en probeer de bijbehorende CCCam Mipsel te laden. Bij de feeds van OE vind ik hem niet. Heb via Google een aantal gevonden maar geen van alle wil installeren.

 

Download een CCCam 2.0.3-r0

via DCC naar de root gekopieerd

Installeer via Installeer lokale extensie

Hij vindt de file en selecteer deze met OK

Groene knop. Het balkje gaat lopen.

Dan 0 pakketten geïnstalleerd, 0 fouten..

 

Ook geprobeerd via temp/var/volatile

 

Zelfde negatieve resultaat...

 

Andere pakketonderdelen gaan op dezelfde wijze wél goed. Verdenk dus de gebruikte CCCam Mipsel variant.

 

Iemand die hier licht op kan werpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@dirocca

 

Exact deze heb ik als eerste geprobeerd. Installeert echter niet. Of zie ik iets over het hoofd? Moet deze op een andere wijze geïnstalleerd worden in OE2.0?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen flauw idee aangaande OE2.0

normale procedure is;

via DCC, ipk plaatsen in temp/var/volatile, dan op de box"installeer locale extenties"

of

plaats ipk op fat32 geformateerde stick, prik de stick in de box en dan "installeer locale extenties"

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die post had ik al gezien en geprobeerd. Hij ziet de softcammanager en CCCam staat op Activ, maar de binary is er gewoon niet omdat hij niet installeert. Heb zelfs de blauwe knop geprobeerd 'download' en dan krijg ik een scherm met XML code...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het als volgt opgelost:

 

Nieuwste OE2.0 Experimental van vannacht in de DM500HD V1 geflashed.

 

Installatie van de wizard doorgelopen. Geen zenderlijst geladen. Netwerk gewoon op DHCP laten staan.

 

CCCam 2.3.0-r0 Mipsel32el.ipk naar var/volatile/temp. gekopieerd met DCC. Attributen van 644 naar 755 gezet.

Vervolgens met Instellingen/Softwarebeheer/Installeer locale extensies CCCam geïnstalleerd gekregen.

 

Exact hetzelfde trucje uitgehaald met de Softcam Manager.

 

Resultaat positief! Zowel de CCCam als Software manager werken nu. In die hoedanigheid dat de gecodeerde NL kanalen nu met mijn kaartje opengaan. Wat wel opvalt is dat het zappen geen echt feest is. Het duurt seconden!! Voordat je bij een zenderwissel beeld krijgt. Ga straks de CCCam.cfg even nalopen of daar geen gekke cq onnodige zaken instaan.

 

Heb mijn favoriete plugins geladen en werken prima.

 

Heb zelfs even de HBBTV plugin geprobeerd (werkt immers niet op OpenPli en had het zelfs nooit in praktijk zien werken). Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Ben zelfs aangenaam verrast over de kwaliteit en mogelijkheden. Oké, het is niet snel, maar het ziet er zeer verzorgd uit. De ingebouwde uitzending gemist van een week is een zeer nette toevoeging.

 

Netwerk verbinding naar de NAS gaat prima. Opnemen en afspelen in HD gaat zonder hikken.

 

Wat ik mis, is een optie/plugin om de kaartrechten uit te lezen. Dus geen ppanels of CCCaminfo gevonden. Zie ook op de laptop geen web info op poort 16001...

 

Even zoeken nog dus.. Maar de basis werkt in elk geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een klein dipje. Wilde vanavond nog even de CCCaminfo1.3 installeren en de CCCam.cfg controleren. Wil de box toch niet meer starten! Geeft keurig DM500HD opstartschetm.. Op het moment dat normaal het scherm wat doffer wordt en de radertjes gaan draaien wordt nu het beeld zwart en geeft de TV controleer signaalkabel. Zowel op HDMI als op SCART geen sjoege. Jank!!

 

Stroom eraf, minuutje wachten en stroom erop. Deze cyclus zo'n 8 keet herhaald.. Bij de 9de keet start hij plots zonder morren prima door. Geen foutmeldingen, geen opgeslagen crashlogs, niks!

 

Enfin, de CCCaminfo 1.3 naar var/volatile/temp. attributen op 755 en via installeer locale extensies gepoogd te installeren. Geeft aan 0 pakketten geïnstalleerd, 0 fouten. Na herstart een melding dat CCCaminfo niet in applicaties geladen kan worden. Via DCC gekeken on urs/lib/enigma2/extensions staat wel de subdirectory met bestanden..

 

Lijkt niet de correcte install versie te zijn..

 

Ben niet van plan om me bij ieder wazig satboard aan te melden om elke Google hit voor CCCaminfo1.3 af te struinen.

 

Als iemand de correcte versie voor OE2.0 Experimental heeft, hou ik me warm aanbevolen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben niet van plan om me bij ieder wazig satboard aan te melden om elke Google hit voor CCCaminfo1.3 af te struinen.

 

 

Als iemand de correcte versie voor OE2.0 Experimental heeft, hou ik me warm aanbevolen..

Ja zo gaat het bij velen , het moet op een plaatje opgediend worden en dan noemen zij zich hobbyist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo gaat het bij velen , het moet op een plaatje opgediend worden en dan noemen zij zich hobbyist.

@Egypt

 

Beetje onaardig sneertje :( Zoek altijd eerst zelf van alles uit en probeer de zoeken op diverse sites. Moet ook regelmatig de boel herflashen omdat de files die je download niet zijn wat ze beloven! Heb een behoorlijke lijst van satelliet sites die door de jaren bewezen hebben geen puinhoop te leveren.

 

In dit geval kon ik geen werkende CCCaminfo 1.3 voor OE 2.0 vinden. Heb er een stuk of wat geprobeerd.... Vind je statement dus een beetje kort door de bocht. Tenslotte is Sat4all toch een board om elkaar te helpen niet?

 

Lees mijn bijdragen op dit board eens door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update:

 

Wilde CCCaminfo 1.3 ten tweede male proberen te installeren. Wilde weer niet lukken. Gaf weer aan 1 pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderd en 0 fouten. Probeer te herstarten.. Groen scherm met 'no space' executing MyTimer.py.. Het zal toch niet???? DCC gestart, Tools gestart, Nee hè. Root: 100%, VAR: 99%. Is het geheugen gewoon vol! Dit terwijl er eigenlijk nog niks nuttigs in zit..

 

Dus.. FritzCall eruit, Genuine DreamBox eruit, een paar ongebruikte netwerk functies eruit. Temp opgeschoond. En ziedaar! CCCamInfo 1.3 laat zich keurig installeren én de box hoeft niet meer 8 keer te worden gerevolteerd omdat er geen beeld op HDMI verscheen.

 

De DM500HD V1 draait nu naar behoren op OE 2.0 Experimental. Enige Plugins:

 

FlashExpander (voor als er een HDD aan komt). De DM500 HD heeft geen USB poort!!

CCCamInfo 1.3

MediaScanner

Software Beheer

HBBTV Browser (wil ik mee gaan spelen later)

 

Zenderlijst voor Astra 1, Astra 2, Astra 3 en HotBird. Met favorieten voor CanalDigitaal

 

Nu is de bak dus helemaal vol... Maar het werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update:

 

Wilde CCCaminfo 1.3 ten tweede male proberen te installeren. Wilde weer niet lukken. Gaf weer aan 1 pakketten geïnstalleerd, 0 verwijderd en 0 fouten. Probeer te herstarten.. Groen scherm met 'no space' executing MyTimer.py.. Het zal toch niet???? DCC gestart, Tools gestart, Nee hè. Root: 100%, VAR: 99%. Is het geheugen gewoon vol! Dit terwijl er eigenlijk nog niks nuttigs in zit..

 

Dus.. FritzCall eruit, Genuine DreamBox eruit, een paar ongebruikte netwerk functies eruit. Temp opgeschoond. En ziedaar! CCCamInfo 1.3 laat zich keurig installeren én de box hoeft niet meer 8 keer te worden gerevolteerd omdat er geen beeld op HDMI verscheen.

 

De DM500HD V1 draait nu naar behoren op OE 2.0 Experimental. Enige Plugins:

 

FlashExpander (voor als er een HDD aan komt). De DM500 HD heeft geen USB poort!!

CCCamInfo 1.3

MediaScanner

Software Beheer

HBBTV Browser (wil ik mee gaan spelen later)

 

Zenderlijst voor Astra 1, Astra 2, Astra 3 en HotBird. Met favorieten voor CanalDigitaal

 

Nu is de bak dus helemaal vol... Maar het werkt

Dampen met die zooi!! hahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even op het web rondgesnuffeld. Er is een deftige USB uitbreiding voor de DM500HD. Heb deze besteld en zal hem volgend weekeinde inbouwen. Ik laat wel weten hoe dit afloopt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...