Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

Het is een mail getiteld:

Belangrijk nieuws over uw smartcard

 

en dit staat er in:

 

Doorgifte stopt


Geachte Dhr. ......,

We sturen u deze communicatie omdat u een smartcard hebt (gehad) waarmee u CanalDigitaal satelliettelevisie kunt kijken.

Als u nog gebruik maakt van de smartcard met het nummer 0000000000 is het goed te weten dat er wijzigingen aanstaande zijn.

Nederland 1, 2 en 3 zijn niet langer gratis vanwege bezuinigingen
Zoals u uit de pers wellicht hebt vernomen, moet de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) bezuinigen. En zijn Nederland 1, 2 en 3 met ingang van 01-08-2014 niet langer gratis via de satelliet te ontvangen.

Zo blijft u kijken naar Nederland 1, 2 en 3
Speciaal voor u hebben we een zeer scherpe aanbieding ontwikkeld. U kunt daarbij kiezen uit het Basis-pakket of het Recreatie-pakket:

  • Het Recreatie-pakket is een abonnement ideaal voor gebruik tijdens het recreatieseizoen, van 21 maart tot en met 21 september (normaal € 11,95 per maand).

  • Met het Basis-pakket kijkt u het hele jaar door (normaal € 12,95 per maand).

  • Neemt u nu een abonnement, dan ontvangt u één of twee jaar lang iedere maand maar liefst 50% korting! Voor u is het Recreatie-pakket dus € 5,98 per maand. En het Basis-pakket € 6,48 per maand.

Ga naar www.canaldigitaal.nl/npo voor meer informatie. Hier kunt u ook uw gegevens achterlaten, dan bellen wij u terug om de mogelijkheden te bespreken.

U kunt ons natuurlijk ook zelf bellen, op 0900-9323 (via de menuoptie 2 > 2 > 1). Bereikbaar van maandag tot en met zaterdag, van 09.00 uur tot 21.00 uur (€ 0,15 p/min.). We helpen u graag verder.

Wees er snel bij, want dit aanbod is slechts geldig tot 31 december 2013.

Met vriendelijke groet,
handtekening-marco-visser.jpg
Marco Visser
CanalDigitaal


PS Voorkom dat u Nederland 1, 2 en 3 straks niet meer ontvangt. Reageer daarom vandaag nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik krijg ook de mail, ik hoor er nu pas van. Ik keek er toch al vrijwel nooit meer mee, dus tijd om eens naar het overnameformulier te kijken.

 

Kan tot 1 augustus nog 1-2-3 kijken, maarja, ik kijk nu toch nooit meer CDS.

 

Ik vraag me af of ik de kaart ook kan verkopen met zo'n 50% korting abo erop, dat is misschien wel interessant of zouden ze daar niet intrappen?

aangepast door W3ird_N3rd

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS stuurde mij onderstaande e-mail op 12 december 2012:

 

Meer zenders verhuizen naar een andere satelliet;
waaronder één en Canvas.

Kan uw apparatuur dit aan?

Geachte XXXXXXXXXXXXXXXXXX,

Onlangs hebben we u per brief geïnformeerd over de technische veranderingen die op dit moment rond satelliettelevisie spelen. Over de extra satelliet waar we gebruik van maken. En over de nieuwe uitzendtechniek MPEG-4. Wellicht herinnert u zich dit nog.

Als u geen dubbele kop (DUO LNB) op uw schotel hebt en geen HD-ontvanger, kunt u het signaal van de ASTRA 23,5 satelliet niet ontvangen en decoderen. Wat betekent dat u nu al 20 zenders mist.

MTV en Comedy Central hebben besloten om alleen nog via de nieuwe ASTRA 23,5 uit te zenden. Deze zenders zijn onlangs verhuisd, maar bieden voor uw gemak het signaal tijdelijk dubbel aan. Kortstondig via de oude ASTRAsatelliet. Binnenkort stopt de doorgifte via de oude satellietpositie. In januari verhuizen de Vlaamse zenders één en Canvas. En medio 2013 zullen meer zenders van satellietpositie wijzigen. Het wordt dus steeds belangrijker om over
de juiste apparatuur te beschikken.

Heeft u al gecontroleerd of u zenders mist?
U heeft misschien gemerkt dat u enkele zenders niet meer kunt ontvangen. Dit betekent niet dat ze uit uw zenderpakket zijn verdwenen. Ze zijn nog steeds onderdeel van uw zenderpakket. U beschikt alleen niet over de juiste apparatuur om ze te kunnen ontvangen. Hierdoor kan het zijn dat u zelfs 20 zenders mist! In deze brief leggen we u uit wat u moet doen.

Controleer of uw apparatuur geschikt is!
Ga naar www.canaldigitaal.nl/doe-de-test en doe de zendertest. Als blijkt dat uw apparatuur niet geschikt is en u daarom mogelijk zenders mist, krijgt u van ons een service-aanbod voor vervanging van uw apparatuur. Een aanbod dat nergens goedkoper is en geen extra maandelijkse kosten met zich meebrengt.
Tevens verloten we onder alle deelnemers 10 HD-ontvanger t.w.v. € 299,-. Met deze HD-ontvanger met ingebouwd harddisk kunt u live televisie pauzeren en programma’s opnemen.

Ga naar www.canaldigitaal.nl/doe-de-test en maak kans op een van de 10 HD-ontvangers met ingebouwde recorder. Gebruik uw smartcardnummer 12857101953339 om de test te doen en uw persoonlijke aanbod te bekijken.

Hebt u al gereageerd op www.canaldigitaal.nl/doe-de-test dan kunt u deze brief als niet verstuurd beschouwen.

Met vriendelijke groet,
haver.JPG

Gareth Haver
CanalDigitaal

P.S.: Ga vandaag nog naar www.canaldigitaal.nl/verlies-geen-zenders en ontvang weer uw complete zenderaanbod.

 

 

Ook al staat het in deze e-mail met zoveel woorden dat de Vlaamse zenders verhuizen, is dat dus nooit gebeurd. De Vlaamse zenders in SD zijn nog steeds op de 19,2 graden oost te ontvangen.

Voor mij het bewijs dat wat CDS schrijft, niet altijd de waarheid hoeft te zijn. Meer een soort waarheid laat maar zeggen.

 

Dit bericht is dus niet off-topic maar puur on-topic.

Het is eigenaardig dat TV Oost aankondigt op haar eigen zender dat de zender per januari 2014 alleen in MPEG4 is te ontvangen. Geen enkele vermelding van dat per 1 augustus 2014 er een smartcard nodig voor zou zijn voor ontvangst van deze zender. Dat zou onzorgvuldig handelen zijn van TV Oost als dit zo zou zijn.

 

Dus ja wat is de waarheid in deze? Is CDS niet gewoon op jacht naar een horde nieuwe abonnees? Genereren van geld dus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of regionalen stoppen met FTA is toch een eigen keuze? Dat met die Vlaamse zenders heeft misschien te maken met de huurder van de betreffende transponder. Ik zie dat daar ook Waalse en Luxemburgse kanalen worden uitgezonden. Het kan goed zijn dat ze die kijkers niet naar de 23,5 graden willen sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of regionalen stoppen met FTA is toch een eigen keuze? Dat met die Vlaamse zenders heeft misschien te maken met de huurder van de betreffende transponder. Ik zie dat daar ook Waalse en Luxemburgse kanalen worden uitgezonden. Het kan goed zijn dat ze die kijkers niet naar de 23,5 graden willen sturen.

het gaat erom dat ze (=CD/M7) iets beweren en het niet doen

dat heet dus: liegen of jokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liegen doe je pas als je weet dat je een onwaarheid vertelt. Ik kan mij ook voorstellen dat Canal Digitaal niet alleen beslist over welke transponders verhuizen. Er kan wel een last minute aanbieding van SES binnenrollen weet ik veel. Ik zou wel eens willen weten welke afwegingen er worden gemaakt. Ik geloof dat ik daarin niet de enige ben.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

die korting wil ik ook wel en dan voor 2 jaar met voor 5€ p/m het HD pakket...dan ben ik spekkoper...maar ja welke truc toepassen om dit voor elkaar te krijgen?

 

( groot?) nieuws: volgens de medewerker die mij net belde is ook het HD pakket (basisHD) met 50 procent korting te krijgen. Ook weer voor 1 of 2 jaar. Hmmm...

 

Het opnoemen van de basiszenders ging nogal lastig, de medewerker wist de pagina ook niet te vinden op de site van CDS. (Want CDS heeft het verstopt onder klantenservice, zoals al eerder hier gepost.)  NL1 NL2 en NL3 zouden wel in HD in het basispakket zitten.

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het eerder al geprobeerd en ga er nu in afwachting van 8-14 nog maar eens voor.

CD zou op zijn minst het digitenne hd actie pakket van 9,95 aan kunnen bieden.

En dan geen gezeur met 1 of 2 jaar maar doorlopend.

 

Grote voordeel is dan dat je meteen ook één HD hebt (maar geen canvas).

 

Zenderlijst vind je onderaan de pagina
http://www.canaldigitaal.nl/laagsteprijs-aanbieding/

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte heer/mevrouw ,


U hebt gereageerd op onze e-mail.

Ons antwoord op uw reactie is:

Allereerst hartelijk dank voor uw email.

U geeft aan te willen weten of u Nederland 1/2/3 in Hd kan blijven ontvangen met het Basis pakket. Wij kunnen u melden dat dit het geval is. De door u genoemde aanbieding zal dus inderdaad ook toegang verschaffen tot de publieke HD kanalen.

wij hopen u bij deze voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


Klantenservice CanalDigitaal




Aldus het antwoord van c+nl. dus 6,50 per maand voor basis incl. ned1 2 3 hd.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...