trust Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 OpenPli ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Con Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 Ik hoop in ieder geval niet dat MS er zich mee gaat bemoeien. Je moet niet denken aan iedere week weer een nieuw lek. Stel voor dat het een linux distro wordt. Oke, misschien niet helemaal compatible met Masserati maar dan koop ik wel een "Opeltje". Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 november 2013 Moderator Geplaatst: 19 november 2013 Automatische piloot, het woord zegt het al, komt uit de luchtvaart en wordt gedurende het grootste gedeelte van de vluchten gebruikt. Wanneer de automaat is ingeschakeld, controleert de piloot doorlopend alle belangrijke vlucht parameters, hij hoeft alleen niet zelf fysiek krachten op de besturing uit te oefenen. Wanneer de automatische piloot een fout constateert, (er zijn 3 systemen welke elkaar constant vergelijken en controleren) schakelt hij zichzelf af of wordt door de piloot afgeschakeld. Gaat het mis is de piloot verantwoordelijk, niet de software. Zo zal het in onze auto ook gaan, men rijdt in principe zelf, kan op elk moment ingrijpen, maar hoeft niet zelf steeds aan het stuur te draaien. Vergelijk het met de cruise control of tempomat, de snelheid wordt constant gehouden, in sommige auto's voorzien van een radar welke bij het te dicht naderen van de voorganger de snelheid corrigeert. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 OpenPli ? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sjattuh Geplaatst: 27 november 2013 Geplaatst: 27 november 2013 'Betaalbare zelfrijdende auto dichterbij door nanocamera' Onderzoekers zijn erin geslaagd een camera die bewegingen en objecten zeer gedetailleerd kan herkennen, flink goedkoper te maken. Betaalbare zelfrijdende auto’s komen zo een stuk dichterbij. Dat stellen wetenschappers van het Massachusetts Institute of Technology (MIT). Zij hebben een camera ontwikkeld die op een vergelijkbare manier werkt als de Kinect van Microsoft in de Xbox. De nanocamera, zoals de onderzoekers het product noemen, werkt echter veel gedetailleerder en kan bijvoorbeeld overweg met mist, regen en doorzichtige objecten. Zowel de nanocamera als de Kinect maken gebruik van een technologie met de naam Time of Flight. De camera’s meten hoe lang het duurt voor een lichtstraal van een object terugkaatst. Omdat de snelheid van het licht bekend is, kan de afstand worden ingeschat. Doorzichtig De nanocamera kan echter beter omgaan met doorzichtige objecten, waar licht doorheen gaat, en heeft minder last van foute berekeningen door bewegingen. Daar komt bij dat de nieuwe camera heel snel werkt. De onderzoekers gebruiken een techniek die in de telecomsector dient om de afstand van een signaal te meten. Ook wordt er een methode gebruikt die automatisch bewegingen inschat en corrigeert. Bijvoorbeeld camera’s gebruiken deze techniek om bij trillende handen toch een scherpe foto af te leveren. Prijs Dit heeft ervoor gezorgd dat de camera nog slechts een prijskaartje van 500 dollar heeft. Het vorige model dat in 2011 door MIT werd gebouwd, kostte 500.000 dollar. De onderzoekers van MIT stellen dat de nanocamera door de prijsverlaging en nauwkeurige prestaties gebruikt kan worden in de medische sector en in zelfrijdende auto’s. Bron: http://www.nu.nl/tech/3639112/betaalbare-zelfrijdende-auto-dichterbij-nanocamera.html Auteur: NU.nl / Colin van Hoek Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 2 december 2013 Geplaatst: 2 december 2013 Volvo stuurt honderd zelfrijdende auto's de weg op Volvo stuurt over drie jaar honderd zelfrijdende auto's de openbare weg op in Zweden. Dat maakt de autofabrikant maandag bekend. Onder de naam Drive Me start Volvo volgend jaar in samenwerking met de Zweedse overheid en het Lindholmen Science Park al met het project. Er wordt een nieuwe Volvo XC90 gemaakt waarvan in 2017 honderd modellen de weg op gaan. Deze auto kan volledig autonoom rijden en bijvoorbeeld ook inparkeren. Op geselecteerde wegen rond de stad Göteborg zullen de auto's een traject van ongeveer vijftig kilometer afleggen. Die snelwegen zijn volgens Volvo belangrijke forensroutes waar zich regelmatig files voordoen. Met de tests hoopt Volvo inzicht te krijgen in technologische uitdagingen. Bovendien rekent de fabrikant op waardevolle feedback van klanten die op die wegen rijden. Tal van andere fabrikanten zoals Nissan, BMW en Mercedes zijn ook bezig met (deels) zelfrijdende auto's. Ook Google werkt al jaren aan een eigen auto. Bron: http://www.nu.nl/tech/3643293/volvo-stuurt-honderd-zelfrijdende-autos-weg.html Auteur: NU.nl/Colin van Hoek Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen