Ga naar inhoud


USB 3.0 of Gigabit externe harddisk (NAS)


Jürgen

Aanbevolen berichten

@Winwiz. Bedoel je bestandsgeschiedenis?

Jij krijgt 10 punten :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


(heet dat niet "incremental backup" / retorisch)

 

de sharkoon is er ook met USB 3.0

maar de PC of laptop moet dan liefst ook USB 3.0 aankunnen (pci card ~= 20 euro)

(moet in je specs / handleiding staan van laptop)

 

maar ik vind ook de USB 2.0 / sata dockingstation van sharkoon retesnel. (zeer goede Sata<>USB controller)

 

m'n nassie heeft overigens ook een one-button USB copy functie... + poortje

daarmee maak ik afhankelijk van de situatie ook erg snelle backup's op de nassie

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(heet dat niet "incremental backup" / retorisch)

 

de sharkoon is er ook met USB 3.0

maar de PC of laptop moet dan liefst ook USB 3.0 aankunnen (pci card ~= 20 euro)

(moet in je specs / handleiding staan van laptop)

 

maar ik vind ook de USB 2.0 / sata dockingstation van sharkoon retesnel. (zeer goede Sata<>USB controller)

 

m'n nassie heeft overigens ook een one-button USB copy functie... + poortje

daarmee maak ik afhankelijk van de situatie ook erg snelle backup's op de nassie

Dat klopt op zich wel, maar lees even de originele post wat de bedoeling is van de TS....

 

En zo'n docking is wel leuk maar niet om als vast diskstation te gebruiken, daar is het veel te kwetsbaar voor.

 

Een incremental backup zit toch iets anders in elkaar

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bedoeling van de topic starter Jürgen is mij duidelijk

de antwoorden waren ook al gegeven, wat hij wil kan >>> op meerdere manieren

wat beter is, afgezien van het type c.q. soort behuizing, ligt ook een beetje aan iemand z'n gewoonte en gebruik.

 

1 per netwerk kopieren gaat bij de NAS met 93Mbyte/s (NFS mount)

2 per netwerk kopieren gaat bij de NAS met 23Mbyte/s (CIFS/samba mount) <<< je ziet al het windows nadeel

3 per USB 2.0 kopieren gaat bij de sharkoon met ~ongeveer 58Mbyte/s (Sata<>USB controller) <<< windows of linux

 

maar de throughput naar NAS is evenwel ook afhankelijk van de bestandgrootte (read/write verschilt per model)

alsook of er ook ander netwerk verkeer op je router / switch aanwezig is

 

Laboratorium waarden zoals ze in de specs van de meeste Hardware opgevoerd staan, die haal je nooit

3 is dus de snellere optie voor windows en linux

 

een ieder kan het zelf testen indien hij die hardware heeft staan

 

winwiz,

het lijkt een beetje kwetsbaarder, maar een externe disc moet je sowieso ook niet schudden en stoten

het blijft een mechanisch medium en qua lees en schrijfkop erg kwetsbaar medium.

 

misschien dat Jürgen nog een linux distro op die nieuwe laptop zet :grin:  naast windows

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elke nas haalt 93 MB/s..  Bij de goedkopere mag je al blij zijn dat 30 a 40 MB/s haalt. De TS geeft niet aan welke nas hij heeft, dus daar  is niets over te zeggen.

 

Een simpele USB 3 schijf haalt een veel hogere doorvoer en is goedkoper dan een losse craddle én een losse schijf. Ik zag verleden week een 3TB versie bij een duitse grootgrutter voor €99.  

 

Een craddle met losse schijf zie ik niet zo meenemen in je laptop tas.

 

Overigens is bij mij het verschil tussen Samba en NFS protocol maar enkele procenten....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...