Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een paar dagen geleden stelde ik iets raar vast bij mijn vu+solo2 die met VTI 6.0.3 draait

bij bepaalde handelingen gaf hij de melding dat mijn flash geheugen zeer beperkt was

op een bepaald ogenblik minder dan 3MB.

Ik heb toen van alles geprobeerd (wat ik dacht te kunnen bijdragen) maar behoudens een paar MB extra gebeurde er niet zo veel.

Ook stelde ik vast dat bvb bij zappen of een film ophalen, het systeem bleef laden ("loading") en alles

een tijdje blokkeerde.

Ik besloot toen om VTI terug te flashen, en nu is alles terug in orde, maar ik zou graag vermijden dat dit opnieuw gebeurt (vollopen van het flash geheugen) dus wat kan ik doen , of wat doe ik verkeerd?

(momenteel is mijn flash geheugen zo'n 97 MB)

Geplaatst: (aangepast)

als je na een herstart van de VU+ SOLO2 een telnet bevel intikt namelijk: >dmesg< (zonder pijltjes)

staan alle in het image gebruikte plugins en systeem addons in de echo van telnet

dan zien we misschien een bekende

bekend is als je Oscam logging ingesteld hebt

bekend is HBBTV of IPTVlistupdater

bekend is verkeerd EPG import / Cross EPG gebruik

bekend is Picons in het flash laden

laat eens zien wat dmesg toont

(geknipt en/of in code)

ciao

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

effe afwachten eerst weten wat allemaal geïnstalleerd is

dan nadenken (liefst ook vragen)

dan pas actie

;)

een enkeling verwijderde met VTI zERO alles, zonder te weten waar het voor dient, en toen kreeg die problemen

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

ben daar op dit ogenblik een beetje mee aan het worstelen: ik krijg het niet gecopieerd in een berichtje hier.

Toch heb ik de indruk dat het flash geheugen niet meer volloopt nu na de nieuwe installatie van vti.

ik volg het verder op en indien nodig kom ik er wel op terug.

Bedankt voor het meedenken

Geplaatst:

oké we volgen het met jou mee

als je de juiste telnet client gebruikt, dan copy paste je die telnet uitvoer in een puur .txt bestandje slaat dat bestand op PC op en met de uitgebreide bericht editor voeg je dat bestand toe met " BIJLAGE TOEVOEGEN "

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

• 3 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

ik pak dit draadje toch nog even op...

antwoord hebben we niet gehad van Jan72... maar post #2 moet men aanvullen

is er een internet probleem thuis met dhcp / gateway / dns blijft je receiver wel eens vaker hangen op de spinner / loading

dat kan zelfs met een heel nieuwe (andere) provider en modem gebeuren

a ) we kennen dat modem nog niet en weten dus niet of die 100 of 1000Mbit ongecompliceerd doorgeeft (en/of instelbaar is)

b ) we kunnen dat nieuwe modem niet gebruiken om meerdere UTP lijntjes aan te hangen met verschillende netwerksnelheden

c ) de oude situatie liep prima, maar nu is de externe mount (b.v. je NAS) via de flessenhals van dat modem geschakeld en levert timeout problemen.

ipso facto

je hele interne net aan apparaten hangt aan een goede autosensing 10/100/1000 Mbit switch en die heeft nog een lijntje met je modem of router welke we op de aangesloten poort op de hoogst mogelijke verbindingsnelheid hebben ingesteld

ciao

o ja > EDIT: dit geld voor andere ethernet / linux receivers natuurlijk ook en heeft niks met je image te maken

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Ja ik had niet meer gereageerd, omdat na het flashen het probleem zich niet meer voordoet.

In ieder geval hertstikke bedankt voor de inspanningen.

Alles loopt nu perfect naar wens.

(ik heb zelfs al maanden geen enkele blokvorming of freeses meer gehad mt een 60cm shoteltje, maar dat is voor een ander draadje)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...