Zebit Geplaatst: 10 november 2013 Geplaatst: 10 november 2013 Hoi, Thuis heb ik een dreambox DM600 ooit gekocht als 4de tuner (1,2 en 3 zitten in een media PC ) voor op de slaapkamer en deze zou dan ook direct dienst doen als kaart server (voor de andere 3) via Cccam. De DM600 kan enkel SD signaal verwerken dus nu is deze nog enkel ingezet als kaart server. Onlangs had ik een probleem met kaart updates en door heractivering is dit opgelost. Hierbij moet je dus 1 uur op "Een" afstemmen. Nu monitor ik regelmatig of er nieuwe updates gebeuren maar tot nu toe gebeurd er niets. Ik heb wel geconstateerd dat "Een" op de DM600 nu geen beeld meer geeft (paar weken terug nog wel) en dat ik hierdoor ook geen updates of heractivering kan ontvangen ... klopt dat ? Welke oplossingen/alternatieven heb ik ? Vriendelijke groeten
Jean-Claude Geplaatst: 10 november 2013 Geplaatst: 10 november 2013 kan een DM600 DVB-S2 signalen ontvangen ? alle TVV zenders zijn inmiddels in DVB-S2 MPEG-4 als ik me niet vergis. maar ik denk dat de updates ook via BVN gestuurd worden, en die is nog DVB-S MPEG-2 die die moet de DM600 zeker kunnen ontvangen. ik zou zeggen probeer het eens, en hou de kaartupdates in de gaten. anderzijds kan je CCcam ook instellen om EMM's te ontvangen van zijn klienten, je kan de updates dus via je clienten verkrijgen. Je moet in de CCcam.cfg ergens een "1" zetten, zou eens moeten uitvissen waar, na het aantal hops dacht ik. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Zebit Geplaatst: 10 november 2013 Auteur Geplaatst: 10 november 2013 (aangepast) Net nog even gecontroleerd en het blijkt toch nog te werken, er is net een kaart update (entitlement) doorgekomen (ondanks dat ik geen beeld heb op "Een" ). Dan begrijp ik niet goed hoe dat het werkt ... zal me maar eens wat inlezen of kan iemand dat in een paar zinnen uitleggen? @Jean-Claude: Ik zie net jou reactie. Wat bedoel je precies met "via je clienten"? 10 november 2013 aangepast door Zebit
Jean-Claude Geplaatst: 10 november 2013 Geplaatst: 10 november 2013 elke client onvtvangt ECM's (om te kijken) en EMM's (kaartupdates). normaal stuurt de client enkel de ECM's naar de cardserver om dus de correcte sleutel terug te krijgen om beeld te hebben. de clienten kunnen echter ook de EMM's naar de cardserver sturen zodat die de EMM's kan verwerken, zonder dat hij op een bepaald kanaal hoeft afgestemd te worden. via die EMM's blijft de kaart dus up-to-date. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Zebit Geplaatst: 10 november 2013 Auteur Geplaatst: 10 november 2013 Aha ... Dus in mijn geval is dat mijn media PC met 3 tuners. Ik even de configuratie gecontroleerd en het emm aspect staat af. Dus nu geactiveerd. Dit zou dan betekenen dat mijn DM box niet meer aan een LNB gekoppeld hoeft te zijn ... klopt dat ? Alvast bedankt voor de info ...
Jean-Claude Geplaatst: 10 november 2013 Geplaatst: 10 november 2013 dat klopt, ja. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Zilverster Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 @Zebit, Ik heb wel geconstateerd dat "Een" op de DM600 nu geen beeld meer geeft (paar weken terug nog wel) en dat ik hierdoor ook geen updates of heractivering kan ontvangen ... klopt dat ? Geen beeld kan kloppen, maar de update's zouden het gewoon moeten doen. Dan begrijp ik niet goed hoe dat het werkt ... zal me maar eens wat inlezen of kan iemand dat in een paar zinnen uitleggen? In de verzonden streamdata wordt met verschillende pids gewerkt, iedere pid heeft zijn eigen werking, bijv. : Beeld Geluid TXT Maar ook : ECM EMM Deze laatste is verantwoordelijk voor het updaten van je kaart ! Wanneer er dus gebruik wordt gemaakt van een andere manier om beeld te krijgen op je TV, wil dit niet zeggen dat de update's niet doorkomen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is en je veel werk bespaart om het uit te zoeken , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen