Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

De plannen zijn in de loop der tijd gewijzigd, twee jaar dus, want zo oud is de nieuwsbrief.

Eén en Canvas zenden nog uit op de 19.2, wel met de nodige ontvangst problemen maar dat terzijde.

Dat heet ook wel nieuw beleid.

De nieuwsbrief is nu op 23 december 2013 oud ja.

 

De nieuwsbrief was op 12 december 2012 niet oud, en als je als een organisatie zoiets schrijft dan bedoel je ook te zeggen dat je het gaat doen anders schrijf je geen dergelijke brief op papier of in e-mail: dus per 1 januari 2013 1 april 2013 of 1 juli 2013 verwacht je dat zoiets daadwerkelijk gaat gebeuren.

 

Als zij er zich niet bewust van waren van de verhuizing, dan zou het pas nog veel ernstiger zijn. Dan heb je te maken met een bedrijf die niet eens meer weet wat zij zelf aan het doen is en hopelijk is CD/M7 nog op niet op die niveau aangekomen.

Anders ben je een liegebeest en neem je de klant niet series

Maar goed CD is een onderdeel van het Luxemburgse M7 en valt onder het Luxemburgs recht, en er valt dus geen fluit aan te doen aan bewuste verkeerde voorlichting aan haar klanten.

 

Over de nieuwsbrief van 12 december 2012. Zij sturen wel een bericht van wijziging, maar als het dan wordt teruggedraaid door "nieuw" beleid of wat dan ook, dan zouden ze dezelfde personen ook wederom kunnen aanschrijven dat het voornomen is komen te vervallen. Ze zullen het bestand van aangeschreven klanten echt nog niet hebben weggegooid van hun eigen harde schijf.

Dat alles hebben ze dus niet gedaan. Van gewijzigd beleid ga ik in dit geval ook niet van uit. Voor mij alleen het idee dat ze nooit en te nimmer de intentie hadden om deze verhuizing te gaan uitvoeren.

 

 

en de NPO zwijgt nog steeds: alle berichtgeving komt nog steeds van CD/M7

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch blijft deze discussie mij enorm ergeren. Dat de NPO hier de schuld krijgt is volkomen onzin. De informatie, ook in het Canal digitaal portaal blijft vaag! En er is maar een optie mogelijk... CD verliest in enorm rap tempo klanten, en er is 1 optie om abonnementen te verkopen, en dat ik FTV & FTA kanelen achter een abonnement plaatsen! Het betreft hier niets meer en ook niets minder!

Als de NPO niet meer betaalt voor doorgifte, waarom behoudt CD de NPO dan wel in een abonnement vorm? Indien de NPO niet meer wil betalen, en CD de schuld hiervan legt bij de NPO, dan zou, zoals het verhaal nu door CD naar buiten gebracht wordt, CD compleet afscheid moeten nemen van de NPO. Ook in een abonnement vorm! Wat de achterliggende gedachten zijn achter FTV, laat ik compleet in het midden. Want mensen gaan met websites sparren, waar volgens hun de waarheid staat. En er zijn legio websites te vinden die de NPO verdedigen, en ook die CD verdedigen. Ik weet simpelweg, dat het CD is geweest die het besluit heeft genomen. Er is niets meer en niets minder dan dat! 

 

CD stelt als voorwaarde dat voor doorgifte betaald moet worden als het gratis is, of semi gratis. Logisch want CD is het medium. Maar op het moment dat CD de prijzen te hoog heeft, of er concurrentie is via het internet, is het ook aan diezelfde kanalen NPO en regionalen, om met CD te gaan praten over de voorwaarden of prijzen.

Ja de NPO en regionale zenders moeten bezuinigen, en NEE CD wil hier simpelweg geen enkele consesie in doen. CD hoopt mensen nu onder druk te zetten, en weer meer abonnementen te verkopen, zodat de inkomsten stijgen. Wat redelijk lukt.  zo zijn de eerste signalen. Maar er zijn enkele dealers reeds afgehaakt, en er is nog altijd veel weerstand. 

 

Nogmaals er zijn meerdere dealers, die gebruikt worden voor het verdien model van CD via smartpacks. Maar dat is zo enorm tegen gevallen, en er zijn nog maar 2 groothandels die hierin meegaan. De meest belangrijke groothandel heeft al nee gezegd tegen CD.

 

Ik weet dat er veel weerstand komt, omdat CD hier sterk vertegenwoordigd. Maar dat maakt me niet uit! Dit is het verhaal, en daar zult U het mee moeten doen!

 

Prettige dagen allen!

 

Bruinsma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CD in rap tempo klanten zou verliezen is een aanname van jou maar hoeft geen feit te zijn.

Dat CD tegen de NPO zou hebben gezegd dat ze voortaan niet meer voor de uitzending hoeven te betalen omdat ze dat liever bij de klanten uit de zak schudden is ook een aanname van jou alleen.

CD kan niet breken met de NPO omdat dat must-carry zenders zijn en dus wettelijk verplicht.

Dat er diverse dealers zouden afhaken zal niet verontrustend zijn daar tegenwoordig zo'n beetje alles via internet verkocht wordt, zie ook in de steden waar wel meer winkelpanden leeg komen te staan.

Dat je denkt dat CD hier sterk is vertegenwoordigd is ook een aanname van jou.

Dat ik denk dat je een wrok tegen CD koestert is daarin tegen dan weer een aanname van mij.

Maar toch een hele fijne kerst toegewenst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

1)Als de NPO niet meer betaalt voor doorgifte, waarom behoudt CD de NPO dan wel in een abonnement vorm? Indien de NPO niet meer wil betalen, en CD de schuld hiervan legt bij de NPO, dan zou, zoals het verhaal nu door CD naar buiten gebracht wordt, CD compleet afscheid moeten nemen van de NPO. Ook in een abonnement vorm!

 

2)CD stelt als voorwaarde dat voor doorgifte betaald moet worden als het gratis is, of semi gratis. Logisch want CD is het medium. Maar op het moment dat CD de prijzen te hoog heeft, of er concurrentie is via het internet, is het ook aan diezelfde kanalen NPO en regionalen, om met CD te gaan praten over de voorwaarden of prijzen.

 

3)Ja de NPO en regionale zenders moeten bezuinigen, en NEE CD wil hier simpelweg geen enkele consesie in doen.

 

4)Ik weet dat er veel weerstand komt, omdat CD hier sterk vertegenwoordigd. 

 

1) Waarom zou CD afscheid moeten nemen van de NPO? 

    CD weet dat de meeste schotelkijkers ook NPO willen. Logisch dat ze dan in een Basispakket terechtkomen.

    Dat is het gevolg van het feit dat de NPO/het parlement de kosten om via de schotel te kijken door de kijker wil laten betalen. Op de digitale kabel bestaat

    dit verschijnsel al jaren. Daar mag je de achtereenvolgende parlementen de schuld van geven, Die willen de financiering van NPO deze richting op

    hebben. NPO (soms alleen Ned 2 en 3) als pay-tv. 

2) De nieuwe situatie per 1 augustus is het gevolg van een aflopend contract dat de NPO niet wil verlengen. Er was dus tot nu toe altijd overleg en een

    contract. De situatie per 1 augustus a.s. is een bewuste keus van de NPO. Waar moet het gesprek dan nog over gaan? 

 

    Met een aantal regionalen zal nog steeds een contract zijn, omdat er sprake is van zowel FTA, Basispakket en MPEG2 en MPEG4. Waarbij de er de

    komende maand ook weer een transponderomzetting MPEG4  aankomt om kosten te drukken.  

 

3) Volgens mij heeft CD al concessies gedaan aan de regionalen bij de vorige onderhandelingsronde. Vandaar de versnippering: gecodeerd (AT5),

    ongecodeerd (TVNoord en alleen de TV zender) en nu MPEG4 (bijv. TV Gelderland) of helemaal niet op de sat (bijv. RTV Utrecht, RTV Noord Holland).

 

4) Ik denk dat je met je vierde opmerking in de war bent met een ander forum. Dit forum is zeker geen spreekbuis van CD, maar wel een plek waar

    voor- en tegenstanders met evenveel recht van spreken ongezouten met elkaar het debat aangaan over CD.

 

Je lijkt wel erg emotioneel te worden als het over CD gaat. Daardoor is je betoog niet overal even feitelijk, maar ik neem dat je een goede reden hebt verontwaardigd te zijn over CD. Lees dit forum eens door en je zult genoeg irritatie over CD tegenkomen die niet mals is.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de NPO hier de schuld krijgt is volkomen onzin

Dat is inderdaad onzin... onze regering bezuinigd op de PO... Dus onze regering is het schuld...

