Ga naar inhoud

Een zelfrijdende auto ...dat wordt nooit niks!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren uitgebreid op tv een zelfrijdende auto,je hoeft niks meer te doen alleen nog de bestemming

ingeven en klaar.Het lijkt allemaal heel mooi,maar volgens mij misschien alleen op de snelweg.

In de stad of zo,met voetgangers en fietsers kan dit nooit werken,die halen de vreemdste capriolen

uit in het verkeer. Ik vind dat autorijden wel autorijden moet blijven,lekker schakelen en het stuurtje

in de hand.Die zelfrijdende auto dat wordt in mijn beleving nooit niks!!

heeeeeeee......biertje!!!!

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

"Nooit niks" is gelijk aan "altijd iets" :-)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Moderator
Geplaatst:

Misschien "nooit iets"

Of "Altijd niets"? :crazy:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

wen maar aan de idee van een voetreis naar de bestemming

en

dan hoor je niet meer; de bestemming is bereikt uit de navigatie computer in de auto

dan hoor je; de auto is bereikt uit je gsm met app

automobilisten zijn juist die verkeersdeelnemers die de vreemdste capriolen uithalen en een gevolgschade veroorzaken welke nationaal en internationaal de meeste impact hebben.

maar zover komt het niet (een zelfrijdende auto)

je zult eerder geen benzine en/of diesel meer kunnen betalen om jouw eigen cocoon op wielen voort te bewegen

afgezien van het feit dat wifi in geen enkel scenario foutloos is en was

ik neem straks de JFS die zonder computer altijd zou moeten crashen.

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Mensen die dit weekend met de auto zich hebben laten vervoeren hebben 2 dagen lang rondjes gereden.

Wat wereldwijd leidde tot een grote verkeerschaos.

Een groep hackers was er in geslaagd om de beveiliging van de selfsteer V3.99 te doorbreken. Ook de noodknop wisten ze uit te schakelen. Vanmorgen wisten expers eindelijk de controle weer over te nemen.

Totdat dit beveiligingsprobleem definitief is opgelost kan er geen gebruik gemaakt worden van de auto.

Selfsteer zet tot die tijd bussen in die via een afgeschermd gedeelte van het netwerk bestuurt worden.

Geplaatst:

Misschien "nooit iets"

Of "Altijd niets"? :crazy:

Dat is idd al een stuk beter.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

Die zelfrijdende auto dat wordt in mijn beleving nooit niks!!

Maar dat is nou juist de grap, jou wordt ook niks gevraagd!

Er is vast wel één of andere idioot in Brussel die dit veel veiliger vindt en bladiebla....

Maar dan hebben we straks geen inkomsten meer uit de bekeuringen dus die automatische auto die jij heel graag wil gaat natuurlijk wel heel duur worden.

Dat dan weer wel natuurlijk :grin:

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Als ik een "gewone" autoradio koop met BT en USB dan ben ik 70 euries kwijt.

Maar dat is meestal niet meer in te passen in de huidige auto's.

Als ik een nieuwe auto koop met radio, en BT en USB ben ik over het algemeen

een rib uit mijn lijf kwijt aan de extra optie (met name BT).

Kun je nagaan wat de gadget kost van een automatische piloot in je auto.

Dan ben ik gelijk rib-loos, zeg maar als een vaatdoek.

Geplaatst:

Tja, en wat dacht je dat de mensen zeiden toen de eerste "gek" een boot uit ijzer ging maken: dat kan toch niet drijven, ijzer zinkt gewoon.

Twee jaar geleden een interessante documentaire gezien over automatisch rijden: zelfs de wegen waren "onbestaand": er was een traject uitgezet met allerlei hindernissen: slecht wegdek, losse stenen, te smalle doorgang....en die dingen deden het wel behoorlijk goed.

Opvallend: de bouwers van die automatisering kwamen meestal uit de militaire wereld waar men blijkbaar al veel verder staat op dit vlak.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Ach, dat vliegtuig waar jullie net mee op vakantie zijn geweest heeft ook geen piloot nodig.

Maar ik vind het wel een schrikbeeld.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

De meeste vliegtuigen storten neer door toedoen van de piloot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Of door toedoen van de ontwerpers, of van de mensen van het onderhoud of door de controle groep, kortom zolang de mensen feilbaar zijn, zijn hun producten of bedenksels (lees in dit geval vliegtuigen) dat ook. Je komt niet met cijfers, heb je die wel?  Piloten afzeiken? :mad:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

• Moderator
Geplaatst:

Of door toedoen van de ontwerpers, of van de mensen van het onderhoud of door de controle groep, kortom zolang de mensen feilbaar zijn, zijn hun producten of bedenksels (lees in dit geval vliegtuigen) dat ook. Je komt niet met cijfers, heb je die wel?  Piloten afzeiken? :mad:

Ja,

http://planecrashinfo.com/cause.htm

Het blijft verder wel de veiligste manier van reizen, dat vliegen!

Ik bezit een auto met een hoge mate van automatisering en ondersteuning van electronica.

Nuttige informatie wordt in de voorruit geprojecteerd, electronische systemen monitoren de techniek en grijpen ongemerkt in wanneer grenzen worden overschreden.

Deze ontwikkeling gaat stap voor stap, net als fly by wire is dit steeds meer drive by wire.

De bouwstenen voor deze techniek zitten voor een groot gedeelte al in de moderne wagens ingebouwd.

Geplaatst:

Als ze in die autos dezelfde elco's gebruiken als in onze ontvangers , is chaos voorgeprogrammeerd .

Ik denk dat ik toch maar minstens 1 hand aan het stuur hou .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen