Ga naar inhoud


Nederland 1,2 en 3 niet meer FTV bij CDS?! (gebeld door CDS)


wernert

Aanbevolen berichten

De NPO heeft niets met de regionale omroepen van doen, de regionalen zitten al gedeeltelijk achter de decoder in een betaal pakket omdat ze geen geld wilden besteden aan satelliet doorgifte. Het lijkt mij niet dat de regionalen geld aan de NPO gaan betalen om op een dure Astra 1 transponder de lucht in te gaan.

En anders kunnen ze de transponder ruimte delen met de open commerciele zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het verhaal binnen de dealers schijnt te gaan dat er een meeting tussen npo en canal+ is geweest, en er zijn gouden horloges uitgedeeld.....volgens geruchten heeft astra via Telecom deze betaald. Alles gaat naar internet moest CD wijs worden gemaakt, ook themakanalen en daarom heeft M7 toegehapt bij Online. Wie wordt nu de pineut? 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lang me niet te begeven op fora, laat ik toch nog eens van me horen.

 

Er worden 3 beweringen gedaan. 1, de schuld zou liggen bij de overheid. 2, de schuld zou liggen bij de Npo. 3, de schuld zou liggen bij Canal digitaal.

Ik heb enige/geruime tijd mijn brood verdient in de wereld van satelliet/digitale tv.Ik weet ook wat voor schurkenbende CD kan zijn. Zoals hier al aangegeven arrogant. 

De bewering 1 en 2 hebben dezelfde eindverantwoordelijke. En als er bezuinigd moet worden, dan is dat zo. De Npo heeft onderhand door dat er een publieksvriendelijker manier is voor doorgifte van kanalen, dan schotel. Dus is de onderhandelingspositie van de Npo erg sterk, en Canal digitaal heeft zijn poot stijf gehouden. Resultaat, Npo gooit er geen knaaken meer tegenaan, en CD zendt niet meer FTV uit. Conclusie de consument is de sjaak! Npo bespaart geld, en CD heeft een manier gevonden om weer abonnementen te verkopen. Dit is erg frustrerend, maar gewoon de situatie!

Ieder kan nagaan dat satelliet een afnemende hobby is. En er steeds meer mensen overgaan op een andere manier van tv kijken. Dat is het recht van de consument. Het afgelopen haar is Canal Digitaal schrikbarend veel abonnees verloren, en hoe meer klanten er verloren gaan, des te meer CD onder druk staat, en ook deze manier van tv kijken. Maar de consument heeft nu eenmaal niet het vermogen een vuist te maken tegen een beslissing van deze firma, al dan niet arrogant, want er zijn voor en tegenstanders. Zo is het nu eenmaal met iedere provider! In Friesland is lange tijd UPC de grootste reclame geweest voor Canal digitaal en Digitenne. Maar die tijden zijn veranderd.

 

@Bruinsma,

 

Er staat een bewering over de HS9000, waardoor ik bijzonder ver met U meega (vandaar die vreemde actie). Maar ik zou hier gewoonweg niet ketens noemen die rechtsteeks geleverd krijgen en de dealers buitenspel zetten. Niet echt een schoonheidsprijs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Panchos, of moet ik bruinsma73 zeggen, begin je nu tegen jezelf te praten?

 

Het blijkt dat jullie samen erg veel kenmerken delen, waaronder een aantal unieke internet kenmerken. Panchos = bruinsma73

 

Op deze manier wordt het wel erg moeilijk je bijdragen serieus te nemen wanneer je hier onder 2 verschillende identiteiten optreedt.

Waar ben je mee bezig?

Is dit de manier om je persoonlijke mening op te dringen?

Je schreef dat je voor Canaldigitaal gewerkt hebt, ben je bezig een persoonlijke rekening te vereffenen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@panchos,

 

"De Npo heeft onderhand door dat er een publieksvriendelijker manier is voor doorgifte van kanalen, dan schotel."

 

Wat een slap gel*l, de schotel biedt de meeste zenders van over de hele wereld.

Verder zijn er buitengebieden, waar geen kabel ligt, indien wel, te langzaam.

En duizenden mensen genieten in het buitenland van de NL zenders, van Schotland tot ver in Turkije,

of gewoon op de camping waar dan ook op vakantie.

 

Geeft de kabel alle Duitse HD zenders door, alles van BBC/ITV, Channel Four en 5?,

Néé dus,  de schotel wel en zo kan ik nog uren doorgaan met het voordeel van de schotel.

Jij leeft in de middeleeuwen.

Tegen de tijd dat de kabel zover is, koper, glas, of wat dan ook, dan liggen wij al onder de zoden.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik combineer kabel telenet met sattelite canaaldigitaal en heb zo alle vlaamse en vele nederlandse zenders alsook hbo,film1 en prime zenders. merci canaaldigitaal om dit mogelijk te maken

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennen jullie deze aanbieding 

http://apps.canaldigitaal.nl/hdkaartwissel/

 

zie hieronder...een NED1,2,3 HD kaart bestellen (lees: SD-kaart omruilen) voor EENMALIG 25 euro

of kiezen voor duurdere.... optie 2 en 3

 

Zo te lezen kun je dus voor eenmalig 25 euro toch NED 1,2,3 behouden, moet je alleen over op HD !

