Moderator ceesv Geplaatst: 13 november 2013 Moderator Geplaatst: 13 november 2013 Eh, mijn auto heeft elektrische stuurbekrachtiging, een soort steer by wire, Ik kan mijn hand wel aan het stuur houden, maar of dat dan zin heeft? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ronsworld Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Zonder stuurbekrachtiging kun je ook wel sturen. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
trust Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 De mijne stuurt gelukkig ook nog als het contact uit staat . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
gerrit B Geplaatst: 13 november 2013 Geplaatst: 13 november 2013 Ik zie zoiets voorlopig ook alleen maar toepasbaar op autowegen en zie dan het voordeel er wel van in. gewoon de snelweg op rijden en zodra je daar bent de automatische piloot het over laten nemen. Want zeg zelf wat doe je nu nog op de snelweg? Meestal toch alleen maar het stuur vasthouden en remmen voor vrachtauto's ed. die menen nog even in te moeten halen. Immers de snelheid wordt toch al door cruisecontrole constant gehouden (dat rijdt ook het zuinigste) Als dan de andere weggebruikers ook zoiets in de auto hebben en met elkaar kunnen praten dan kan de afstand flink verkleind worden en heb je als het goed is ook niet meer van die automobilisten die zich als een voetzoeker door het verkeer menen te moeten bewegen. Dus remmen voor inhalende of afsnijden medeweggebruikers is er niet meer bij en je bent uiteindelijk sneller en goedkoper op de plaats van bestemming en ipv. telkens overal op te moeten letten kom je nu gewoon uitgerust over. Ik zie het dan ook meer als een persoonlijke trein die op de snelweg op de automaat rijdt en zodra je daarvan af komt neem je de bediening weer over. Als dat goed kan werken dan heeft het volgens mij alleen maar voordelen en wordt die piloot (die meestal toch de meeste ongevallen veroorzaakt door even niet op te letten, zijn testosteron niet onder controle te hebben of denkt alleen op de snelweg de zijn, of dacht dat het nog wel net kon) tijdens de "domme" ritten simpelweg buiten spel gezet om zo een optimale doorstroming te garanderen. Maar wat er gezegd wordt inzake de kosten daar kan ik wel inkomen, want kijk alleen nog maar eens wat de garage durft te vragen voor een update van je navi. Man voor dat geld koop je ook de meest luxe losse Navi. Ik rij nu rond met een van de meest Luxe navi's van Becker met levenslang gratis updates (3 updates per jaar) kosten 169 euro terwijl de update van de ingebouwde alleen al ruim 200 euro kost (en dan krijg je ook nog alweer veroudert kaartmateriaal) suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sjattuh Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Wen d'r maar aan. Over 10 jaar zie je niet meer anders. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
edbe Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 wacht maar totdat ze de auto's kunnen hacken.... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Sjattuh Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 wacht maar totdat ze de auto's kunnen hacken.... Dat is al gebeurd Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
minplus Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik heb al vele jaren het volste vertrouwen in Windows. Doet het altijd, weigert nooit, nooit over problemen gehoord, dus qua software zal het geen probleem zijn. En de electronika zal ook nooit problemen geven, net als hackers, virussen, accu's en remsystemen. Dat gaat goed komen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
ronaldsl Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 IK rij ook wel eens op cruise. Ik vind de nederlandse wegen niet echt geschikt daarvoor, je moet te vaak ingrijpen. Tevens merk ik dan van mezelf, voetje van gas etc....dat ik het toch niet erg prettig vind, je voeten 'relaxed' voor de pedalen, het geeft weer een extra vertraging tussen waarnemings reactie en voet reactie. IK zou me dus waarschijnlijk ook totaal niet lekker voelen als ik het stuur niet meer hoef aan te raken, bovendien wat moet je dan doen ? Mag je dan wel met de mob in de handen bellen ?
Gene 1225 Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 (aangepast) Ik heb al vele jaren het volste vertrouwen in Windows. Doet het altijd, weigert nooit, nooit over problemen gehoord, dus qua software zal het geen probleem zijn. En de electronika zal ook nooit problemen geven, net als hackers, virussen, accu's en remsystemen. Dat gaat goed komen. Het gaat nu ook niet zo heel goed volgens mij, alleen staan we al lang niet meer stil bij de cijfers van de dodelijk ongevallen: deze tabel geeft het aantal doden/ per jaar/ per miljoen inwoners : http://europa.eu/rapid/press-release_IP-10-970_nl.htm 14 november 2013 aangepast door Gene 1225 Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Alventali Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik zie het al helemaal gebeuren langs de weg Politie : "Meneer u bent aangehouden omdat u aan het bellen was tijdens het autorijden". Persoon: "Maar ik was niet aan het auto rijden". Politie: " Meneer u zat achter het stuur en die auto rijd niet vanzelf". Persoon: " Euuh dat doet ie wel". Politie; " Zou meneer ook nog even zo vriendelijk willen zijn om in dit apparaatje te blazen". Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
ronaldsl Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 Ik zie het al helemaal gebeuren langs de weg Politie : "Meneer u bent aangehouden omdat u aan het bellen was tijdens het autorijden". Persoon: "Maar ik was niet aan het auto rijden". Politie: " Meneer u zat achter het stuur en die auto rijd niet vanzelf". Persoon: " Euuh dat doet ie wel". Politie; " Zou meneer ook nog even zo vriendelijk willen zijn om in dit apparaatje te blazen". en dan zeg ik......de auto moet blazen , niet ik....
