Ga naar inhoud


M7 sat801 aansluiten op laptop mogelijk?


Wimo01

Aanbevolen berichten

Ik zou graag weten of het mogelijk is mijn M7 rechtstreeks aan te sluiten op mijn laptop.

Ik vermoed dat ik daar wat voor nodig heb om die aansluiting te maken maar wat?

Iemand een idee?

Reden;

Omdat ik hier in Belgie mijn Tv niet zie en toch mijn schotel wat wil finetunen, moet ik wel een paar keren de ladder op en af. Ook omdat ik geen kleine tv heb die ik daarboven in het zicht zou kunnen zetten.

Ik wel absoluut geen Tv op mijn laptop zien laat dat duidelijk zijn.

Ik zou enkel mijn ontvanger + laptop aan de schotel brengen en dan alleen maar het menu zien. Meer hoeft niet.

 

Vanmorgen zijn ze bij de buren het plat dak gaan proper maken (was een kinderzwembad geworden).

Veel bladeren op het dak en de regen, alles verstopt. Maar iemand heeft zich door over de scheidingsmuur te lopen zijn evenwicht een beetje verloren en om geen natte voeten te krijgen even de schotel bij mij maar vastgenomen. Resultaat, heb al terug een beetje beeld maar niet op 23.5.

Zijn zich wel komen verontschuldigen maar ja.

 

Mvg

Wimo01

 

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De M7 is een dichtgespijkerde ontvanger, zal niet gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal dat met een Philips dsr2211 ook niet gaan zekers (was in het pakket van tvv). was vergeten dat ik die nog had.

 

Maar in spanje heb ik nog die Fonestar Rds 550  die ik gebruik voor de hotbird momenteel.

Mss. lukt dat daar wel mee. Maar ja, daar ben ik nu niks mee.

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M7 sat801 heeft een hdmi aansluiting en veel laptoppen zijn ook uitgerust met een hdmi aansluiting.

Als ik tijd heb en een hdmi kabel ga ik wel eens experimenteren.

Vooralsnog sluit ik niet uit dat het wel mogelijk is.

Als het werkt heb je wel een verrekt lange hdmi kabel nodig van decoder naar het dak. ....In de praktijk onwerkbaar denk ik.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, het is het proberen waard dan.

Zal dat morgen maar eens proberen als het niet regent.

Maar zou ik dan op die manier dat menu kunnen zien? Want dat is eigenlijk alles.

 

Anders moet ik maar eens in een kringloopwinkel gaan kijken of daar een klein tv 'je te vinden is.

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mijn weten is de HDMI aansluiting op een laptop slechts een uitgang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best mogelijk Cees dat het alleen een uitgang is op de laptop.

De lengte van de hdmi kabel is overigens ook een probleem met de decoder in de huiskamer en de laptop op het dak.

 

Een kleine Tv met decoder op het dak lijkt me makkelijker te realiseren.

Er zijn ook monitors die je op een decoder kan aansluiten, misschien is dat een goedkopere optie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was de bedoeling om en de ontvanger en de laptop aan de schotel brengen. +kabeltje van 1 m. van schotel naar ontvanger.

En hdmi bij de laptop is inderdaad een uit.  Juist geprobeerd naar Tv.

 

Maar ik ga seffens  eens proberen de ontvanger hier beneden aan te sluiten op de laptop. En dan zien we wel. Zal wel geen kwaad kunnen zekers.

Moet nog wachten tot de vrouw gaat slapen :grin:

 

En anders toch maar eens langs de kringloopwinkel op zoek naar een kleine TV of zoals vermeld een monitor.

Het gaat in ieder geval iets goedkoop moeten zijn want is waarschijnlijk wel eenmalig dus..

Mvg

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dat dus eens geprobeerd maar zoals mss.wel verwacht, noppes.

Ga toch nog wat verder zoeken.

Mss. op de manier zoals bv. Tv op de Pc. Ik zeg zo maar wat.

 

In ieder geval bedankt.

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, da's het meest beroerde scenario! Tegen de tijd dat de geluidsgolven van vrouwlief je bereiken is je schotel alweer verdraaid. Leen een satmeter (desnoods met ingebouwde TV) en neem dat mee de ladder op. Gebruik zelf een SmartMeter met ingebouwd schermpje. Ideaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het de eerste keer moeten doen hoor. ;) Maar dat was wel de laatste keer.

En de ontvanger met kleine tv zou wel gaan, is een achterbouw met plat dak.

 

Heb wel een satfinder maar de finetuning moet toch nog gebeuren.

 

Die satmeter heb ik juist gegoogeld maar is op die site niet meer beschikbaar.

Kan je daarmee op dat scherm bv. de sat. 23.5 zien en daarop dan finetunen zoals bv. het menu van je ontvanger of...?

En wat is de richtprijs dan?

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even slikken, is me wat veel.

Zal toch maar langs de kringloop winkel gaan vermoed ik.

Een klein Tv 't je waar ik een scart aansluiting maak is al voldoende.

 

Toch bedankt voor de info.

Mvg.

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...