Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee Neosphinx, dat rode ballonnetje geeft niet aan dat die boom 11,3 meter is maar dat die maximaal 11,3 meter hoog mag zijn om de signalen niet in de weg te zitten. Dit is gemeten vanaf de grond. Als jij de onderzijde van de schotel 1 meter boven de grond zet, dan mag je er nog een meter bijtellen maar ja waarschijnlijk is die boom nog niet uitgegroeid.

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Nee Neosphinx, dat rode ballonnetje geeft niet aan dat die boom 11,3 meter is maar dat die maximaal 11,3 meter hoog mag zijn om de signalen niet in de weg te zitten. Dit is gemeten vanaf de grond. Als jij de onderzijde van de schotel 1 meter boven de grond zet, dan mag je er nog een meter bijtellen maar ja waarschijnlijk is die boom nog niet uitgegroeid.

Ja ik ga niet in de boom klimmen om em te meten hoor lol. Kheb nog een lasertje liggen. Kzal daarmee kijken of de line of sight in orde is. Bedankt

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Geplaatst:

hallo, Neosphinx, welkom op dit leuke forum.

Ikzelf ben ook een analfabeet op het vlak van satelliet ontvangst, maar op fora zoals dit kun je heel wat informatie bekomen.

Ik heb een schotel van 60 cm (destijds VOOR het lezen van fora gekocht) en een triple lnb van TVV zelf.

ik ben daar heel tevreden over. Wel heb ik gezorgd voor zo weinig mogelijk meter kabel en extreem veel zorg besteed aan de aansluitingen. Ik werk met een VU+solo2 en van dat bakske ben ik extreem tevreden: streamen naar een laptop gaat bijzonder gemakkelijk (maar dat is zo bij alle ontvangers denk ik) Of dit ook kan naar een tablet weet ik niet, want ik heb er geen...

foto's delen van PC/laptop naar de VU+ of omgekeerd is een fluitje van een cent. Internet werkt een beetje traag maar daar dient het niet echt voor (maar het kan) You tube (met VTI is dit New tube) werkt dan weer voortreffelijk. --> een draadloos toetsenbordje is echter wel handig hierbij.

Ik heb (zoals je al kon lezen) gekozen voor de image VTI en ook daar ben ik zeer tevreden over.

Hoe dit te plaatsten op je Vu, staat in dit forum vastgepind...

Eerlijkheidhalve moet ik wel toegeven dat het uitrichten van de schotel heel maar dan ook heel precies moet gebeuren, en dan nog heb ik soms uitval op de zwakste transponders (net die van TVV op A1) bij zware regenval, maar nooit meer dan een paar seconden.  

Op termijn denk ik dan ook wel naar een grotere schotel te gaan (78 cm in combinatie van een triple lnb)

De engelse zenders zijn zeker de moeite waard (A2)

Veel succes met de aankoop en de installatie. Werken met een linux box is echt leuk, en elke dag leer ik nog nieuwe toepassingen en mogelijkheden. En eventuele vragen worden op dit forum altijd beantwoord

Geplaatst: (aangepast)

Hier met een Triax 78 met Triple LNB geen uitval gehad met het rotweer van de afgelopen periode, heb ook een Triax 64 met Triple LNB en die had heel kortstondig wat uitval (artifacten in het beeld), echter dit enkel bij die befaamde zwakke zenders van TVV (2be,vier....).

Woensdag nog eens de afstelling nagezien, kon er echter niets meer aan verbeteren, ook de storm had niets verdraaid.

Duidelijk is dat CD/TVV toch wat teveel beknibbeld, en de klanten voor schut zet, andere providers doen het zeker beter, dus de niet CD/TVV zenders vallen praktisch nooit uit bij een goede afsteling, en wij maar betalen voor een mindere service, terwijl heel wat FTA zenders het beter doen.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

nou nou beknibbelen?

ik heb veel andere zenders op 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 Oost

wat zou dan de reden zijn?

denk dat jullie de wisseling naar 8PSK tov QPSK uitrichting onderschatten op die schotel.

en TVV + KnalDIGITAAL waren nog nooit sterke zenders

gecodeerd en ook FTA zenders met 8PSK zijn kritischer geworden om altijd te kunnen ontvangen <> afstellen wok.

de regenreserve wegens de schotelgrootte is dus met on zuiver uitgerichte schotel cummulatief.

ciao

Traces Of You

Anoushka Shankar, Norah Jones

Dat men naar 8PSK over is weet men al een tijdje, en de hardware en afstelling dient dan ook degelijk te zijn, maar wat doet CD/TVV, bv 19.2 / 12722 als zwakke transponder kiezen voor nogal wat zenders uit het pakket, gevolg is dat als je al een redelijk sterk signaal haalt op andere 8PSK zenders dit op deze nooit sterk genoeg is, en klachten alom, opzeggingen door sommigen, monteurs die langskomen en geen degelijke resultaten kunnen neerzetten.

