Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger


Bart53

Aanbevolen berichten

Ik had het tegen Janus ,het loopt hier nu een beetje door elkaar Bart

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu aan het rond kijken op internet en zie op marktplaats een.

Clarke tech et9100 HD, maar die kom heel weinig tegen,weinig gegevens,geen testen

Of is dit te hoog gegrepen voor een leek.

 

 

 

 

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bart53

 

Als ik het zo bekijk zou je dus een Linux ontvanger willen gaan inzetten maar je weet nog niet of het allemaal wel wil gaan lopen.

Je kunt ook eerst iets minder investeren en starten met een Maxdigital xp1000 die al voor onder de € 150,00 wordt aangeboden. Ik heb er diverse voor mijn collegas en mezelf gekocht en ze voorzien van PLI. Met de fastscan kunnen deze mensen prima uit de voeten en het werkt in gebruik hetzelfde als alle andere Linux merken die voorzien kunnen worden van PLI. Je kunt er ook al een externe harde schijf aan knopen en lekker testen wat PLI is. Ik gebruik er hier 1 om lekker te kunnen testen zonder de rest van de familie lastig te vallen. :grin:

Later kun je dan bijvoorbeeld een uitgebreide kopen.

Succes in je beslissing ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken dat bepaal je altijd zelf. :)

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een optie.

Dacht zelf aan een Vu solo,maar niet de goedkoopste.

Maxdigital xp1000 zou ook kunnen, maar ik zie ook de Xtrend et 4000 die staat ook voor een leuke prijs te koop.

Maar over de Xtrend is weinig geschreven.

Maar kun je met de laatste 2 al tv kijken zonder veel te installeren.

Heel vroeger al eens bezig  geweest met een atari pc,maar echt nog een leek.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door dat de ontvanger die ik nu heb de M7sat801 niet veel mogelijkheden heeft, overweeg ik een uitgebreidere ontvanger aan te schaffen.

Op dit gebied ben ik een leek,maar alles is leren.

Er is een netwerk,Smart tv en internet aansluiting bij tv en tweede ontvanger.

En een philips 5816 + 64 cm schotel en duo lnb

Budget rond de 200 euro,misschien gebruikt.

En iets met een harde schijf zou ik ook wel willen,om films op te nemen.

Wat is er mogelijk.

 

Wat bedoel je nu met de opmerking 'niet veel mogelijkheden' ???

Jij wilt TV kijken en opnemen, wat wil je dan nog meer dan dat jouw huidige toestel al biedt?

 

Dat is ook een optie.

Maxdigital xp1000 zou ook kunnen, maar ik zie ook de Xtrend et 4000 die staat ook voor een leuke prijs te koop.

Maar over de Xtrend is weinig geschreven.

Maar kun je met de laatste 2 al tv kijken zonder veel te installeren.

Heel vroeger al eens bezig  geweest met een atari pc,maar echt nog een leek.

 

De 2 genoemde ontvangers zijn uitstekende apparaten maar zijn beiden Linux ontvangers welk betekent dat je zonder aanvullende installatie niet zonder meer naar de gecodeerde Canal Digital kanalen kunt kijken.

Gelet op jouw niet al te recente ervaring (Atari PC, wel echt antiek) :)  is het misschien toch maar aan te bevelen om de huidige ontvanger te blijven gebruiken en daar een externe USB HDD aan te sluiten zodat je kunt opnemen.

 

Let er wel op dat zowel jouw ontvanger als de 2 genoemde ontvangers Singel Tuners bevatten en jij dientengevolge alleen kunt kijken of opnemen maar niet beide tegelijk.

 

Tenzij je nog aanvullende wensen dus gewoon jouw huidige ontvanger blijven gebruiken.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de bedoeling is om te kijken, of ik er iets van kan opsteken.

De ontvanger is niet voor dagelijks gebruik,er moet wel beeld blijven voor de rest van de familie

Of zie ik het te simpel.

Wil toch een 2 ontvanger aanschaffen,maar zie dat de m7 sat 801 wel wat problemen geeft, nog niet bij mij.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je er zo weinig mogelijk tijd in gaan steken kies dan niet voor een Linux ontvanger

Niet mee eens.

Als voorbeeld hier op de slaapkamer een xtrend 4000 welke amper 150 euro nieuw kostte.

Openpli 4.0 erop zetten met een usb-stick,is heel simpel.

Dan aanzetten en via de afstandsbediening wordt in de wizard alles duidelijk.

Alles is plug and play.

Zenderlijst erin,softcam erin,allemaal via de ab.

Snel en simpel,hoe makkelijk wil je het hebben???


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mee eens.

Als voorbeeld hier op de slaapkamer een xtrend 4000 welke amper 150 euro nieuw kostte.

Openpli 4.0 erop zetten met een usb-stick,is heel simpel.

Dan aanzetten en via de afstandsbediening wordt in de wizard alles duidelijk.

Alles is plug and play.

Zenderlijst erin,softcam erin,allemaal via de ab.

Snel en simpel,hoe makkelijk wil je het hebben???

En of @Gerard 76 daar gelijk aan heeft, helemaal mee eens. Zelfs mijn vrouw kan ermee overweg (nou ja, bijna) en feit is dat het een prachtig klein boxje is met weinig onderhoud.

Enne die prijs nu he?????.

 

post-61349-0-60604900-1384634232_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er  nog meer modellen zijn van xtrend, of een ander merk.

Misschien met meer mogelijkheden.

Maar die ik mogelijk helemaal niet gebruik.

En moeilijker in gebruik.

En natuurlijk ook met een ander prijs kaartje. 

Of gebruikt kopen, bijvoorbeeld clarke 9000/9100  of iets anders.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu bijna 2 jaar draait hier in de woonkamer een ET9200 ook tot volle tevredenheid. het is een twintuner die het beste werkt met 2 coax kabels. Dus diverse zenders tegelijk opnemen en een andere kijken. Zet er een HDD in en je hebt alles wat je denkt te willen.

 

De ET4000 bij mij 'snoept' mee van de ET9200. Ofwel hij gebruikt de zenderlijst en de HDD om opgenomen bestanden te bekijken.

 

Dat inzetten van een HDD is echt eenvoudig te doen.

 

Net gezien op een duitse site (met filaal in Nederland) voor 214,00 euro en gloednieuw dus.

 

Moelijker in gebruik is hij zeker niet. de installatie is het zelfde als bij de ET4000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...