Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

ja dan na de pijpen dansen van de VVD, dan weer na dat hysterische mens Medy van de Laan van D66 en noem maar op

 

 

van dergelijke niet-beleid, wat mot je er mee

het is een non-beleid

 

 

laat ze maar praten over de snelheid van treinen, daar hebben ze ook geen verstand van

140,160,200 km/per uur en ook daar komen ze niet over uit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben om, er is mij middels telefoon, rechtstreeks van CD kentbaar gemaakt dat zowel NL publieke zenders FTV alsmede regionale zenders achter een betaalpakket wil plaatsen. Dusdanig gevorderd, dat het klanten reeds kenbaar wordt gemaakt. Maar de discussie loopt hier een beetje uit de hand. Het heeft niets te maken met politiek en al helemaal niet met de zenders waar het over gaat. 

Helaas gaat het puur over de beslissing van Canal Digitaal. Dit is een club mensen die zich nergens wat van aantrekt. De afgelopen jaren zijn de abonnees massaal weg gegaan, en is het alternatief gewoon vele malen beter. Er zijn meer dan 250.000 klanten vertrokken. En dealers worden enkel nog ingezet om kaarten met een betaalpakket te verkopen, zoals o.a. smartpacks. Overigens probeert CD zijn bestaande klanten te benaderen op een manier waar ze de dealers buiten spel zetten. Er zijn dan ook, naast betalende klanten, dealers weggelopen bij deze club!!!

Insinuaties dat de NPO, regionale zenders juist de betalende klant buitenspel zetten, is je reinste onzin!!! Ook politiek staat hier volledig buiten! Het is enkel en alleen een kat in het nou, Canal Digitaal, die rare sprongen maakt. Als er steeds meer mensen hun Abonnement opzeggen, maar wel satelliet gebruiken voor FTA, FTV en regionalen, dan is er nog maar 1 oplossing. Dat houdt in dat alles Nederlandse zenders inclusief regionaal, achter een betaal pakket te krijgen. Zo hoopt men de klanten weer (tegen hun wil) te binden, met 2-jarige abonnementen! Het is absoluut niet het idee van de zenders, en sterker nog, de politiek staat het een en ander in de weg!

Maar wat maakt U zich allemaal druk? Zowel regionaal als NPO zijn gewoon via internet te bereiken... En GRATIS!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bruinsma73, vertel je hier nu, dat het contract tussen de NPO en Canaldigitaal niet afloopt op 1 augustus 2014?

Heb je daar een bron van?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruinsma73, vertel je hier nu, dat het contract tussen de NPO en Canaldigitaal niet afloopt op 1 augustus 2014?

Heb je daar een bron van?

 

Ik zeg dat Canal Digitaal voornemend is... Zo voornemend dat het de klanten al medegedeeld wordt. Het is bekend bij de groothandelaren, en excellent dealers, ik heb het vernomen van zowel een excellent dealer die direct contact heeft met CD. Maar ik ga geen namen geven, want betrokken personen bevinden zich ook onder ons, en dat is niet juist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De situatie tot zover die ons duidelijk is uit de diverse publicaties is dat door bezuinigingen de NPO niet meer wil betalen voor de FTV doorgifte per satelliet.

Als gevolg daarvan stopt Canaldigitaal de FTV doorgifte en overweegt Digitenne hetzelfde te doen.

Canaldigitaal is alleen in het begin onduidelijk geweest over de precieze datum en is begonnen FTV "klanten" te benaderen en die een aanbieding voor een abonnement te doen met onmiddellijke ingang.

 

Jij stelt nu dat het initiatief om de FTV doorgifte te staken van Canaldigitaal uitgaat? omdat men dan de groep FTV kijkers een abonnement kan verkopen?

 

 

Overigens is kijken via internet zeker geen alternatief voor kijkers over de grens, tenzij die VPN verbindingen naar Nederland hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hele verhaal komt allemaal uit de koker van CD, die het ook aan de dealers doorgeeft

 

 

Durft de NPO het niet te zeggen of zo?

 

 

Een dealer heeft mij ook eens bij hoog en laag beweerd dat ALLE Duitse zenders, publieke en commerciele achter de decorder zou verdwijnen. Dat tijdstip is allang verstreken. Het woord van een dealer neem ik sindsdien ook meer ter kennis name aan sindsdien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel frustraties over het feit wat er gaande is. Ook bij mij!  Maar het is echt niet dat de bal bij de NPO of politiek gelegd kan worden. Ja de politiek bezuinigd, ja de NPO kan minder uitgeven. Maar CD krijgt serieuze klappen qua abonnees die weglopen. En veelal zijn de klanten naar kabel over gegaan en veel naar interactieve tv. Ligt er een telefoonlijn is tv mogelijk vraag niet naar kwaliteit, maar gebruiksvriendelijkheid scoort daar +10 en schotel -10. Canal Digitaal ziet erg veel kaarten onderhand op FTV staan, en daar valt op te verdienen als je er voor laat betalen. Nogmaals, juist de politiek en de NPO zijn het daar niet over eens.

Wat betreft digitenne, daar stapt de kpn in 2017 uit zijn de geruchten. Dit zijn enkel bevestigde geruchten vanuit een excellent dealer! En rechtstreeks van een vertegenwoordiger van zijn groothandel. 

En iedere wifi verbinding geeft volledig Nederland 1,2 en 3... En de meeste (volgens mij alle) regionalen. De toekomst ligt ook daar... Online tv, on demand tv.  Zelfs NPO en de commerciële zenders zijn gezamenlijk een online dienst aan het oprichten. Dat gaat wederom harde klappen worden voor satelliet!!

 

Ik ben lange tijd in de schotel werkzaam geweest als CD dealer zelfs. Dat dealerschap heb ik allang opgegeven.Ik deed dit in het oosten van Nederland, deels Duitsland en veelal de wadden qua recreatie. Maar helaas is er veel meer te behalen op andere fronten, o.a. internet verbindingen etc. Ik raadde altijd aan schotel te behouden, FTA & FTV te gebruiken als aanvulling op een andere manier van tv kijken... Maakt niet uit of het kabel is, of digitenne of wat dan ook! Maar daar dreigt nu ook een eind aan te komen!

aangepast door Bruinsma73
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canal Digitaal ziet erg veel kaarten onderhand op FTV staan, en daar valt op te verdienen als je er voor laat betalen. Nogmaals, juist de politiek en de NPO zijn het daar niet over eens.

 

 

En iedere wifi verbinding geeft volledig Nederland 1,2 en 3... En de meeste (volgens mij alle) regionalen. De toekomst ligt ook daar... Online tv, on demand tv.

CanalDigitaal krijgt op dit moment toch betaald van de NPO voor die FTV doorgifte?

 

Veel Canaldigitaal klanten hebben geen kabelaansluiting beschikbaar, laat staan internet met een voldoende snelheid voor (HD)TV.

Wanneer je buiten Nederland probeert naar uitzendingen van de NPO te kijken via internet krijg je regelmatig de mededeling dat wegens auteurrechten de uitzending niet te bekijken is in het buitenland. Internet is geen volwaardig alternatief.

 

Ik ben met je eens dat Canaldigitaal bij het wegvallen van de FTV doorgifte voordeel zou kunnen krijgen door het afsluiten van pakketten met extra zenders, er zijn echter ook "klanten" die eenvoudig zullen verdwijnen.

Maar tot zover ik het begrijp is de aanleiding het opzeggen van de FTV doorgifte overeenkomst door de NPO, niet door Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, het kan natuurlijk een prima marketing strategie zijn. Geef maar aan bij FTV klanten dat het contract met de NPO verloopt augustus 2014.... Wie zegt me niet dat dit contract half juli verlengd wordt met een jaar door de NPO?!

Dan heb je voor noppes een abonnement afgenomen, en veel te vroeg en dat is allemaal kassa voor de M7 groep.

Als je dan verhaal wilt halen: maar meneer, waar hebben wij gezegd dat het definitief zou stoppen? Hoe kunnen wij weten dat het juli 2014 weer voor een jaar verlengd zou gaan worden?! Nee, het is uw eigen keuze dat u nu een abonnement heeft. Jazeker... helaas, nee dat gaat niet u heeft een jaarcontract bij ons...

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal krijgt op dit moment toch betaald van de NPO voor die FTV doorgifte?

 

Veel Canaldigitaal klanten hebben geen kabelaansluiting beschikbaar, laat staan internet met een voldoende snelheid voor (HD)TV.

Wanneer je buiten Nederland probeert naar uitzendingen van de NPO te kijken via internet krijg je regelmatig de mededeling dat wegens auteurrechten de uitzending niet te bekijken is in het buitenland. Internet is geen volwaardig alternatief.

 

Ik ben met je eens dat Canaldigitaal bij het wegvallen van de FTV doorgifte voordeel zou kunnen krijgen door het afsluiten van pakketten met extra zenders, er zijn echter ook "klanten" die eenvoudig zullen verdwijnen.

Maar tot zover ik het begrijp is de aanleiding het opzeggen van de FTV doorgifte overeenkomst door de NPO, niet door Canaldigitaal.

Klopt, maar uiteraard is het geld overheidsgeld. Dus dan eigenlijk ook de regering. Maar daar gaat het mij niet totaal om. Via internet is het gratis, via digitenne. Dat het een volwaardig alternatief is, denk ik ook niet. Maar het is er wel, en toekomstig zal het dusdanig veranderen, dat het denk ik wel volwaardig is. Hoe de complete constructies eruit zien weet ik niet, ik weet niet hoeveel, wat en wie het precies betaald. Ik heb daar ook totaal geen kennis van, en dat wil ik niet. Want waarom niet FTA als je voor doorgifte betaald als overheid. Mijn twijfel is ook erg groot, omdat CD nu al klanten benaderd. Ik wil ook wel geloven dat het niet bij CD ligt, maar ik denk dat jij met jou kennis op zijn minst een onderbuik gevoel moet hebben bij dit geheel! En helaas is Canal Digitaal te arrogant omgegaan met haar klanten. 

 

Geloof me, providers zijn druk bezig ook de zogenoemde buitengebieden te benaderen, Want het is gewoonweg zo, als men telefoon heeft is er al tv mogelijk. Beter als digitenne zo schijnt het verkocht te worden. UPC en Ziggo liggen niet eens wakker van dit geheel, want hun bereiken deze berichten ook. Ook de dealers wenden zich af van CD. En iedereen weet dat! Ze hebben te lang hun monopolie uitgebuit. Schotel heeft nog maar 1 voordeel, dat is het beeld, en als de abonnementen ook nog veranderen is er weinig motivatie om nog voor schotel te kiezen. Mocht het wel enkel bij de NPO vandaan komen, kan dit de nekslag zijn voor schotel TV. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@theparasol,

 

Je mag natuurlijk altijd proberen je producten te verkopen, maar zeggen dat je nu moet overstappen op een betaald abonnement omdat je beeld binnenkort op zwart zou gaan, terwijl er nog 7 maanden niets verandert is, laat ik mij voorzichtig uitdrukken, opmerkelijk.

 

@Bruinsma,

 

Ik heb in Duitsland 1,5 Mbits/sec internet snelheid, in Frankrijk 800 kbits/sec en dan mag het niet regenen.

Internet is de eerste jaren echt geen alternatief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gewoonlijk bij CD moet je nog maar afwachten hoe de situatie eruit komt te zien als het eenmaal zover is.

 

Ik lees ook berichten dat er qua kosten niks zou gaan veranderen voor nu al bestaande abonnementsvormen.

Er gaat het meest veranderen voor degenen die npo kijken zonder geregistreerd abonnement.

Als de wijziging in principe over die groep kaartbezitters gaat, kan ik niet anders concluderen dan dat dit het gevolg is van de politieke beslissingen van het afgelopen half jaar.

Beetje kort door de bocht als nu de boodschapper CD de volle laag krijgt, ondanks de vele terechte kritiek die je op CD kunt hebben.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

> ... het is echt niet dat de bal bij de NPO of politiek gelegd kan worden. <

 

De "bal" meneer Bruinsma, kan in deze wel degelijk bij de politiek en of de NPO gelegd worden.

Het is kortzichtig anders te beweren.

 

De politiek kan bepalen dat de npo zenders fta of ftv te zien moeten zijn via wat voor vorm ze het maar willen.

 

De NPO kiest ervoor onze kanalen niet meer ftv (laat staan fta zoals het eigenlijk zou moeten vind ik..) door te geven maar liever wat onderbroekenlol programma's van de Tros of Lingo of welk personeelslid dan ook te behouden en een groot aantal Nederlanders op te zadelen met toch forse extra maandelijkse kosten om te kunnen kijken waar eerder al voor betaald is.

 

Persoonlijk vind ik de schuldvraag voor een belangrijk deel bij de NPO liggen maar het is uiteindelijk de politiek die de NPO deze keuze laat maken.

 

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "bal" meneer Bruinsma, kan in deze wel degelijk bij de politiek en of de NPO gelegd worden.

Het is kortzichtig anders te beweren.

 

De politiek kan bepalen dat de npo zenders fta of ftv te zien moeten zijn via wat voor vorm ze het maar willen.

 

De NPO kiest ervoor onze kanalen niet meer ftv (laat staan fta zoals het eigenlijk zou moeten vind ik..) door te geven maar liever wat onderbroekenlol programma's van de Tros of Lingo of welk personeelslid dan ook te behouden en een groot aantal Nederlanders op te zadelen met toch forse extra maandelijkse kosten om te kunnen kijken waar eerder al voor betaald is.

 

Persoonlijk vind ik de schuldvraag voor een belangrijk deel bij de NPO liggen maar het is uiteindelijk de politiek die de NPO deze keuze laat maken.

 

 

Ik had me voorgenomen niet meer te reageren, maar toch.

 

FTV is destijds ingevoerd om de providers iets meer vinger in de pap te houden. In 2003 en 2004 heeft deze discussie zich ook al eens voorgedaan, omdat de publieke omroepen FTA moesten worden volgens instanties, klanten en de publieke omroep zelf! KPN digitenne geeft FTA door! Dat is de keuze van de provider,niet van de publieke omroep!! CD wil graag "klanten" op een een of andere manier aan zich binden (ik val in herhaling maar sommige mensen snappen het niet wat ik schrijf) En CD heeft afgelopen 2 jaar zoveel klanten verloren, de zender wissels en overschakelen naar HD leveren niet het gewenste effect! Sterker nog, klanten zijn ontevreden en de dealers ook!! De enige manier om meer abonnementen binnen te halen is alle Nederlandse kanalen achter een kaart! Zo simpel is het. De dealers zijn onderhand op de hoogte gebracht, en daar is ook nog grote onduidelijkheid over het geheel.

 

Waarom ik WEET dat het niet aan de NPO/overheid ligt? Omdat deze partijen nog geen goedkeuring hebben gegeven, en de plannen van CD kunnen dwarsbomen!!! Zo simpel ligt het! Ook de dealerschap partners van CD Zijn enorm ontevreden en zijn boos dat ze wederom voor het CD karretje worden gespannen om abonnementen aan de man te brengen. 

 

Mietde, je geeft al aan een persoonlijke mening te hebben die de boventoon voert. Begrijpelijk, maar NPO was nooit voor FTV, en is al helemaal tegen op achter een kaart te geraken. Nogmaals, er is veel beroering, en veelal boze dealers richting CD. Er gaan zelfs geruchten dat er 2 gerenomeerde groothandels zijn die in enorm zwaar weer zitten, omdat de satelliet handel kapotgemaakt wordt door CD. Zowel ZIggo als UPC overigens zijn druk bezig binnen te komen bij gerenomeerde electronika zaken! Er valt weer wat te winnen, door wanbeleid bij CD.

 

Ik ga me niet meer verdedigen dat is zonde van mijn tijd! Maar het is zo het is! Ik kan simpelweg geen namen noemen, collega handelaren of telefoon nummers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...