Ondertussen beveelt men een Triax 64 aan met duo/triple LNB, die het maar net red voor de betreffende transponders, en niet iedereen heeft behoefte & budget aan een grote en uitgebreide buiten installatie.

Het valt op dat men op 23.5 nu beter uit de verf komt en op 19.2 de klanten in de kou zet, hadden ze vorig jaar problemen met bv Eurosport HD te ontvangen bij verslechterd weer, dan is het nu nog erger op bv:19.2 / 12722.

Begrijpelijk dat men nieuwe klanten niet meteen een geweldige kijkbeleving bezorgt, echter volgens de reclame die men maakt zou hun product het neusje van de zalm zijn, tot je eens naar vier / 2be / vijf /LaUne/ RTL tvi......  zapt en het weer is niet al te goed met de door hen aanbevolen apparatuur.

Die hard sat fans hebben natuurlijk top materiaal staan die een zeer sterke ontvangst garanderen, maar als je alsnog naar de signaalmeter kijkt op deze transponders weet je wel waarom je het doet.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Beste Tripleboy

Dat is heel mooi dat jij zowel een triple-lnb op een Triax 64 hebt staan als ook op een Triax 78, dan kun je het mooi vergelijken met elkaar. Zou je daar eens wat meer ervaring over kunnen delen?

Ik neem aan dat je beide schotels zelf hebt afgesteld. Heb je dat met meetapparatuur gedaan of gewoon met je satellietontvanger?
Wat vond je van de moeilijkheidsgraad van afstellen van de 64cm en de 78cm schotel?

Heb je veel of weinig ervaring met het afstellen van schotels?

Voor een professional is het allemaal niet zo moeilijk om het goed af te stellen maar ik ben vooral geïntersseert hoe gewone doe het zelvers het ervaren om een triple-lnb goed afgesteld te krijgen op een 78cm schotel t.o.v. een 64cm schotel. Doehetzelfvers en schotelfreaks zijn per slot van rekening het overgrote deel van onze forumleden.

Waar ik ook in geïnteresseerd ben is hoe de signaalkwaliteiten zich verhouden tussen de drie satellieten bij een 64 en 78cm schotel.

Hier stond al een bijdrage van mij over deze materie, later nog wat meer, wacht op een nieuwe (pro) meter.

http://www.sat4all.com/forums/topic/336526-vuduo2-triax-64-versus-triax-78-met-triple-qaud/

Nu in ieder geval best tevreden over mijn Triax 78 opstellling doet het altijd beter dan de 64 die op zich ook niet onaardig ontvangt.

Spijtig van TVV en hun magere 12722 keuze op 19.2, tja als je op het forum rondkijkt is dat wel het hangijzer me dunkt.

aangepast door Tripleboy

Geplaatst:

Bedankt iedereen voor de feedback. Heb offerte gevraagd dan voor een 80cm schotel sinds hier toch blijkt dat dat nodig is. De positie bepalen zal ik dit weekend eens proberen met behulp van de app. Voor de decoder ben ik nog aan het twijfelen tussen de vu+ duo 2 en de xtrend. vu+ is wel duurder maar ik vraag me af of dit door de hardware gerechtvaardigd wordt. Anyways, we zijn alweer een stap verder waarvoor dank.

Geplaatst:

Beste Neosphinx

Ik weet niet wat jij onder een 80cm schotel verstaat want vaak wordt de hoogte van een schotel gemeten maar eigenlijk hoor je de breedte te meten. Als je naar een schotel van 80cm breed zoekt, dan zal het niet lukken om daar nog een triple-lnb op te zetten. Een Triax 78 die 70cm breed is en 78cm hoog, is het maximale anders wordt de afwijking van de koppen onderling te groot.

Beste Neosphinx

Ik weet niet wat jij onder een 80cm schotel verstaat want vaak wordt de hoogte van een schotel gemeten maar eigenlijk hoor je de breedte te meten. Als je naar een schotel van 80cm breed zoekt, dan zal het niet lukken om daar nog een triple-lnb op te zetten. Een Triax 78 die 70cm breed is en 78cm hoog, is het maximale anders wordt de afwijking van de koppen onderling te groot.

Dus een van 60 is te klein, een van 80 te groot. Leuk...  dus de xxxx schotels moet ik dus al niet kopen? Waarom verkopen ze die dan : :confused::

aangepast door ceesv
Link naar webwinkel verwijderd.