Alleen begrijp ik niet waarom de PO dan met satelliet distributie stopt, daar de distributie via de ether (digitenne) diverse factoren duurder is...

Als de PO gekozen had voor alleen HD dan hadden ze een halve transponder of iets dergelijks nodig.

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabelaars betalen de NPO en de NPO wil gewoon dat Canaal digitaal dat ook doet ipv andersom.

 

bronnen

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3524899/2013/10/10/Kabelbedrijven-we-komen-er-wel-uit-met-NPO.dhtml

 

http://www.nkc.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=60&cms%5Bcm46%5D%5BcontentID%5D=4805

aangepast door Meega1

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de bovenstaande berichten en het feit dat de Publieke omroepen op geen enkele wijze ontkennen dat het contract voor gratis doorgifte niet meer verlengd wordt kan men concluderen dat Canaldigitaal hierdoor gedwongen is de FTV doorgifte te staken.

T.o.v. de kabelbedrijven nam de verspreiding van NED 1,2,3 via satelliet toch al een uitzonderingspositie in, omdat bij kabel je minimaal een abonnement moet hebben om deze zenders te bekijken.

 

Door het stoppen van de vergoeding door de omroepen voor het FTV doorgeven van NED 1,2,3 zal Canaldigitaal gedwongen zijn hiervoor een vergoeding te vragen, ik als abonnee van een pakket wil tenslotte dit niet voor mijn rekening nemen.

Natuurlijk is het bijeffect van het staken van van de FTV doorgifte dat er nu additionele inkomsten gaan ontstaan door de verkoop van het basispakket, alhoewel men hoge kortingen geeft in het eerste jaar. Vooropgesteld dat iedereen daadwerkelijk een abonnement af zou nemen.

 

Ik kan mij niet goed voorstellen dat Canaldigitaal tegen de Publieke omroepen zegt dat zij hun vergoeding voor de FTV doorgifte zouden moeten stoppen zodat CD i.p.v. dit "gratis geld" zelf moet proberen deze inkomsten via de verkoop van abonnementen te compenseren. Een vrij grote gok met de vraag of daardoor inderdaad meer opbrengst gegenereerd wordt.

Het betoog van Bruinsma73 wordt verder op geen enkele manier onderbouwd, ondertussen zou een bronvermelding op zijn plaats zijn.

Om voor hem moverende redenen wil of kan Bruinsma73 geen bronnen noemen, waardoor het niet duidelijk zal worden of zijn relaas klopt.

 

Ik kan het in ieder geval niet beoordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef mijn betoog ook niet te onderbouwen, omdat ik weet hoe de vork in de steel zit. Ik kan enkel vertellen dat ik nog altijd nauw betrokken ben bij diverse groothandelaren. En veel direct contact heb met CD en ook via een achterdeur (heb er gewerkt een aantal jaren) nog altijd de info direct te horen krijg. In tegenstelling tot alle telefoontjes die men als klant heeft gehad, die worden enkel door een extern bureau afgehandeld.

Er worden hier ook veelal beweringen gedaan over dat NPO de doorgifte stopt, dat is volkomen onzin. Want ze blijven in betaal pakketten. Ja NPO heeft aangegeven dat er iets moet veranderen, maar de arrogante opstelling van CD, heeft ertoe geleid dat FTV stopt. Het maakt de NPO dan ook niet uit, maar CD. 

 

Overigens houdt CD zich volkomen op de achtergrond in dit geheel in het dealerportal. En wordt er netjes uitgelegd dat het voor de NPO enkel met bezuinigingen heeft te maken. Maar de werkelijke gedachte van CD zal men nooit naar buiten brengen. Nogmaals, het is voor CD de uitgelezen mogelijkheid om abonnees te winnen. Maar de vraag is of het ook lukt. Want ze zijn rond de 300.000 klanten verloren, en de 2jarige abonnementen worden NIET meer verlengt.

 

Ik heb deze week ook telefoon gehad over mijn 2 geregistreerde kaarten die ik nog op naam geregistreerd heb... Ze mogen die dingen ergens stoppen waar het licht niet schijnt. 1, 2 en 3 zijn ook op andere manieren te bekijken. FTA is nog altijd een welkome aanvulling op de gebruikelijke tv, en hobbymatig satelliet gebruik. Dat nu NL 1, 2 en die eruit liggen en straks de regionale zenders ook, veranderd daar voor mij niets aan...