Moderator ceesv Geplaatst: 14 november 2013 Moderator Geplaatst: 14 november 2013 Ach, toen de eerste auto's met gele nummerplaten op de weg verschenen waren er bezitters die met de trein naar huis moesten. De auto werd namelijk in beslag genomen i.v.m. "illegale" nummerplaten. Niet iedere agent was er al van op de hoogte dat er iets nieuws op de weg was toegelaten. De geschiedenis herhaalt zichzelf altijd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 14 november 2013 Geplaatst: 14 november 2013 IK rij ook wel eens op cruise. Ik vind de nederlandse wegen niet echt geschikt daarvoor, je moet te vaak ingrijpen. Tevens merk ik dan van mezelf, voetje van gas etc....dat ik het toch niet erg prettig vind, je voeten 'relaxed' voor de pedalen, het geeft weer een extra vertraging tussen waarnemings reactie en voet reactie.Rijden op de cruise betekend dat je gewoon moet vroeg moet anticiperen op de overige weggebruikers en tijdig je snelheid bij moet stellen om niet op de rem te hoeven. (remmen kost nl. veel meer brandstof dan uit laten rollen) Verder natuurlijk ook zoeken naar een snelheid zodat je met de stroom mee kunt rijden en zo rij ik regelmatig hier van het oosten van het land naar Rotterdam waarbij ik maar een enkele keer met de rem in moet grijpen omdat zo'n onverlaat het nodig vindt om zijn/haar auto er gewoon bij tussen te drukken waarbij een ander maar op de rem moet. Ander bijkomend voordeel is dat bij de tapzuil blijkt dat je echt veel meer km uit 1 tank hebt kunt halen. Rij ik zelf dan zit ik rond de 1 op 15 (Seat Alhambra diesel) en haal ik krap 1000 km uit 1 tank Rij ik op de cruise dan haal ik meestal ruim 1250 km uit 1 tank en tank meestal rond de 68 liter dus zit dan boven de 1 op 18. 250 Km is al heel wat op 1 tank maar kijk je naar wat ik jaarlijks rij (rond de 60.000 km) dan wordt het verschil nog veel duidelijker nl. met het voetje heb ik dan zo'n 4000 liter nodig en met de cruise een slordige 700 liter minder en met de huidige brandstof prijzen is dat toch bijna 1000 euro. Draai je het andersom en zou ik 4000 liter verstoken dan haal ik daar met het voetje 60.000Km uit maar op de cruise 72.000Km. Het verschil is dan wel 12.000Km en dat is vaak zelfs meer dan menig automobilist per jaar in totaal rijdt. Maar het vergt wel enige aanpassing van je rijgedrag en als je dat eenmaal door hebt dan rijdt het wel een heel stuk rustiger en maakt het je ook niet uit dat je 2 minuten later over bent. Dus zodra het betrouwbaar en betaalbaar wordt/is zal hier wel vrijwel zeker een auto komen met een automatische piloot. Stimuleert de overheid dat nog eens met dat deze auto's altijd links mogen rijden oid. en de anderen niet dan zal je zien dat binnen de kortste tijd het hele wagenpark voor de bedrijven met deze voorziening is uitgerust en de particulier zal dan vrijwel zeker heel snel volgen. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Psychosammie Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Het gaat nu ook niet zo heel goed volgens mij, alleen staan we al lang niet meer stil bij de cijfers van de dodelijk ongevallen: Hoezo niet goed? Maar 39 doden per miljoen inwoners. Dus pakweg 650 per jaar. Dat gaat toch nergens over? Hoeveel miljarden moeten we daarin steken om het aantal te halveren? Je moet deze cijfers wel in verhouding zien. Neem de dodelijk zeldzame ziekte ALS. Aantal nieuwe gevallen 3 per 100.000. Dus 480 per jaar. En dan heb ik nog maar over 1 ziekte. Ik kan er zo nog wel een aantal minder zeldzame opnoemen. Zullen we daar ons geld in steken? Lijkt me zinvoller! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen