Ga naar inhoud


Vlaanderen: Teletenne


Baudie

Aanbevolen berichten

hallo

 

Ik ga verhuizen naar een huurhuis waar er geen kabelaansluiting is. Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met Teletenne. Goede beeldkwaliteit en geluid, zuinige ontvanger, extra zenders in de toekomst (VTM, HD) ...?

 

En mensen uit Gent kunnen jullie RTBF, NPO, Frankrijk ontvangen?

 

Kortom wat vinden jullie er goed of slecht aan...

 

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met teletenne heb ik geen ervaring, ik wil geen settopbox....
 

Ik ontvang in Merelbeke (+-10km bezuiden van Gent centrum) met een

horizontale Yagi buitenantenne de RTBF en R1, R2,R3(gecodeerd), R4, R6 en R15 uit Frankrijk bouvigny en/of Mont des cats Duinkerke.

Verticaal tele bruxelles, RTBF en digitenne(gecodeerd). maar de NPO(kan. 54) is onstabiel, bijna onkijkbaar.

VRT komt met een stukje koperdraad al binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Melle inderdaad VRT zenders FTA met stukje draad, RTBF en natuurlijk ook BRF via kleine versterkte vlakke buitenantenne wel vrij nauwkeurig gericht naar O, ook FTA. NPO heb ik lang geleden eens gehad maar nu niet meer. Allemaal SD en de HD uitzendingen via sat zijn toch dikwijls scherper.

Goed er aan is dat het nauwelijks weer-gevoelig is en goedkoop, de meeste TV's hebben standaard een DVB-T ontvanger.

Let wel op, ik heb het over het gratis aanbod, niet over Teletenne dat DVB-T2 is en meestal te duur voor wat het aanbiedt. Als er geen andere mogelijkheden zijn is een decoder van Telenet dan wel de oplossing want de zender staat in Gent en met een kleine antenne ben je gered.

@Alexander, hoe veel elementen heeft uw Yagi en hoe hoog staat die?

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

Ik ga verhuizen naar een huurhuis waar er geen kabelaansluiting is. Nu is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met Teletenne. Goede beeldkwaliteit en geluid, zuinige ontvanger, extra zenders in de toekomst (VTM, HD) ...?

 

En mensen uit Gent kunnen jullie RTBF, NPO, Frankrijk ontvangen?

 

Kortom wat vinden jullie er goed of slecht aan...

 

Dank bij voorbaat.

ik heb het en moet zeggen,dat dvb-t2 toch beter is dan dvb-t (minder storingsgevoelig).misschien is het gemis dan wel voor u de vmma zenders.door die eeuwige gekibbel over dat timeschiften en reclame doorspoelen,willen deze zenders nog niet op teletenne.de decoder is al klaar voor hd.het is wel zeer prijzig aankoop 129€ en 50€ aktivatiekost+ het duur abonnement.

als je zeker bent dat je de vmma zenders niet mist,durf ik het aanraden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...