Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik een timer maak met alle wekdagen een opname b.v ORF maandag t/m vrijdag 18.30 tot 19.00 uur, dan gaat dat een paar dagen goed maar dan plotseling is die opdracht uit de timerlijst verdwenen.

Bij andere timer opdrachten van 1 opdracht per dag gebeurt dit niet.

Ik heb dit bij openpli nooit meegemaakt.

Wie weet waar dit aan ligt en of dat te verhelpen is.

Geplaatst:

zelf gebruik ik niet zo frequent de timer, dus kan het niet beaamen

gebruik je een autotimer of serietimer / stel je in per webinterface of op EPG guide?

zet je de VU+ in deep sleep per menu?

ciao

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Hmm, mijn timer is ook van slag. Weet alleen niet of dat sinds de laatste versie is van VTi 6.0.2 of nieuwer. Verkeerde tijd, tekst en zelfs dubbele opnamen als resultaat. En heb ook dat timers zijn verdwenen.

In sommige gevallen als ik in de EPG zit en een programma geselecteerd heb, welke ook als opname geprog staat, zie ik netjes timeredit, maar vaak ook niet.

Ik weet dat het geen antwoord is, maar misschien, het meermalen voorkomen, dat hierdoor bij iemand een lampje gaat branden.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Geplaatst:

bedankt voor de reacties, ik stel de timer altijd in via de EPG en de vu staat meestal in deep sleep maar ook in standby komt dit euvel voor.

Het is volkomen willekeurig dus ik moet elke dag even mijn timerlijst controleren en hopen dat het goed gaat, maar dan heb je niet veel aan een timer.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft anders moet ik weer terug naar openpli en ik was net gewend aan VTI en erg tevreden.

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb zelf de autotimer plugin geinstalleerd. Die kan je een tijdspanne opgeven waarop er in de epg voor een kanaal wordt gezocht naar een programma. Komt het programma voor, dan wordt hiervoor door autotimer vanzelf een timer aangemaakt. Daarmee gaat het opnemen van programma's eigenlijk altijd goed.

Voorwaarde is wel dat je epg het doet, anders werkt het niet.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Dit is iets dat ik sinds de laatste versie van VTI5 al heb als ik via mijn windows pc de vu+ programmeer.

Via de Vu+ app op mijn Android smartphone en via EPG op de box zelf is er nooit een probleem.

Ik draai momenteel ook de vti 6.0.3 en gebruik de timerfunctie dagelijks. Sinds VTI 6.0.0 niet meer geprogrammeerd via webif op windows pc, maar de andere mogelijkheden gaan dagelijks perfect hier. (VU+ Ultimo)

Ik gebruik wel de Cool TV guide (dacht ik dat die plugin heette)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Geplaatst: (aangepast)

er was wel eerder een probleempje (bug) met timers zetten in de openwebinterface

maar sinds versie 6.0.1 niet meer

(ik gebruik beiden via webinterface en per EPG timers zetten)

heb er wel over gelezen dat enkele hun timers.xml kwijt waren na opstarten uit deepsleep

maar wat wel kan is dat er een Umlaut Ü Ö Ë in de timer tekst staat

controleer je timers.xml eens in /etc/enigma2/timers.xml of er Umlauten gebruikt worden > dat zou een UTF-8 (8-bit Unicode Transformation Format) issue kunnen zijn...

Umlaut wordt gebruikt bij Duitse en Oostenrijkse programma informatie...

Indien dat het geval is zal ik er een Bugreport van maken.

ciao

aangepast door Tonskidutch

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:

Er staan inderdaad 2 puntjes op de UI

Ik programmeer  de lokale uitzending van SUD TIROL 5 dagen in de week maar andere timers in het lijstje blijven gewoon staan, alleen de timer van sudtirol verdwijnt af en toe.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...