 

Het is mij overigens wel duidelijke geworden dat CD wel erg sterk vertegenwoordigd is hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen,leeshet forum eens rustig door
en je zult zien dat het hier vol met kritiek staat op CD.
Hoezo sterk vertegenwoordigd?
Hier zitten geen mods die handelen uit naam van CD.
Hier wordt kritiek op CD niet gauw verwijderd.

Je bedoelt echt het andere forum denk ik.
Of kom anders met duidelijke en heldere argumenten
dat hier CD volgens jou sterk vertegenwoordigd is.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij overigens wel duidelijke geworden dat CD wel erg sterk vertegenwoordigd is hier.

Wij, de 18.874 CanalDigitaal-personeelsleden hier allen vertegenwoordigd, hoef je niets te vertellen.

Wij weten namelijk precies hoe de vork in de steel zit.

aangepast door satcat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef mijn betoog ook niet te onderbouwen, omdat ik weet hoe de vork in de steel zit.

Dat is inderdaad een verpletterend argument.

Ik ben om.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet om... Bruinsma73 liep recent ook al praatjes te verkopen in topic problemen met multytenne. Hij refereert ter onderbouwing van zijn uitspraken telkens naar "handelaren", "groothandels" etc etc.

Nog geen geloofwaardige bijdrage van hem tegengekomen hierzo. Voor mij is het niet meer dan een spannende handelaarsroddel.

Ik zit er in elk geval niet op te wachten. Het wakkert enkel roddel en achterklap aan, heeft niemand wat aan als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat mensen teleurgesteld zijn over de beslissing van canal digitaal, en ik heb meerdere pm hierover gehad. Ik ga echt geen namen noemen van de contact personen bij CD of managers. Ik wist ook een half jaar van te voren sat SES Astra vertrekken ging uit NL. Er is mij uit eerste hand verteld hoe en wat de bedoeling was van smartpacks (een volledige mislukking geworden). Ik weet welke tv's er ter beoordeling liggen om het Canal digitaal keurmerk te krijgen, fast scan, automatische updates etc, en ik weet welke modellen er uit stappen.. Ik weet dat Homecast 9000 uit productie genomen is, en met de laatste voorraden probeert te slijten en ondersteuning er niet meer is! Ik test er op dit moment 1 van de tv's. Er is mij vorig jaar al verteld dat er een nieuwe cammodule kwam die software matig meer kan dan de vorige generatie, o.a. uitschakelen van zenders. Maar waarom moet ik me verdedigen en maken mensen zich er druk om, als ik lul koek verkoop, laat me die dan verkopen, blijk ik gelijk te hebben is het toch puur jammer??? 

Wat multytenne betreft, mensen koop die handel! Het merk technisat staat erop, omdat die er nog heil in zag. Kijk hoeveel van die systemen bij dealers liggen... GEEN! Want het is bocht! De groothandelaren verkopen die troep met het grootste plezier, want elke is er weer 1!  Trusat vlakschotels, geloof me worden ook nog verkocht... Het is troep! Maar als je er een gekocht hebt, ja moet je het verdedigen!

 

Maar het gaat mij om het feit, dat in dit topic de NPO de zwarte piet toebedeeld krijgt, en ik weet dat het complete nonsens is!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan zelfs al voorspellen dat in de toekomst SD uitgefaseerd gaat worden, maar dat is ook een open deur die ik intrap. ;)

 

Ik lees wel op internet journalistieke bijdragen waarin gerapporteerd wordt dat het hoofd distributie van de NPO aangeeft dat zij de huidige overeenkomst met CD niet willen verlengen en gelijk willen trekken met de situatie bij de Kabel distributeurs, waarbij de NPO geld gaat rekenen i.p.v. betalen voor het beschikbaar stellen van het signaal. Een situatie door CD wordt bevestigd.

 

Voor jouw verhaal heb ik nog nergens een bevestiging kunnen vinden.

 

En op de betere journalistieke opleidingen wordt nog steeds onderwezen dat een bron geen bron is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..Maar het gaat mij om het feit, dat in dit topic de NPO de zwarte piet toebedeeld krijgt, en ik weet dat het complete nonsens is!!! 

Dat is toch wel mooi dat jij dat allemaal weet en die kennis met ons wil delen. :) .

Vervelend dat wij allemaal zo door CD verblind zijn op dit forum. Bij ons staat CD echt op een voetstuk, maar nu komen we weer met beide benen op de grond. :lol:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...