Con Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Ik heb al vele jaren het volste vertrouwen in Windows. Doet het altijd, weigert nooit, nooit over problemen gehoord, dus qua software zal het geen probleem zijn. En de electronika zal ook nooit problemen geven, net als hackers, virussen, accu's en remsystemen. Dat gaat goed komen. BSOD is best wel algemeen bekend. Voor auto's wordt dat BMOD (Blue Motor Of Dead). Zou een auto ook een veilige opstartmodus hebben of alleen maar een schietstoel? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
dommelsch_fan Geplaatst: 16 november 2013 Auteur Geplaatst: 16 november 2013 Ook verzekeringstechnisch gezien wordt dit een heel ingewikkeld verhaal.Krijg je een aanrijding dan wordt het toch knap lastig,want aangeven op je schadeformulier softwarebug lijkt me ook geen optie!!!??? Juridisch/verzekeringstechnisch wordt dit zo ingewikkeld dat het hele project nooit van de grond komt!!!! heeeeeeee......biertje!!!!
cobes Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) hoezo "dat wordt nooit niks" in Duitsland rijden al regelmatig vrachtwagens zonder dat iemand het stuur vasthoud. in Amerika is er al een provincie die toestemming heeft gegeven dat er auto's mogen rondrijden die zelf sturen enzovoort. Mercedes heeft al een hele hoop grapjes van die auto's opgenomen waardoor het een stuk makkelijker wordt om auto te rijden . ik zie inderdaad zoals hier al eerder gemeld binnen 10 jaar ook de eerste hier in Nederland op de weg rijden, en ik denk dat de volgende stap de lucht in gaat de eerste autocopter rijdt/vliegt inmiddels ook al in Nederland. zodra ze daar een goed systeem voor hebben bedacht zodat de luchtwegen ook veiliger worden zullen deze autocopters in combinatie met het systeem van zelfrijdende auto's zeer waarschijnlijk ons vervoermiddel van de toekomst gaan worden. 17 november 2013 aangepast door cobes if freedom is outlawed, only outlaws will have freedom. . Gigabluequadplus, AzBoxPremiumHD+, 2x DM600 en een Denson DS1010Road
FalconerThe Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Ook verzekeringstechnisch gezien wordt dit een heel ingewikkeld verhaal.Krijg je een aanrijding dan wordt het toch knap lastig,want aangeven op je schadeformulier softwarebug lijkt me ook geen optie!!!??? Juridisch/verzekeringstechnisch wordt dit zo ingewikkeld dat het hele project nooit van de grond komt!!!! Tuurlijk wel, het is toch ook geen probleem met de radar gestuurde tempomaten van de duurdere auto's? Je bent als bestuurder altijd verantwoordelijk.
Gerard 76 Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Gerrit B. De overheid stimuleert maar 1 ding. En dat is zeker niet het autorijden. Kijk maar naar de bijtelling voor komende jaren of de belasting op zuinige autos
Con Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 (aangepast) Goedemiddag, hier spreekt uw controle-inrichting. Er is een fatale error ontdekt in uw remsysteem, gebruik uw anker en/of remparachute en ga langs bij de dichts bijzijnde Toyota-garage. . . . Ik wens u verder nog een fijne dag. 18 november 2013 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Kan geen Toyota zijn. Die gaan niet stuk! Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
gerrit B Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Nee, die komen al stuk uit de fabriek, daarom moesten ze de laatste jaren ook zo vaak terug naar de fabriek. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sjattuh Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 (aangepast) Dit verhaaltje over komt bij elke vernieuwing weer terug. Ik durf te wedden dat 100 jaar geleden mensen hetzelfde zeiden toen de eerste auto's op de weg kwamen. Niet alles werkt natuurlijk, maar dit , indien goed uitgevoerd, zal alleen maar een verbetering zijn. 18 november 2013 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Con Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Ik ben in de basis geen literatuurvreter maar George Orwell was wel érg vooruit met zijn boek "1984" uit 1949, hij was zijn tijd verder vooruit dan wie ook en had het toen al over Big Brother, dus . . . . ach, wat staat ons nog te wachten. Voorlopig houden we het maar op een "eenvoudige" auto met automatische piloot. En als er dan een ongeluk gebeurt dan maakt onze ingebouwde 3D-printer gewoon ff een nieuwe nier, hart of knieschijf voor de verongelukte. . .toch? En daarna een zuster printen die de zooi weer bij de gewonde aan elkaar naait. Die gadget kan er dan ook wel vanaf. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Amager95 Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Maar dan moeten toch ook alle oude auto's worden omgebouwd met dergelijk apparatuur aan boord? En oud wilt zeggen ook de auto's die nog op dit moment worden verkocht. Zoals deze Trabant dus
theparasol Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Nee, daar mag je straks enkel nog mee op eigen terrein of circuit mee rijden
gerrit B Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Volgens mij zijn de fabrieken van de Trabant toch al begin jaren 90 gesloten dus als ze nu nog nieuw worden verkocht dan zijn het wel overjarige modellen. Maar in Nederland is/was er een ombouwset te koop naar limousine dus wie weet is een auto pilot ook geen probleem. suc6 Gerrit zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Earthfinder Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ik denk dat we met een zelfrijdende auto tegen juridisch lastige vraagstukken aan gaan lopen. Er werd in het Journaal wel gezegd, dat de automobilist aansprakelijk blijft. Maar ja, hoe toon je feilloos aan, dat het toch om een technisch mankement ging. De "black-box" die wellicht dan ook aan boord komt, zal dan altijd gelijk krijgen. Auto's krijgen wellicht te maken met software-update/-upgrades. Maar wat als je daar niet aan wilt? Vervalt dan de garantie of je verzekering? Dit zal ook het geval zijn voor als er alternatieve software wordt ontwikkeld, wat voor de liefhebbers wellicht leuk is. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen