Ga naar inhoud


Nieuwe ontvanger


Bart53

Aanbevolen berichten

Ik meng mij nog even in dit debat.

Ik heb indertijd nog even gedacht over een dreambox. Op naar een officiele dreambox handelaar. Deze bleek slechts een dozenschuiver te zijn, en op een paar vragen van mij gaf hij een volkomen verkeerd antwoord. Hier moest ik dus niet zijn. Een andere handelaar verkocht ook dreambox maar stond niet vermeld op de officiele site van dreambox. De site van dreambox maakt zich druk over niet-officiele clone apparaten dus een email gestuurd hoe deze handelaar te plaatsen. Vanuit de dreambox producent nooit op deze email gereageerd. Een dreambox is het bij mij dus niet geworden.

Moraal: zoek een betrouwbare handelaar, formuleer je wensen, betaal desnoods een paar tientjes meer, zodat je altijd op hem terug kan vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een paar tientjes meer is geen probleem, maar als ik zie wat er 2 hands te koop staat, voor een leuke prijs,is de verleiding toch wel groot.

Maar ja dan geen garantie.

Zag een paar Vu duo staan met harde schijf,dat lijkt me ook wel wat.

Of een nieuwe Vu solo.

Maar daar zijn ook de meningen verdeeld over.

Maar nu speelt ook mee, de mogelijkheid van kaartdeling via smartwi of netwerk,

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw wensen veranderen met de dag, eerst alleen gewenst gebruik voor af en toe TV kijken en opnemen en nu ook de wens voor interne card sharing. ;)

 

... maar ook dat gaat met de meeste van de genoemde (Linux - Enigma2) ontvangers alhoewel je dan wel wat instellingen moet aanpassen, dus niet direct Plug & Play.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dan toch moet investeren,kan ik het beter gelijk goed doen.

En na veel lezen, zie je steeds meer mogelijkheden.
Dan ga ik andere eisen stellen. 
Nu alleen nog de keus van een goede ontvanger, waar ik jaren mee vooruit kan.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het toch ineens goed wil doen, hoef je niet te twijfelen.

de duo2 is de absolute top. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in maar voor de tot nu toe door TS gepresenteerde wensen is de DUO2 naar mijn mening toch iets teveel van het goede, zeker wat het budget betreft.

 

In feite kun je deze classificatie ook op de SOLO2 toepassen en voor circa € 320,= heb je een van de beste ontvangers tot nu toe.

Heb je aan een Single Tuner voldoende dan zou ik voor de MaxDigital XP1000 gaan, ook een moderne technische uitrusting en dat voor minder dan de helft van het bedrag wat de SOLO2 kost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

de duo gebruikt aanschaffen zou ik niet doen.

ik zeg niet dat deze slecht is(heb er zelf ook nog één), in tegendeel maar je zit wel met

het beruchte elco probleem.

zoals Jurgen al aangaf kan je beter gaan voor de solo2, deze is van een nieuwere generatie

als de duo en een uitstekende ontvanger.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een nieuwe aan te schaffen gaat boven mijn budget,Solo 2 is ook nog prijzig.

De oude solo kost nieuw rond de 200 euro,maar geen 2 ontvangers,Dat was eigenlijk de bedoeling.
Dat elco probleem is dat een prijzige reparatie?
Het leek zo mooi,gebruikt rond 200 euro,2 ontvangers.
Dan misschien kijken naar Clarke,of ander merk bijvoorbeeld Xtrend met 2 ontvangers.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan misschien kijken naar Clarke,of ander merk bijvoorbeeld Xtrend met 2 ontvangers.

 

Misschien moet je je nu voor jezelf eerst de juiste keuze maken, een gebruikte of een nieuwe want zo kom je er niet uit want wij kunnen dit niet voor je beslissen.

 

Het eventueel vervangen van een defecte Elco in een VU DUO is geen kostbare grap, mits bij de juiste personen uitgevoerd en het is ook zeker niet gezegd dat elke 2e handse DUO een Elco probleem heeft.

 

...maar zoals al herhaaldelijk aangehaald, jij haalt dan wel verouderde techniek in huis, het is maar wat je zelf wilt.

 

Volgens mij kunnen we nu nauwelijks meer iets hieraan toevoegen, de keuze is nu aan jouw, we zijn benieuwd. ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

van et heb je diverse modellen.

voor alleen kijken is een 4000 of 5000 genoeg.

wil je ook opnemen en iets anders kijken tegelijk dan heb je een ander model nodig waar twee tuners inzitten.

deze werken nagenoeg gelijk als een 4000.

Een xtrend met twee tuners is de 9500 en die kost 329 euro.

 

ik zou echt geen gebruikte VU kopen...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keus wordt dan toch gebruikt,want 2 tuners nieuw is ruim boven mijn begroting.

Ik zag een Clarke tech et 9100 Hd te koop.

Review gelezen van de  Clarke 9000,zaten wat minpunten in, maar van de 9100 nog geen review gelezen.

Xtrend 9000 soms het zelfde als de Clarke 9100 op een aantal punten.

 

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...