Geplaatst:

Beste Tripleboy

Dat is heel mooi dat jij zowel een triple-lnb op een Triax 64 hebt staan als ook op een Triax 78, dan kun je het mooi vergelijken met elkaar. Zou je daar eens wat meer ervaring over kunnen delen?

Ik neem aan dat je beide schotels zelf hebt afgesteld. Heb je dat met meetapparatuur gedaan of gewoon met je satellietontvanger?

Wat vond je van de moeilijkheidsgraad van afstellen van de 64cm en de 78cm schotel?

Heb je veel of weinig ervaring met het afstellen van schotels?

Voor een professional is het allemaal niet zo moeilijk om het goed af te stellen maar ik ben vooral geïntersseert hoe gewone doe het zelvers het ervaren om een triple-lnb goed afgesteld te krijgen op een 78cm schotel t.o.v. een 64cm schotel. Doehetzelfvers en schotelfreaks zijn per slot van rekening het overgrote deel van onze forumleden.

Waar ik ook in geïnteresseerd ben is hoe de signaalkwaliteiten zich verhouden tussen de drie satellieten bij een 64 en 78cm schotel.

Ik heb ervaring met afstellen sedert 2009, het is niet weinig en ook niet veel, de Triax 78 met de triple lnb vond ik even goed te doen als de 64, ging eigenlijk vlekkeloos, had hier dan ook al wat info opgepikt, enkel met de skew wijzigen kwam ik niet tot betere resulaten als met de CD standaard voorgeschreven hoek ( regio Diksmuide, Be ).

Woensdag heb nog even gemeten met het zonnig weer hier en mijn waardes lagen toen hoger.

Triax 78 met tripple

19.2 / 11421 Fashion one = 88 % - 14db

23.5 / 11856 VTM = 91% - 14.6 db

28.2 / 10832 CHANNEL 4 HD HD =  93 % - 15 db

Mooi resultaat denk, echter de zwakke TVV 19.2 / 12722 tp maakt het plaatje minder mooi

19.2 / 12722 Vier of 2be = 76% - 12.2 db

In vergelijk met

19.2 / 11362 ZDF HD = 89 % - 14.4 db

19.2 / 11302 Servus HD = 93 % - 14.9 db

komt toch duidelijk naar voor dat CD/TVV hier steken laat vallen en bij slecht weer is dit de eerste die eruit ligt, met de grotere schotel is dit natuurlijk te ondervangen.

Geplaatst:

Dat zie je niet goed. De SAB-schotels die erg veel lijken op de Triax-schotels, hebben een andere maataanduiding. Ze meten de hoogte inclusief de rand. Ook die schotels van Asxx, zijn gewone SAB-schotels. Die zogenaamde 80cm-schotel is 70cm breed en 78cm hoog op de spiegel gemeten. Die kun je dus wel gebruiken.

Maar je moet nu niet denken dat die schotel bij Asxx goedkoper is dan een Triax.

Die kost €24,95 en een originele Triax koop je al voor €22,50

Ik heb ervaring met afstellen sedert 2009, het is niet weinig en ook niet veel, de Triax 78 met de triple lnb vond ik even goed te doen als de 64, ging eigenlijk vlekkeloos, had hier dan ook al wat info opgepikt, enkel met de skew wijzigen kwam ik niet tot betere resulaten als met de CD standaard voorgeschreven hoek ( regio Diksmuide, Be ).

Woensdag heb nog even gemeten met het zonnig weer hier en mijn waardes lagen toen hoger.

Triax 78 met tripple

19.2 / 11421 Fashion one = 88 % - 14db

23.5 / 11856 VTM = 91% - 14.6 db

28.2 / 10832 CHANNEL 4 HD HD = 93 % - 15 db

Mooi resultaat denk, echter de zwakke TVV 19.2 / 12722 tp maakt het plaatje minder mooi

19.2 / 12722 Vier of 2be = 76% - 12.2 db

In vergelijk met

19.2 / 11362 ZDF HD = 89 % - 14.4 db

19.2 / 11302 Servus HD = 93 % - 14.9 db

komt toch duidelijk naar voor dat CD/TVV hier steken laat vallen en bij slecht weer is dit de eerste die eruit ligt, met de grotere schotel is dit natuurlijk te ondervangen.

op al deze zenders 16.2 db 100% signaal met mijn E85 schotel,ik merk juist dat ik op die transponder een sterker signaal heb dan op de transponder waar bvn op zit,bvn geeft hier 15 db namelijk aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen