Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

En weer on-topic: bij TV-Totaal staat dat FTV stopt per 1 augustus 2014 en niet per maart.

 

De NPO betaalt op dit moment voor de doorgifte van haar tv- en radiozenders via de satelliet aan CanalDigitaal. De huidige overeenkomst loopt volgens Marc Poppenk – manager distributie bij de NPO – op 1 augustus af. Vanaf die datum brengt CanalDigitaal de publieke zenders onder in haar abonnementen omdat de NPO niet meer voor satellietdistributie wil betalen.

 

Heeft iemand daar meer over gehoord? Da's toch weer 6 x E. 6,50 besparing ten opzichte van het aanbod van CDS, wat op 1 januari 2014 start.

 

Of trekt CDS zelf eerder de stekker er uit?

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

 

Of trekt CDS zelf eerder de stekker er uit?

 

Wat een vreemde veronderstelling/vraag.

CanalDigitaal gaat echt niet stoppen met doorgeven van de publieke zender Nederland , 2, en 3.

Dan draaien ze zich rechtstreeks het faillissement in.

CanalDigitaal kan niet zonder de publieke zenders, een groot deel van hun abonnementen zouden

ze kwijt raken aan providers die wel de publieke zenders doorgeven.

 

Ik vind het wel een goede ontwikkeling, overige providers moet betalen voor doorgifte en CanalDigitaal kreeg er juist voor betaald.!

Dat CanalDigitaal nu gelijk gezet wordt met overige aanbieders geeft een eerlijk speelveld in provider land.

 

Het is niet zo moeilijk om te schermen met je goedkope abonnement als je door de publieke zenders gesponsord wordt. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Publieke omroep zou gratis moeten zijn via alle providers. We betalen allemaal verplicht voor het maken ervan en moeten dan nog een keer lappen bij commerciele bedrijven om er naar te kunnen kijken. Tegelijkertijd moeten we dan betalen voor allerlei andere zenders, totaal 30, of je daar nou wel of geen belangstelling voor hebt.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vreemde veronderstelling/vraag.

CanalDigitaal gaat echt niet stoppen met doorgeven van de publieke zender Nederland , 2, en 3.

Dan draaien ze zich rechtstreeks het faillissement in.

CanalDigitaal kan niet zonder de publieke zenders, een groot deel van hun abonnementen zouden

ze kwijt raken aan providers die wel de publieke zenders doorgeven.

 

Ik vind het wel een goede ontwikkeling, overige providers moet betalen voor doorgifte en CanalDigitaal kreeg er juist voor betaald.!

Dat CanalDigitaal nu gelijk gezet wordt met overige aanbieders geeft een eerlijk speelveld in provider land.

 

Het is niet zo moeilijk om te schermen met je goedkope abonnement als je door de publieke zenders gesponsord wordt. 

Waarom zeggen dat het goed is omdat het bij de andere providers ook zo is?

Bij Digitenne is het dus niet. Bij FTV via Canaal dus ook niet. De andere kabelaars zouden dus net zo goed de zenders NL1,2,3 FTV kunnen doorgeven?

 

UPC en Ziggo zijn stinkend rijk. Daarvoor hoef je het dus niet te laten. Zoals dat bericht over wat een bestuursvoorzitter van Ziggo ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En weer on-topic..

 

Wat een vreemde veronderstelling/vraag.

CanalDigitaal gaat echt niet stoppen met doorgeven van de publieke zender Nederland , 2, en 3.

 

 

Ik geef aan dat het abonnement eerder start dan dat de FTV stopt. En dat volgens CDS FTV stopt op 1 maart terwijl dat 1 augustus is.

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weer meer duidelijkheid:

De einddatum is 1 augustus 2014, verder lees ik in het het artikel van CanalDigitaal dat een recreatiepakket ook een optie wordt.

 

Bron website Canal Ditaal:

http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/

 

Publieke omroep in 2014 niet meer gratis via satelliet

Op dit moment zijn de zenders van de Nederlandse publieke omroep (NPO) in combinatie met een geregistreerde CanalDigitaal smartcard gratis via de satelliet te bekijken. Als gevolg van bezuinigingen bij de publieke omroep en een veranderend medialandschap komt hier verandering in. En zullen de Nederlandse publieke omroepen met ingang van 1 augustus 2014 niet meer gratis via de satelliet te bekijken zijn. De NPO zenders blijven te ontvangen met een betaald zenderpakket (abonnement).

 

NPO moet bezuinigen

De NPO betaalt op dit moment voor de doorgifte van haar zenders via de satelliet. Deze overeenkomst loopt op 1 augustus af. Omdat de NPO moet bezuinigen en omdat het medialandschap is veranderd, wil de NPO niet meer betalen voor doorgifte via de satelliet.

 

Tot 1 augustus 2014 kunnen klanten met een geregistreerde CanalDigitaal smartcard gratis kijken naar de zenders van de NPO.

 

Zodra meer informatie over dit onderwerp bekend is, zullen we dit plaatsen op de pagina canaldigitaal.nl/npo. Hier kunt u ook uw gegevens achterlaten, zodat het mogelijk is u binnen enkele maanden een passend aanbod te doen.

