Ga naar inhoud


131112 seca 2 kaart werkt niet in SAB unix triple hd


Ga naar oplossing Opgelost door JanLuc Piccard,

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik woon in Italië heb daar al jaren een standaard abonnement van CD Seca2 kaart  met alleen standaard kanalen.

Sinds een week heb ik een nieuwe ontvanger gekocht om toch een beetje met de tijd mee te gaan.

 

Als ik mijn seca 2 kaart in in de Sab unix triple plus steek geeft deze een melding " invalid card " "cannot reset Card"

Plaats ik de kaart terug in mijn oude sab ultimate plus HD dan werkt de kaart perfect in de cardreader. gebruik ik de officiële  

CI module dan werkt de kaart ook niet meer sinds vorige maand.

 

Nu kan ik pas weer volgend jaar mei naar nederland  om een nieuwe set "kaart en CI module" te kopen op basis van het nieuwe seca 3

 

Weet iemand ,.. of er een parameter kan worden gewijzigd in de SAB unix triple hd zodat hij tot die tij toch de seca 2 kaart kan lezen

en ik de nieuwe ontvanger kan gaan gebruiken.

 

Dank voor iedere reactie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@superbit,

 

 

 Plaats ik de kaart terug in mijn oude sab ultimate plus HD dan werkt de kaart perfect in de cardreader

 

Begrijp ik goed dat je beeld hebt op je oude ontvanger wanneer je de kaart in het kaartslot van die ontvanger stopt ?

 

Kun je op de een of andere manier zien op welke datum de datum op de kaart staat, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is die ontvanger die je (in Italië?) gekocht hebt wel voorzien van een seca softcam?

Zit de kaart op de juiste manier in de lezer, chip naar boven of onder gekeerd?

 

Sommige softcams werken niet met seca 2, in dien deze ontvanger dat ook niet doet je kaart omruilen voor een seca 3 kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

 

 

 Sommige softcams werken niet met seca 2

 

Zat ik ook aan te denken, volgens mij is SAB standaard af fabriek geen Seca, vandaar waarschijnlijk ook die melding van " invalid card " "cannot reset Card" .

 

Als het goed is zou er "andere" software in te zetten moeten zijn, vaak wordt dit bij de leverancier al gedaan, maar wanneer zo'n ontvanger in het buitenland gekocht wordt kan men er vanuit gaan dat er daar een andere codering gebruikt wordt dan de Seca codering.

 

Belangrijkste nu is het om even zeker te weten of de bewuste kaart nog wel beeld geeft, de start van dit topic geeft bij mij een beetje verwarring n.l. :

 

131112

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met de sab ultimate plus HD.?

Het is tenslotte al een HD ontvanger.

Een seca2 kaart omwisselen kost het nodige bovendien schiet je er weinig of niets mee op als je geen duurder abonnement met de HD zenders afsluit.

 

@zilverster

 

De kaart werkt in de sab ultimate, dat is het probleem niet.

Het lijkt me aannemelijk dat de softcam van de sab unix niet met seca werkt.

Misschien even terug naar de leverancier en het probleem met de softcam voorleggen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Had je voor bepaalde HD zenders niet een Seca 3 kaart nodig

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv,

 

Klopt, voor HD wat je zegt.

 

Hij meld echter :

 

 

 Ik woon in Italië heb daar al jaren een standaard abonnement van CD Seca2 kaart  met alleen standaard kanalen.

 

En die standaard kanalen doen het nog gewoon in Seca 2, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@superbit,

 

 

Begrijp ik goed dat je beeld hebt op je oude ontvanger wanneer je de kaart in het kaartslot van die ontvanger stopt ?

 

Kun je op de een of andere manier zien op welke datum de datum op de kaart staat, gr.

 

Zilverster.

Correct Zilvester, de datum staat tot 31-12-2013 hij werkt alleen niet in mijn nieuwe ontvanger.

ik zou deze graag willen aan passen door een plugin of wijziging van een config instelling.

Dank, Superbit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die ontvanger die je (in Italië?) gekocht hebt wel voorzien van een seca softcam?

Zit de kaart op de juiste manier in de lezer, chip naar boven of onder gekeerd?

 

Sommige softcams werken niet met seca 2, in dien deze ontvanger dat ook niet doet je kaart omruilen voor een seca 3 kaart.

Ceesv, de ontvanger is voorzien van de laatste nieuwe software en de kaart gaat er inderdaad met chip naar boven in,ik heb wel een mogelijkheid

om middels een ftp pakket DCC_e2.exe in de software en plugings te kijken maar ik heb geen voldoende kennis van Linux en sat applicaties en config files

van b.v. cccam, osram , smartcam .. daar hoop ik op een reactie,

dank , Superbit

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik meen me te herinneren dat die oude seca kaart niet werkt met de nieuwe cccam 2.3.0

op de oude ontvanger staat waarschijnlijk nog een oude cccam.

Dat zou het kunnen verklaren.

 

Dat zal het probleem wel zijn.

De seca2 kaart werkt niet met cccam 2.3.0. in mijn Dreambox

Nu heb ik om te testen cccam 2.0.9 opgehaald en hier gaan de SD zenders met de seca2 kaart wel mee open.

Cccam 2.2.1 werkt overigens ook niet met de seca2 kaart, je moet dus al erg lang terug in de tijd om de kaart werkend te krijgen. :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

Ik heb vorige week net zitten testen met een SAB 4800 mini met al een wat oudere versie software aan boord.

Gebruikte versie CCcam is CCcam versie 2.1.4

Seca 2 kaarten worden hierin gewoon geupdate.

 

Update's op Seca 3 kaarten komen niet door, maar wanneer de datum zich nog bevind binnen het activatie termijn zou je wel gewoon beeld moeten hebben.

 

 

Zat ik ook aan te denken, volgens mij is SAB standaard af fabriek geen Seca, vandaar waarschijnlijk ook die melding van " invalid card " "cannot reset Card" .

 

 

Bovenstaande zal ik nog even verder uitleggen.

De ontvanger wordt standaard af fabriek aangeboden als SAB SKY 4800 mini HD

 

Als het goed is gebruikt Sky als codering Conax, zie de info hier onder, info weergegeven af fabriek :

 

 

CA
Type

Ingebouwde Conax

 

 

Wanneer deze software nog in het apparaat zit is de kans erg groot dat de ATR niet juist is en komt met de volgende melding :

 

 

" invalid card " "cannot reset Card" .

 

 

Verkeerde kaart die niet gereset kan worden !

 

 

Kaart die verwacht wordt is een Conax kaart.

Kaart die er in gaat is een Seca 2 kaart.

 

 

Ik zou dit probleem eens neerleggen bij de winkel waar je de ontvanger gekocht hebt, er moet n.l. andere software in die geschikt is voor de Seca codering.

 

 

Simpel voorbeeld, de oudere Philips Seca 2 ontvangers kon je in verschillende landen kopen.

Wanneer je een ontvanger in het buitenland kocht moest je er voor gebruik in Nederland zelf andere software in zetten die Seca ondersteund.

 

 

Voor de SAB is er software te vinden op de site van SAB zelf.

 

Er bestaat ook nog een hobby site voor deze ontvangers waar software te vinden is, maar die zal je zelf even moeten zoeken.

 

Hou goed het verschil in de gaten tussen Seca 2 kaarten en Seca 3 kaarten en welke software je nodig bent, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben mij enorm geholpen.

 

Het klopt er zit in de spark standaard conax software, die wordt als prio gezien zeker omdat ik niet de

goede ccam software voor seca 2 als plugin in spark heb zitten nu ik weet welke versie ik nodig heb

nl. 2.0.9 of 2.1.4 ik ga deze zoeken op internet

 

Heel erg bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@superbit,

 

Ik weet niet of het mogelijk is zelf een versie CCcam er op te zetten.

 

Volgens mij zit de versie ingebakken in de software die je in de ontvanger moet programmeren !

 

Dit is terug te vinden in de beschrijving van SAB, zie onder :

 

 

 

Conditional Access

 

De ontvanger heeft twee CA slots .

 

De ontvanger heeft ook een ingebouwde smartcard module

 

met het Conax systeem.

 

Door gebruik te maken van door aanbieders geleverde smartcards, is het mogelijk om

 vele versleutelde kanalen te bekijken. 

 

Let op: Indien een smartcard niet werkt of foutmeldingen geeft,

neem dan contact op met de aanbieder van de gebruikte smartcard.

 

BRON : sabsatellite

 

 

Ik zou zelf even op de site van SAB kijken, volgens mij heb je het meeste succes met een wat oudere versie software.

Veel mensen hadden problemen met de Seca 3 kaarten in het begin, hier is later een oplossing voor gekomen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...