Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten


Dat weet ik nog niet zo net immers M7 groep is niet langer verplicht om die 3 zenders door te geven.

Voor hun is het erg simpel: npo betaald niet meer, dus gaan die kanalen ook niet meer gratis doorgegeven worden.

Voor iedereen die nog gebruik maakte van de gratis kanalen is het dus gewoon afgelopen.

Als ze toch die 3 zenders willen ontvangen per sat zullen ze een abonnement moeten afsluiten waar deze kanalen inzitten.

Waarom zouden ze dan speciaal voor deze groep kijkers een uitgekleed abonnement gaan aanbieden. Deze groep was enkel en alleen

historisch aanwezig omdat het gratis was. Nou, straks niet meer. Voor de m7 groep is er geen verschil er wordt geen cent meer of minder omzet door gedraaid.

 

Ik heb het al eens eerder geopperd:

 

Weg met die vaste zenderpakketjes, je vinkt gewoon aan wat je wenst te ontvangen van je provider en daar betaal je voor.

Wordt denk ik iedereen blij van behalve voor onzin kanalen waar slechts een enkeling op zit te wachten die dan ineens duurder uitpakken. Maar je hebt dan wel optimale marktwerking en tevreden klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Voor de m7 groep is er geen verschil er wordt geen cent meer of minder omzet door gedraaid.

 

 

Dat zie je verkeert, de vergoeding die de po betaald aan CanalDigitaal is voor CanalDigitaal gewoon omzet.

En die omzet valt nu weg.

De publieke zenders blijven FTA te ontvangen via Digitenne dus CanalDigitaal mag hopen dat ze genoeg nieuwe goedkope abonnementen afsluiten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Komt het geld niet binnen van de zender, zal het opgebracht moeten worden door de kijker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, maar van al die gratis kijkers zal als je het mij vraagt een hele grote groep zeggen: niet meer gratis? dan wil ik dit niet meer.

En ander gedeelte zal klagen bij de m7 groep en die zullen dan een zakelijk voorstel krijgen. Maar al vragen ze 3 euro per maand dan is dat voor M7 niet rendabel. Nee, die groep gratis kijkers willen ze graag kwijt nu de zak geld van de NPO weggevallen is.

 

En M7 moet nu zelf betalen voor doorgifte van publieke omroep ipv dat ze daarvoor centjes ontvangen lijkt me niet. Ik als belasting betaler heb hier namelijk al voor betaald. Als ik er achter kom dat ik extra moet afrekenen omdat de NPO geld wil zien van satprovider M7 voor doorgifte van hun kanalen klim ik in de pen en voer ik die extra centen geschat op bij mijn belastingaangifte als aftrekpost.

Laat meneer de inspecteur maar afkeuren dan moet het maar eens escaleren als voorbeeldstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zelfs gelezen dat de zender nu geld wil zien, anders mag CanalDigitaal de Publieke zenders niet meer doorgeven.

Een terechte stelling volgens mij.

Die daarna tenminste 1 op 1 doorgegeven wordt aan ons abonnees?

Ik weet niet of ik daarin mee kan gaan, tenslotte hebben we via de belasting al voor die programma's en hun verspreiding betaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er nu gaat gebeuren is mij compleet onduidelijk. Ook excelent dealers weten hier geen antwoord op te geven. Wat ik wel kan zeggen, is dat iedereen maar denkt contact te hebben gehad met Canal Digitaal. Laat daar het volgende over zeggen. Er is niemand die als klant contact krijgt met Canal Digitaal. Het is een extern bureau waar enkel wat mensen worden ingehuurd, met als 1 doel... Abonnementen verkopen! En er ligt een kant en klare lijst klaar om simpele antwoorden te beantwoorden. Het is zelft zo slecht geweest dat wanneer een klant belde dat hij geen rtl had, de schotel een tikje naar rechts moest. Gevolg, de volgende dat een installateur. Enkel een excellent dealer of handelaar (groothandel) heeft een lijntje met een buitendienst medewerker, of een direkte telefoonlijn. Meer niet!

 

Ontopic: waar rook is, daar is vuur. De excellent dealers en zoals mij verteld is groothandels, zijn hierover NIET geïnformeerd tot deze week. We gaan het beleven, want er gaat zeker wat gebeuren. Maar wat wel vreemd is, online is de publieke omroep volledig FTA. Dus hoe dan ook, Canal digitaal gaat meer en meer terrein verliezen. En ik weet dat hier meerdere CD medewerkers meelezen (J.S.!!!) Dus tijd om minder naar abonnementen te kijken, en tijd om klantvriendelijkheid en klantgerichtheid weer terug te brengen bij CD!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit is veel te vroeg naar buiten gekomen en zonder overleg met de po

CanalDigitaal is er zelf ook nog niet klaar voor.

Abonnementen moeten nog aangepast worden en waarschijnlijk komt er een uitgekleed goedkoop abonnement bij.

 

@ Johan45: Waar baseer jij deze verwachting op?

Het settopboxpakket (80 Euro per jaar) wordt al een paar jaar niet meer aangeboden aan nieuwe klanten.

Dus dan zou er een radicale koerswijziging moeten komen.

 

Ik ben wel heel benieuwd naar de verdere gang van zaken. Net als vele anderen zijn wij uitgekeken op de (inhoudelijke)bagger- en de vele reclames van de commerciele zenders. Dat was jaren terug de voornaamste reden om terug te gaan naar het standaardpakket.

 

Het zou fijn zijn als er een publiekeomroep-pakket komt, compleet met de regionale zenders en eventueel met de Vlaamse publieke netten erbij.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle permissie. Maar ik vind de Nederlandse publieke zenders te vol zitten met reclame. Er wordt nog steeds onderzocht om de hoeveelheid reclame uit te breiden. Zelfs onderbreking van programma's worden onderzocht hoe mensen dit zouden vinden. Ik doe voor een onderzoeksbureau mee en daar werd het een keer zo gevraagd.

Je wordt om de haverklap gefronteerd met reclame en steeds dezelfde en niet zelden wordt de reclame nog een keer herhaald, en soms nog een keer in het zelfde blok. En ik heb zelfs al eens voor de vierde keer voorbij zien komen. Voor dit product maak ik geen reclame en noem dus geen naam.

Bij het ZDF zie ik de reclame ook wel eens voorbij komen. Maar niet schreeuwerig en gewoon met een boodschap. En er tussen in zitten de Mainzelmänchen en maakt het blok reclame nog wat aan trekkelijker ook. Maar in Nederland? De macht van de zappende kijker ben ik geworden en ben weg, of neem steeds vaker het programma op om met tijdsverschuiving later te kijken.

 

Om deze reden luister ik ook niet maar naar Radio 2. De verhouding programma - reclame is totaal uit zijn verband getrokken. Dan maar luisteren naar het Duitse Einslive of muziek vanaf een usb-stick in de auto. Soms staat BNR op.

 

De reclame op de televisie op 1,2,3 noodzaakt mij nu al om steeds meer uit te wijken naar de reclame vrije televisiezender BVN. Volgens mij komen alle programma's daar ook op.

 

Nee ik ga dus echt geen geld uitgeven, naast het geld dat ik al betaal aan de publieke omroep via de belastingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit telefoongesprek nummer 3 (inkomend gesprek vanuit CDS):

- Zowel recreatiepakket als basispakket worden aangeboden.

- Afgesloten abonnement zou 72 uur na ' ja zeggen' ingaan. Dus niet per 1 januari 2014, 1 maart 2014 of 1 augustus 2014.

- Klant krijgt 50 procent korting gedurende de looptijd.

- Klant mag kiezen uit 12 of 24 maanden, beiden met 50 procent korting.

- 'Als u zelf CDS belt, kunt u dit abonnement met korting niet afsluiten'.

 

Het zijn keurige gesprekken, het is mooi dat CDS iedereen belt maar ik blijf het niet netjes vinden dat CDS van de gelegenheid gebruikt maakt om abonnementen meteen in te laten gaan.

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe moet het dan anders ala een 1-jarig, en zeker een 2-jarig contract verder rijkt dan 1 augustus?

Dan moet CD vanaf 1 augustus de p.o. voor haar rekening nemen, want tussentijds verhogen van het abonnement is geen optie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment betaalt de NPO Canaldigitaal voor het FTV verspreiden van de NED 1,2,3, via satelliet.

Dit stopt, wanneer je de berichten mag geloven op 1 augustus 2014.

 

Tot die datum verandert er niets.

 

Na 1 augustus 2014 verandert er voor de vaste klanten met een abonnement vooralsnog niets, of er t.z.t. een abonnementsverhoging komt, staat in de sterren geschreven.

 

De FTV kijkers worden nu al benaderd om nu een uitgekleed abonnement af te nemen, alhoewel dat pas op 1 augustus 2014 nodig is, zij gaan nu dus al betalen voor iets wat de NPO al aan Canaldigitaal betaalt.

 

Het zou netjes zijn, wanneer Canaldigitaal de abonnementen voor de Nederlandse publieke omroepen die ze nu verkoopt pas laat ingaan wanneer de betaling van de NPO en dus de FTV doorgifte daadwerkelijk stopt.

Daarbij komt nog dat, afgaande op de berichten van betrokken FTV klanten, een deel van de FTV klanten verteld is dat de doorgifte respectievelijk binnenkort, op 1 januari, op 1 maart  en nu op 1 augustus zou stoppen.

De betreffende klanten zouden dus een onjuiste voorstelling van zaken gekregen hebben van Canaldigitaal en op grond daarvan een contract afgesloten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...