 

 

Veelgestelde vragen

 

Op dit moment ontvang ik met mijn smartcard en satellietontvanger gratis Nederland 1, 2 en 3. Moet ik hiervoor in de toekomst gaan betalen?

Tot 1 augustus 2014 heeft de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een contract met CanalDigitaal dat gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 via de satelliet garandeert. Dit contract loopt tot 1 augustus 2014 en NPO heeft besloten niet langer de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 te financieren. De zenders zullen daarom van 1 augustus deel uitmaken van een jaarabonnement of een abonnement voor het recreatieseizoen.

 

Waarom moet ik gaan betalen voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 via de satelliet?

Tot nu toe heeft de NPO CanalDigitaal betaald voor de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3. Dit vindt zijn oorsprong in midden jaren ‘80 toen het medialandschap er heel anders uit zag. Naast de antenne op het dak deden in die tijd de kabel en satelliet hun intrede. De NPO was van mening dat Nederland 1, 2 en 3 via alle distributiekanalen beschikbaar moest zijn. En dat kon toen alleen door de aanbieder van satelliet-tv te betalen.

Inmiddels is de situatie veranderd:

 

• Er zijn veel meer distributiekanalen: kabel, IPTV, internet, satelliet en digitale ether (DVB-T).

• De NPO moet flink bezuinigen. Zij kunnen hun geld maar een keer uitgeven, dus kijken ze naar de diensten waarop ze kunnen besparen.

• Het contract dat gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 garandeert via de satelliet loopt af en NPO heeft besloten het contract niet te verlengen.

 

CanalDigitaal zal de verspreiding van Nederland 1, 2 en 3 voor eigen rekening nemen. De kanalen zijn vanaf 1 augustus 2014 voortaan onderdeel van een betaald zenderpakket (abonnement).

 

Per wanneer moet ik gaan betalen voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3?

Het contract dat CanalDigitaal met de NPO heeft loopt af op 1 augustus. Tot die datum zijn de nationale zenders nog gratis beschikbaar.

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op 15 November werd hier door een klant gemeld dat hij gebeld was door de CS klantendienst met de mededeling dat wanneer hij wilde blijven kijken naar de Nederlands FTV zenders hij (op korte termijn) een abonnement moest nemen. Hij twijfelde over de inhoud omdat er nergens over gepubliceerd was.

 

3 weken later komt eindelijk het bericht waarmee Canaldigitaal volledig duidelijkheid verstrekt.

Daarbij kan aangetekend worden dat eigenlijk de NPO als eerste dit wereldkundig had moeten maken.

 

De NPO zwijgt nog steeds, alhoewel zij door hun besluit de oorzaak zijn van deze verandering en die als eerste hadden moeten publiceren.

Daarna had CD met bovenstaand persbericht kunnen komen.

 

Men kan nog tot Augustus 2014 FTV kijken naar de publieke omroepen, tegen die tijd is het afsluiten van een vervangend abonnement pas usance.

.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook gebeld door Canaal Digitaal,  2 weken geleden mij werd gevraagd of wilde blijven kijken naar de zenders Ned1,2,3  ik heb gewoon ja gezegd en dat was het , ik had al 3 weken geleden een brief ontvangen of ik gewoon FTA wilde blijven kijken en daar mijn kaart nummer wilde doorgeven ook dat heb ik gedaan. Mij is niets gezegd dat je voor FTA moet gaan betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor FTA heb je geen CD kaart nodig en hoef je nooit te betalen.

Voor FTV, zoals Nederland 1,2,3  heb je wel een kaart nodig en vanaf augustus 2014 een abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15 November werd hier door een klant gemeld dat hij gebeld was door de CS klantendienst met de mededeling dat wanneer hij wilde blijven kijken naar de Nederlands FTV zenders hij (op korte termijn) een abonnement moest nemen. Hij twijfelde over de inhoud omdat er nergens over gepubliceerd was.

 

3 weken later komt eindelijk het bericht waarmee Canaldigitaal volledig duidelijkheid verstrekt.

Daarbij kan aangetekend worden dat eigenlijk de NPO als eerste dit wereldkundig had moeten maken.

 

De NPO zwijgt nog steeds, alhoewel zij door hun besluit de oorzaak zijn van deze verandering en die als eerste hadden moeten publiceren.

Daarna had CD met bovenstaand persbericht kunnen komen.

 

Men kan nog tot Augustus 2014 FTV kijken naar de publieke omroepen, tegen die tijd is het afsluiten van een vervangend abonnement pas usance.

.

 

Hier is van interne informatie die nog intern had moeten blijven misbruik gemaakt om abonnementen te slijten.

De financiële belangen werden goed in het oog gehouden, het fatsoen, normen en waarden heeft weer eens verloren van de financiële belangen van enkele personen.

Daar zou CanalDigitaal wel eens naar mogen kijken om herhalingen in de toekomst te voorkomen. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het callcenter wordt aangestuurd door Canaldigitaal.

Voor een bedrijf wat informatie verzenden als core business heeft is het treurig om te zien dat de communicatie tussen hun bedrijf, de eigen medewerkers en de klanten steeds zo gebrekkig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...