kozzen Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 (aangepast) Hallo, Ik heb problemen met de ontvangst van tv vlaanderen. Mijn tuner is een dreambox 800HD met als image Newnigma2 en cccam 2.3.0. Gisteren heb ik een tv vlaanderen abonnement afgesloten en mijn tv vlaanderen kaart meegekregen. Nadat ik deze in mijn tuner zou steken zou die binnen 't uur geactiveerd zijn en werken. Dit was dus niet 't geval. Op elke zender zwart beeld maar wel perfect signaal. Op de FTA zenders zoals BVN heb ik wel beeld. Ik heb dan manueel een heractivatie gedaan via de site van tv vlaanderen, de tuner afgestemd op "één", maar na een uur nog steeds geen succes... NA een telefoontje met TV VL vanmorgen blijkt de kaart dus wel gistereren geactiveerd geweest te zijn. Ik weet niet of dit gebeurd is via mijn tuner of via de manuele heractivatie via de tv vlaanderen site. Support kunnen ze mij verder niet geven "want 't is geen tv vlaanderen tuner maar een eigen gekocht tuner, en ik moet kontakt opnemen met de verdeler van die tuner". Kan iemand me zeggen of er nog instellingen zijn die ik moet checken op de dreambox of newnigma2? De newnimga2 image dateert van mei vorig jaar. CCcam 2.3.0 is geïnstalleerd en staat actief, cccam.cfg is aanwezig (leeg). Wel heb ik bij de installatie van die image een aantal overbodige drivers en plugins verwijderd om meer ruimte te krijgen minder resources te bezigen. Ik weet niet juist meer welke drivers en plugins ik verwijderd heb maar kan 't zijn dat ik de drivers van de smartcard-reader ook heb gedelete of zitten die er sowieso ingebakken en kunnen die niet vewijderd worden? Kan ik deze eventueel terug manueel installeren? Alvast bedankt! 15 november 2013 aangepast door kozzen
dvbs Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 (aangepast) mss een overbodige vraag; de kaart zit er in met de chip naar beneden? anders eens cam verwijderen terug installeren activeren en opnieuw opstarten zou moeten werken met een "origineel" cfg bestand.. succes 15 november 2013 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Gast Mimisiku Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 Meneer geeft aan CCCam.cfg aanwezig (leeg). Dit klopt niet. CCCam dient een aantal instellingen te hebben. Als je wil kan ik je wel een standaard CCCam.cfg sturen. Ik heb beide kaarten: TVV en CDS..
dvbs Geplaatst: 15 november 2013 Geplaatst: 15 november 2013 (aangepast) Mimisiku Je hebt gelijk. 15 november 2013 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Gast Mimisiku Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Dit zou CCCamInfo moeten geven.
dvbs Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Hallo, Ik heb problemen met de ontvangst van tv vlaanderen. Mijn tuner is een dreambox 800HD met als image Newnigma2 en cccam 2.3.0. Gisteren heb ik een tv vlaanderen abonnement afgesloten en mijn tv vlaanderen kaart meegekregen. Nadat ik deze in mijn tuner zou steken zou die binnen 't uur geactiveerd zijn en werken. Dit was dus niet 't geval. Op elke zender zwart beeld maar wel perfect signaal. Op de FTA zenders zoals BVN heb ik wel beeld. Ik heb dan manueel een heractivatie gedaan via de site van tv vlaanderen, de tuner afgestemd op "één", maar na een uur nog steeds geen succes... NA een telefoontje met TV VL vanmorgen blijkt de kaart dus wel gistereren geactiveerd geweest te zijn. Ik weet niet of dit gebeurd is via mijn tuner of via de manuele heractivatie via de tv vlaanderen site. Support kunnen ze mij verder niet geven "want 't is geen tv vlaanderen tuner maar een eigen gekocht tuner, en ik moet kontakt opnemen met de verdeler van die tuner". Kan iemand me zeggen of er nog instellingen zijn die ik moet checken op de dreambox of newnigma2? De newnimga2 image dateert van mei vorig jaar. CCcam 2.3.0 is geïnstalleerd en staat actief, cccam.cfg is aanwezig (leeg). Wel heb ik bij de installatie van die image een aantal overbodige drivers en plugins verwijderd om meer ruimte te krijgen minder resources te bezigen. Ik weet niet juist meer welke drivers en plugins ik verwijderd heb maar kan 't zijn dat ik de drivers van de smartcard-reader ook heb gedelete of zitten die er sowieso ingebakken en kunnen die niet vewijderd worden? Kan ik deze eventueel terug manueel installeren? Alvast bedankt! Werkt het (al)? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
kozzen Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Bedankt voor jullie reacties! ik heb de laatste nieuwe image van newnigma2 geïnstalleerd en 't werkte meteen! 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen