Ga naar inhoud


tweede tv aansluiten wie helpt?...


bluefoxamazone

Aanbevolen berichten

hallo, wie kan me even helpen met de veranderingen die ik moet doorvoeren.

Huidige situatie:

twee schotels( 1m) met op elke schotel een kop (black ultra) met 1 aansluiting.

Deze twee lnb's zijn verbonden met een disecq switch 1/3.(spaun)

1 kable tot aan de tv.

Nu wil ik graag een extra tv boven aansluiten. Ik heb nog een extra decoder beschikbaar en evt. een kaart.

hoe sluit ik best aan en wat moet ik allemaal wijzigen hiervoor.

 

Bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op beidde schotels een twin LNB monteren i.p.v. single LNB. De ene aansluiting aansluiten op bestaande diseqc switch, de andere aansluitingen aansluiten op een extra diseqc switch. Een tweede coax aanleggen vanaf de de tweede diseqc switch naar de extra ( tweede ) decoder.

 

Extra benodigd: 2 twin LNB's ; diseqc switch ;  tweede coax kabel

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bluefox,

 

Een spaun 1/3 switch? Ik ken de 2/1 en de 4/1 (voor twee satellieten of voor (max) vier). Of heb jij er één die ook klassieke antennesignalen samenvoegt?

 

Wat ook kan, als je geen 2e kabel wilt trekken en duo-LNB's wilt kopen zoals paardengek aangeeft, en niet tegelijkertijd naar beide ontvangers wilt kijken: met een zogenaamde sat-priority switch het signaal van de ene kabel splitsen over de oude en de nieuwe ontvanger boven.

Via google en/of hier op het forum is daar wel meer over te vinden.

 

Gr. A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stacker/destacker kan ook als je met 1 kabel een twin-lnb wilt aansturen. Dan heb je wel 2 gescheiden tuners.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stacker/destacker kan ook als je met 1 kabel een twin-lnb wilt aansturen. Dan heb je wel 2 gescheiden tuners.

 

Maar @bluefox heeft geen twin. Hij heeft twee single LNB's.

 

Als hij gaat voor de stacker/destacker, dan moet die dus ook de diseqc-signalen nog doorgeven; doen ze dat inmiddels standaard? Anders goed opletten welke je koopt....

 

Dus @bluefox: wat wil je precies? En wat zijn de "onmogelijkheden" bij jou thuis?

 

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo All,

bedankt voor het meedenken maar ik denk dat de oplossing van paardengek voor mij zal werken. Dit lijkt me perfect te doen. Ik had een foutje gemaakt. het moet idd. een spaun 2/1 zijn. 

Ik ga aan de slag.

bestaat er niet zo een "systeemke" waarmee ik met één kaart (tvv) beide decoders kan aansturen?

 

grtz,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef in bericht 1 dat je eventueel een extra kaart hebt. Ik neem aan dat je dan bedoeld een extra kaart voor €2,50 / maand. Het nadeel van een extra kaart is dat je er elke maand extra voor moet betalen en als je ook het HD-pakket wilt zien, dit nog eens €5,- / maand extra kost.


Je kunt ook werken met een cartsplitter zoals SmartWi of Clone+. Daar stop je de smartcard die je hebt in en die geeft draadloos de signalen naar de twee ontvangers door waar je de speciale ontvangstkaarten in hebt zitten.

Wel eerst even kontroleren of dat goed werkt want niet alle ontvangers gaan daar even goed mee om. Vrienden van ons en ik zelf gebruiken de SmartWi al heel veel jaren probleemloos. Ze hebben een bereik van maximaal 25 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...