Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger


Bart53

Aanbevolen berichten

Door dat de ontvanger die ik nu heb de M7sat801 niet veel mogelijkheden heeft, overweeg ik een uitgebreidere ontvanger aan te schaffen.

Op dit gebied ben ik een leek,maar alles is leren.

Er is een netwerk,Smart tv en internet aansluiting bij tv en tweede ontvanger.

En een philips 5816 + 64 cm schotel en duo lnb

Budget rond de 200 euro,misschien gebruikt.

En iets met een harde schijf zou ik ook wel willen,om films op te nemen.

Wat is er mogelijk.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Door dat de ontvanger die ik nu heb de M7sat801 niet veel mogelijkheden heeft, overweeg ik een uitgebreidere ontvanger aan te schaffen.

Op dit gebied ben ik een leek,maar alles is leren.

Er is een netwerk,Smart tv en internet aansluiting bij tv en tweede ontvanger.

En een philips 5816 + 64 cm schotel en duo lnb

Budget rond de 200 euro,misschien gebruikt.

En iets met een harde schijf zou ik ook wel willen,om films op te nemen.

Wat is er mogelijk.

De Amiko SHD 8900 Alien biedt veel en kost een beetje.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel simpel uitgedrukt;

je hebt één tuner nodig om op te nemen en een andere tuner om ondertussen

een ander programma te bekijken.

dus elke ontvanger met meer dan 1 dvb-S2 tuner komt in aanmerking.

hou er ook rekening mee dat op elke tuner een kabel moet aangesloten worden.

heb je bv. een duo lnb met twee uitgangen dan kan je twee tuners aansluiten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door dat de ontvanger die ik nu heb de M7sat801 niet veel mogelijkheden heeft, overweeg ik een uitgebreidere ontvanger aan te schaffen.

Op dit gebied ben ik een leek,maar alles is leren.

Er is een netwerk,Smart tv en internet aansluiting bij tv en tweede ontvanger.

En een philips 5816 + 64 cm schotel en duo lnb

Budget rond de 200 euro,misschien gebruikt.

En iets met een harde schijf zou ik ook wel willen,om films op te nemen.

Wat is er mogelijk.

 

Als je een beetje om kunt gaan met computers en weet hoe je een apparaat kunt benaderen via een ip adres kun je een linux ontvanger overwegen waar je PLI software in kunt flashen waar dan tal van mogelijkheden mee mogelijk zijn. :)

Heb je hier feeling mee kijk dan even onde dreambox, Clarke Tech, VU+ os in de Reviews en Previews rond dan gaat er een werled open die met CD ontvanges gelsoten blijven. :sick:

Succes

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recent -op advies van een handelaar- een Rebox 4210 PVR gekocht. Daarop een externe harde schijf aangesloten. Via interne netwerk zijn opgenomen bestanden door de PC te benaderen of zijn mpeg bestanden vanuit PC te uploaden en af te spelen. Ik heb zo'n 100 zenders in de door mij gewenste volgorde gezet. Dat is veel werk om in te stellen met de ontvanger (ik denk met elke ontvanger).

Dit gaat stukken makkelijker met een editor op je PC. Ik gebruik daarvoor SetEditFDU-HD van Wolfgang Litzingers (voor paar tientjes te koop). Het totaal bevalt mij uitstekend.

Mijn zenderlijst verpest ik niet door een nieuwe totaalscan, maar bij zenderwijziging doe ik alleen een handmatige frequentiescan, en de gevonden zenders aan het einde van de lijst verplaats ik dan met SetEditFDU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recent -op advies van een handelaar- een Rebox 4210 PVR gekocht. Daarop een externe harde schijf aangesloten. Via interne netwerk zijn opgenomen bestanden door de PC te benaderen of zijn mpeg bestanden vanuit PC te uploaden en af te spelen. Ik heb zo'n 100 zenders in de door mij gewenste volgorde gezet. Dat is veel werk om in te stellen met de ontvanger (ik denk met elke ontvanger).

Dit gaat stukken makkelijker met een editor op je PC. Ik gebruik daarvoor SetEditFDU-HD van Wolfgang Litzingers (voor paar tientjes te koop). Het totaal bevalt mij uitstekend.

Mijn zenderlijst verpest ik niet door een nieuwe totaalscan, maar bij zenderwijziging doe ik alleen een handmatige frequentiescan, en de gevonden zenders aan het einde van de lijst verplaats ik dan met SetEditFDU.

Dat is nu een groot voordeel als je met PLI werkt dat het geen extra geld meer kost alleen maar tijd. Je moet het wel als hobby zien. Maar het resultaat is prachtig opnemen op een externe hardeschijf of op je NAS, benaderen met je computer via een tablet de webinterface bedienen en je timers programmeren, meerdere linux ontvangers koppelen etc.

Nadeel je moet alles zelf doen het wordt niet voor je gedaan zoals bij CD goedgekeurde ontvangers waar de tv lijst automatisch wordt geudate.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel simpel uitgedrukt;

je hebt één tuner nodig om op te nemen en een andere tuner om ondertussen

een ander programma te bekijken.

dus elke ontvanger met meer dan 1 dvb-S2 tuner komt in aanmerking.

hou er ook rekening mee dat op elke tuner een kabel moet aangesloten worden.

heb je bv. een duo lnb met twee uitgangen dan kan je twee tuners aansluiten.

 

grtz Philip

Ik zoek iets compleet plug and play, kijk zelf nooit tv en wil er dus niet teveel tijd insteken.

Heb nu de  Philips DSR 8121 en wordt al zenuwachtig als het winteruur nadert, want dan moet je alles opnieuw instellen.

Om nog niet te spreken over het feit dat hij voor het opnemen volstrekt onbetrouwbaar is.

Dus wat raden jullie aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van plug and play houd er geen tijd in wil steken ga niet voor een Linux ontvanger maar hou het bij de box die je nu hebt

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je er zo weinig mogelijk tijd in gaan steken kies dan niet voor een Linux ontvanger

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De  bedoeling is geen plug en play.

Maar ik zie nu een aantal merken voorbij komen.

In verschillende prijsklassen.

Wel wil ik iets aanschaffen waar ook nog een beetje service opzit.

Elke ontvanger heeft wel iets, wat misschien geen voordeel is.

Vu solo-clarke-Rebox-Topfield-Amiko.

Lastig zoveel merken.

Dan denk ik ,die zou kunnen, is het behoorlijk aan de prijs.

Het leven is keuzes maken

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...