Dat biedt m.i. voor veel mensen wel degelijk alternatief.

 

Ik heb het STD-pakket en wil dit graag behouden

Ik wil het huidige gratis zenderaanbod behouden. Ik ontvang graag een nieuwe smartcard voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3 in HD en de vrij te ontvangen zenders.
Voor deze nieuwe smartcard betaal ik eenmalig € 25 inclusief verzendkosten.

Ik ontvang een nota voor € 25. Zodra het bedrag is voldaan ontvang ik de nieuwe smartcard.

 

Ik kijk vooral tijdens het recreatie-seizoen, en wil juist dan meer op tv zien

Ik kijk vooral recreatief. In het zomerseizoen (21 maart tot en met 21 september) kijk ik graag naar de grootste en bekendste televisiezenders met het Recreatie-pakket. Ik betaal hiervoor gedurende 6 maanden € 11,95 per maand. Buiten het zomerseizoen volstaan Nederland 1, 2 en 3 en de vrij te ontvangen zenders. Dan kijk ik gratis.

Bij een Recreatie-pakket ontvang ik gratis een nieuwe smartcard t.w.v. € 25 met hierop het Recreatie-pakket geactiveerd. Het contract voor het Recreatie-pakket eindigt 12 maanden na activatie.


  Ik wil het hele jaar door genieten van een breder televisieaanbod

Ik wil graag het hele jaar door genieten van een breder televisieaanbod en kies voor een jaarabonnement op het Basis-pakket, voor € 12,95 per maand.  

Bij een Basis-pakket ontvang ik gratis een nieuwe smartcard t.w.v. € 25 met hierop het Basis-pakket geactiveerd. Het contract voor het Basis-pakket eindigt 12 maanden na activatie.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verouderde aanbieding.

Volgens mij vergeten te verwijderen.

Bovendien is deze aanbieding:  zie hieronder...een NED1,2,3 HD kaart bestellen (lees: SD-kaart omruilen) voor EENMALIG 25 euro

 

in strijd met hun eigen algemene voorwaarden.

 

24.5 De smartcards van CanalDigitaal hebben een beperkte levensduur

met betrekking tot de gebruikte encryptietechnologie voor de

ontvangst van digitale televisie per satelliet. CanalDigitaal heeft

het recht en de plicht in het kader van de bestrijding van piraterij

en encryptiefraude (in samenwerking met de leveranciers van

encryptietechnologie en programma-aanbieders), periodiek

de bestaande smartcards te laten vervangen door een nieuwe

generatie smartcards. De werking van de bestaande smartcards

wordt in dat geval uitgefaseerd en beëindigd. CanalDigitaal zal haar

Klanten hierover tijdig vooraf informeren. Klanten hebben geen

recht op enige compensatie voor deze vervanging. De kosten voor

de vervanging kunnen maximaal éénmaal per drie jaar worden

doorberekend aan de Klanten met een maximum van € 15 per

vervanging.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp nog steeds niet waarom CD de NPO niet in een betaalpakket mag plaatsen als ze wel (sat)kosten maakt om te verspreiden. Ziggo heeft Ned2/3 ook achter de decoder. Van meet af aan al. Als je kosten maakt, mag je in principe toch in rekening brengen?

 

Zo is dat. Maar in dit landje zijn heel veel mensen van mening dat alles "gratis" dient te zijn, zelfs van een commerciëel bedrijf dat zijn medewerkers moet betalen.

"Gratis" wordt de NPO pas als het ZELF de satelliet-distributie in de hand zou nemen.

Dan is het pas echt "gratis" want dan betaal je het via de belastingen net zoals al die andere "gratis" zaken van de overheid.... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joepie we betalen al via de belasting.

De financiering van de verspreiding is een ingewikkeld verhaal. Dat kun je niet 1-2-3 zo stellen. Sommige financieringen zijn zo gegroeid of, zo je wilt, scheefgegroeid.

Er wordt kennelijk nu voor 1 lijn gekozen, waarbij historisch ontstane situaties langzamerhand zullen verdwijnen.

 

Ik vind dat op zich wel logisch. Vroeger was er alleen maar etherdistributie en draadomroep (Moest je ook privé betalen).

 

Later kwam de publieke kabel, daarna de kabelprivatisering en satelliet nu komen er weer meer uitzendstraten bij: iptv, DVB-H, glasvezelaanbieders, etc..

Als de NPO/Overheid dat allemaal voor haar rekening moet nemen, gaan we ons blauw betalen aan belasting, terwijl we thuis misschien maar 1-2 ervan gebruiken.

Het principe "De gebruiker betaalt" vind ik daarom wel logisch.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De financiering van de verspreiding is een ingewikkeld verhaal. Dat kun je niet 1-2-3 zo stellen. Sommige financieringen zijn zo gegroeid of, zo je wilt, scheefgegroeid.

Er wordt kennelijk nu voor 1 lijn gekozen, waarbij historisch ontstane situaties langzamerhand zullen verdwijnen.

 

Ik vind dat op zich wel logisch. Vroeger was er alleen maar etherdistributie en draadomroep (Moest je ook privé betalen).

 

Later kwam de publieke kabel, daarna de kabelprivatisering en satelliet nu komen er weer meer uitzendstraten bij: iptv, DVB-H, glasvezelaanbieders, etc..

Als de NPO/Overheid dat allemaal voor haar rekening moet nemen, gaan we ons blauw betalen aan belasting, terwijl we thuis misschien maar 1-2 ervan gebruiken.

Het principe "De gebruiker betaalt" vind ik daarom wel logisch.

ja we betalen al voor alles via de belastingen wat ooit de kijk-en luistergeld was/is.

 

ja haalt alles door elkaar heen, "de gebruiker betaalt"? Ja dat klinkt zo gemakkelijk en simpel.

 

Vergeet niet dat ik (laat ik het gewoon dan maar bij mijzelf houden) nooit iets heb gehad voor de verkoop van de CAI en kabeltelevisie. Deze zijn door met groffe winsten verkocht, vooral in de jaren tachtig.

Van een simpele antenne op het dak voor ons rijtje woningen en de flat achter ons. Later na verhuizing kabeltelevisie voor de wijk gekregen. Dit werd toen maar verkocht aan een nutsbedrijf (die inmiddels allang niet meer bestaat). Dat werd later weer Casema en is nu Ziggo. Nee van al deze groffe verkopen heb ik nooit een cent ontvangen. Wel gewoon abonnementsgeld voor betalen en verder niet zeuren. Zeker niet over de kwaliteit van beeld en geluid en de te ontvangen zenders. Nu staat Ziggo weer te koop en komt waarschijnlijk met UPC als monopolist als aanbieder voor Nederland als een soort winnaar uit de bus te rollen. Denk je dat de klanten van deze gigant ook maar iets zullen ontvangen? Nee, nein, no, nej, non en noet maar op.

 

Je suggereert dat iedereen maar een profiteur is als het gaat over het ontvangen van NL1,2,3. Dat ben ik niet, en zijn die anderen ook niet. Het hoort gewoon in het pakket van ontvangstmogelijkheden te zitten om deze zenders te ontvangen. Ook bij de kabel zou het recht op "gratis" ontvangst mogelijk moeten zijn, zoals de ARD en ZDF de kabelaars gewoon afdwingen. Die stoppen met betalen.

Een tijdje geleden was er een discussie of de nieuwe etherontvangst van de publieken achter de decorder moesten verdwijnen. Dus maandelijks voor betalen wat daarvoor gewoon te ontvangen was via de ether. Het punt was dat het tweemaal betalen was voor het zelfde.

Dat punt is net zo goed van toepassing voor de satellietontvangst en kabelontvangst.

 

Kijk om het nog eens anders te zeggen: het lijkt gratis te zijn dat je over een snelweg mag rijden. Er staat geen mannetje of poortje bij de oprit tot de snelweg. Maar het berijden van de snelweg is niet gratis. Je betaalt er via allerlei belastingen en accijnsen er voor.

Dat is voor het mogelijk kijken van televisie en luisteren van de radio netzo. Dan moet er niet daarnaast nog eens apart voor te worden betaald. Ik haat het namelijk om twee voor hetzelfde te moeten betalen.

 

En geldgebrek bij de NPO? Nou dat is het standpunt van de VVD en PVV. Die willen de NPO een kopje kleiner maken en halen daardoor systematisch geld weg. Suggeren als het allemaal zo duur is. Al vaker dan één keer is aangetoond dat dit niet zo is. Nederland heeft een publieke omroep die het laagste is van Europa. Jan Slagter van omroep MAX heeft ook meerdere keren aangeven dat de omroepen in geld zouden zwemmen als ze al het bestemde geld voor de omroep ook daadwerkelijk zouden ontvangen. Daarom zou het voor de duidelijkheid ook gerechtvaardigd zijn om de kijk-en luistergeld weer terug te krijgen, dan weet je tenminste zeker dat het betaalde geld bij zijn bestemming terecht komt.

 

Dan maar tot slot. De signalen van de Nederland 1,2,3 zijn van de NPO. Daar gaat CD/M7 dus helemaal niet over. De NPO kan de doorgifte heel goed weghalen bij CD en zelf voor uitzending gaan zorgdragen of het via een Europese aanbesteding via een andere organisatie op de satelliet laten brengen. Er zijn er genoeg in Europa. En de NPO kan net zogoed aansluiting zoeken bij Viasat of Canal Nord, om maar eens wat te noemen.

CD/M7 beweert gewoon dat zij wel verder mogen met de publieke zenders. Maar met de huidige informatie blijkt nergens uit dat zij dit wel mogen, en dat zij daarbij een prijs mogen stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog aanvullend: waar blijft al dat geld wat er bij de NPO binnenkomt aan STER reclame?

De hoeveelheid is niet normaal te noemen.

 

Je mag wel lijden om al deze reclame te moeten ondergaan, maar dan niets meer voor terugverwachten?

Dan zeggen dat ik alles "gratis" wil? Nee, dat is een te gemakkelijke uitspraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...