Ga naar inhoud

Advies gevraagd voor complete satellietschotel set

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Advies gevraagd voor complete satellietschotel set

Ik zoek via deze weg informatie over wat nu de beste set is.

Ik zoek een satellietschotel set waarbij ik alles kan ontvangen, gecodeerd en ongecodeerd.

Ik dacht zelf aan een echostar 3600 of echostar 7000 of een topfield 4000 incombinatie met een 120cm schotel draaibaar.

Wie heeft er voormij een goeie tip welke en wat ik het beste kan kopen.

Geplaatst:

@CCNP,

Als ik mocht kiezen in dit geval zou ik gaan voor een Topfield 4000PVR, hoewel er veel verschil is in schotels zou ik als je het wat breder het hangen kiezen voor een hoogwaardige Channelmaster 120cm. deze schotels overleven jou nog als het moet, als je dit dan neemt in combinatie met een actuator ben je al een heel eind op de goede weg, echter de Topfield heeft geen 36 volt aansluiting waardoor je de motor eigenlijk via een v-sec box moet aansturen.

Deze box maakt van de disecq-1.2 signalen een 36volt aansturing waardoor de motor kan draaien.

Dit is even een omslag maar het kan ook makkelijker met een diseqcmotor HH-120 welke zo in de kabel opgenomen kan worden maar of deze motoren de zwaardere schotels van Channelmaster langdurig kunnen aansturen betwijfel ik ten sterkste, je zou dan over moeten stappen naar een 120cm. staal dit is wat lichter is ook wat goedkoper maar let hierbij op een goede kwaliteit anders is ie zo weg gerot.

Het voordeel van de Topfield is dat ie alle uitzendingen digitaal kan opnemen en dus ook totaal geen signaalverlies heeft, alle opnamen blijven ook dezelfde geluidskwaliteit houdne (dus ook evt. AC-3 dolby geluid).

Er zijn ook wat tooltjes waardoor je de opname via de pc kunt converteren naar een video-CD formaat waardoor je deze weer kunt bewaren voor je DVD speler.

De harde schijf in de Topfield kun je ook vergroten voor nog meer opname capaciteiten.

Informeer eens rond bij dealers in de buurt, hierdoor voorkom je te hoge prijzen door voorrijkosten bij een evt. installatie.

Het is raadzaam als je niet echt thuis bent in deze materie je installatie te plaatsen door een sat- bedrijf dit om teleurstellingen en lange avonden op het dak te voorkomen, je bent wel iets duurder uit maar je kunt hierdoor ook aanspraak maken op garantie op je installatie of zelfs afdwingen (bijv 12maanden garantie op installtie).

Bye

Patched.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen