Ga naar inhoud


HbbTV - Zeelandnet


fred44nl

Aanbevolen berichten

Zeelandnet gaat met ingang van 1 dec. a.s. Interactieve TV aanbieden.

hiervoor wordt een Humax type HD FOX C aanbevolen.

maar er zijn natuurlijk ook andere decoders, die HbbTV ondersteunen.

wat is in dit geval het advies ??

gewoon doen wat er wordt aanbevolen of een ander merk, eventueel met meer mogelijkheden.

 

bij HbbTV wordt kabel gecombineerd met internet, als ik het goed heb begrepen.

dat betekent, dat zowel kabel als internet op de decoder aangesloten moet worden, toch ??

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, dat klopt. HbbTV is een vorm van streaming video + data. Dus zowel kabel (logisch anders zie je geen f****r :) en LAN voor de internetverbinding). Het het heel recent getest op een HbbTV image voor de DM500HD. Gaat niet rap, maar het werkt. In jouw geval zou ik een satellietdecoder kiezen waar een snelle CPU zit >800 Mips is aan te raden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hbbtv werkt niet soepel op geen enkele hobbybox  paar dagen geleden zitten testen met hbbtv van delta (zeelandnet) maar je mist er niets aan wat ze daar aanbieden kan je gewoon zien op je box.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ok

echter, ik woon nu nog in Rotterdam en hoop ongeveer per 1 febr. 2014 te verhuizen naar Scharendijke.

dit betekent, dat ik nu een decoder met PVR in bruikleen heb van upc en t.z.t. zelf een nieuwe decoder moet kopen.

immers, Zeelandnet stelt dergelijke apparatuur niet ter beschikking.

natuurlijk kan ik best wel even analoog kijken, maar er zal toch ook wel weer een PVR moeten komen.

en wat is dan wijsheid ??

- een nieuwe Humax type HD FOX C kopen met een losse hard disk ??

- op internet een leuk werkend 2e-handsje scoren ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon de kabelkanalen wilt zien voldoet een hd ontvanger er staan er genoeg voor een prikkie op het prikbord

 

En antwoord op je vraag voor de humax hd fox die vindt ik nogal duur 200,00 maar die is zeker wel geschikt voor de kabel en hbbtv en voor dat geld heb je ook een leuke hobbybox waarmee je op de kabel kan  ;)

 

 

Alleen je moet een nieuwe smartkaart kopen die kan je overal in zeeland halen, of je moet alleen analoog kijken dan kan je ook kijken.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

hbbtv draait iedergeval niet soepel met de hobbyboxen, maar als jij specifiek hbbtv wilt dan moet je die humax nemen.

 

Verder zijn alle hobbyboxen tegenwoordig goed.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ter Info:

 

Hier draait HbbTV op een DM500HD V1 + prima. De CPU is hier de grootste bottleneck (500Mips), maar als het eenmaal is gestart loopt het prima en ziet er op de NPO althans heel deftig uit. Loopt ook niet vast maar is i.d.d. wat traag. Uitzending Gemist, Zender Preview, Info onder de rode knop. Werkt allemaal prima. Geen vastloper gehad. De DM500HD draait met OE 2.0 Experimental i.c.m. GP3.2 panel..

 

HbbTV lust wel geheugen dus een extra opslagmedium HDD of USB stick is wel noodzakelijk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 maanden later...

ik kom er nu achter, dat je met de Humax HD FOX C alleen ongecodeerde zenders kan opnemen.

mits je een externe HD hebt aangesloten.

maar ik kan nergens vinden welke zenders ongecodeerd zijn.

 

heeft iemand daar inzicht in ??

Inmiddels ben je verhuisd, als het goed is, dus wellicht leuk om even te laten weten wat het geworden is.

En of je al weet welke zenders ongecodeerd zijn bij DELTA.

 

Ik ga over een maand naar mijn ouders in Zeeland en kan dan wel even kijken wat er ongecodeerd is.

Misschien ben ik nog wel zo gek om mijn Xtrend mee te nemen om te kijken hoe die interactieve diensten via hbbTV werken op een Enigma-ontvanger (hier de hobby-ontvanger genoemd).

 

Hier nog een stukje waar ook wat staat over uitbreiding van de ongecodeerde zenders:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2013/11/delta_gebruikt_hbbtv_voor.shtml

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...