Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

He,

Momenteel heb ik een bijgeleverde schotel van TVvlaanderen. Ik denk triax van 60 of 65 cm diameter. Ik heb hierop vier single lnb's gemonteerd vooral om ook de britse zenders te kunnen ontvangen. Dit werkte zolang het goed en helder weer was. Vanaf het een beetje regent valt de ontvangst van de satellieten een voor een weg. Ik overweeg nu de zelfde opstelling te proberen met een grotere schotel. Kan dit een oplossing zijn. Ik hoop onder andere om zo de lnb's iets verder uit elkaar te kunnen zetten en ze zo beter af te kunnen stellen. 

Heel het schotelgebeuren is echter relatief nieuw voor mij dus dit kan ook complete onzin zijn. Daarom graag info van mensen die weten hoe dit precies allemaal werkt.

Zoals gezegd heb ik een standaardschotel van tv vlaanderen aangepast met een rail met mogelijkheid voor 4 single lnb's. Momenteel zitten er inverto lnb's op.

Groet,

Jürgen

Geplaatst:

Ik heb 80 cm gehad nu 100 cm dit werkt perfect beiden triax. (Diameters kloppen niet helemaal)

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

18 meter als diameter... :grin:

serieus / ik ontvang al jaren op een T55 (dus een kleine speciale multifeedwok) 28,2 perfect

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

logisch dat je dan bij regen geen ontvangst meer hebt,slechtere lnbs bestaan er namelijk niet,gewoon vervangen voor alps lnbs en je probleem is al opgelost,dan ben je voor zo`n 32 euro al klaar

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Die lnb's die jij gebruikt zijn waardeloos zodra er een druppel regen valt,zoek maar eens op dit forum dan word heel veel duidelijk

http://www.sat4all.com/forums/topic/336405-inverto-multiconnect-quattro-signaalsterkte-regengevoeligheid/

Lees dit ook maar eens

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ik zag op een andere pagina van dit forum dat dirocca op aangeven van sprietje een TDS88 geplaatst heeft met inverto black ultra's. Dit schijnt goed te werken, maar ik vraag mij af of het een meerwaarde heeft om een TDS110 te plaatsen. Ik veronderstel dat je dan toch iets meer ruimte tussen de lnb's krijgt om ze nog beter af te kunnen stellen.

Kan ook eens iemand een overzichtje geven van de veel gebruikte afkortingen die gebruikt worden op deze forums. Als nieuwkomer is het dan een stuk eenvoudiger om te volgen.

Bedankt.

Een 110cm voor de 13 19.2 23.5 28.2 is echt overkill,eenmaal je schotel goed afgesteld hoef je er toch niet meer aan te komen,als je dan meer regenreserve wil dan wat je nu hebt kies dan voor de samenstelling van dirocca dat is ruim voldoende

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

18 meter als diameter... :grin:

serieus / ik ontvang al jaren op een T55 (dus een kleine speciale multifeedwok) 28,2 perfect

Lol

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Geplaatst:

Joegoerdis schrijft:

“Kan ook eens iemand een overzichtje geven van de veel gebruikte afkortingen die gebruikt worden op deze forums. Als nieuwkomer is het dan een stuk eenvoudiger om te volgen.”

Toets maar eens op Google in: satelliet ABC , dan krijg je flink wat sites waar afkortingslijsten op staan over satellietontvangst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...