Ga naar inhoud

Rotor ophangen stokkie omhoog of omlaag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorrie die satencom liet zien ben er niet helemaal bij vandaag

Nee, zou ik ook niet zijn met topic titel hier.....en als je nu weer door de buurt gaat lopen, zal je zien dat veel stokkies nu weer anders staan :cry: (sorry flauw, maar kon het niet laten)

S6 met je stokkie.

• 5 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

De stab rotor is veel stabieler dan de motek sg 2100 rotor met name de bevestigings beugels. Als je die beugels iets de hard aandraait dan loop je draatend dol met de moeren die erop ziten. Hoe dan ook mijn ervaring is het beste met de stab 120 alleen het nadeel is dat de stab tot 62 oost max gaat, voor de meeste wel genoeg maar voor mij niet..

Een ander nadeel is als je de stab doorlust op een ontvanger dat bij fouten je rotor aan de haal gaat, ik heb dit meerdere malen mee gemaakt met oudere ontvangers vooral bij plugins installeren als je wat meer wilt van je apperatuur en afhankelijk van je type ontvanger is dat vreselijk irritant omdat je rotor steeds aan de haal gaat.

Het beste is als je draaibaar wilt een apartie bediening voor je stab of een polarmount..

Mijn jonsa 180 staat momenteel op een polarmount maar van de zomer komt er toch weer een andere op, misschien een visio sat 150 of een giby, we blijven bezig maar dat is de hobby he ;):sick:

aangepast door Phoenixx
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb juist goede ervaringen met de Moteck, al jaren goed werkend hier aan de kust.

Regelmatig onderhevig aan wind en windstoten waar hij zich niets van aantrekt.

Hij wordt hier al jaren gebruikt van 68 oost t/m 30 west zonder ooit bij te hoeven stellen of opnieuw uit te richten.

Hij zit via een Relook doorgelust naar een Vu+duo en is nog nooit aan de haal gegaan hier.

Ik heb ook geen last van schroefdraad welke bij te vast draaien dol zou gaan worden.

Hij staat hier echt wel goed vast zonder dat het schroefdraad beschadigd is, vast is vast en vaster is overbodig.

Met een Stabb motor een stuk slechtere ervaring, binnen 1 jaar al defect en na opsturen binnen een jaar wederom stuk.

Voor mij dus gewoon de Moteck welke ook nog is de helft kost van de prijs van een Stabb.

aangepast door grondstof
Geplaatst:

Voor mij lijkt het heel simpel hoe je hem hangt

altijd met de coax bevestiging aan de onderzijde van de motor,lijkt mij heel logisch

ander krijg je wel eens een electroniche storing denk ik 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen