Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Naar aanleiding van wat sprietje heeft gezegd heb ik mijn schotel nog eens opnieuw onder handen genomen en met resultaat,de beugel op 30 graden gezet voor de 19.2 die ik in het midden heb staan en de rail zuiver waterpas de schotel rond de 7 graden gekanteld en heb nu de volgende waardes

Ned 1 HD 16.1 db 23.5 oost inverto lnb 100% signaal

Ned 1 SD 15.6 db 19.2 oost alps lnb 97% signaal

BBC one HD 16.2 db 28.2 oost inverto lnb 100% signaal

RAI 1 SD 15 db 13 oost inverto lnb 92% signaal

Duna HD 13.1 db 9.0 oost alps lnb 82% signaal

Planeta HD 11.2 db 4.8 oost inverto lnb 71% signaal

Dit alles bij bewolkt weer,het zal misschien allemaal nog net even wat beter kunnen een paar % maar ik ben dik tevreden en laat het zoals het nu is

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Kun je misschien ook aangeven hoeveel het nu beter is geworden?

Het zal denk ik hoofdzakelijk beter zijn geworden op de lnb’s die wat verder naar buiten zitten. Die staan nu mooi midden op de schotel gericht en profiteren het meeste van een horizontaal gemonteerde rail en een juiste schotelskew.

Maar het maximale resultaat bereik je pas als je met geduld de zaak echt optimaliseert.

Het is nu rond de 7% beter op de 9.0 en een 7% op de 4.8 een 5% op de 13 de 19 is bijna hetzelfde gebleven de 23.5 ook de 28.2 is ook een 4% sterker geworden,er zal zeker nog meer uit te halen zijn maar uitval had ik op de vier belangrijkste satellieten toch ook bijna nooit ook niet voor ik deze verbetering had

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Precies wat ik dacht. De Astra 19,2 in het midden is hetzelfde gebleven en die het verste uit het midden staan, de 9e en 4,8e de meeste verbetering (+7%).

Mooi gedaan stevie-v.

Trouwens ik heb alles nog eens goed bekeken met de info die jij me gegeven had Sprietje een hele tijd terug en alle afstanden van de lnb's kloppen op soms 1 a 2 mm verschil maar dat mag geen naam hebben

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Bedankt stevie-v dat je dat even terug koppelt. Dat is wederom een bevestiging dat mijn berekeningmethode net zo goed geldt voor een multifocusschotel als voor gewone schotels.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen