Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Er is nu eenmaal veel meer SD dan HD geproduceerd en op zenders waar oudere programma's te zien zijn lijdt dat tot dit resultaat. Kika, Phoenix en ZDF Info zenden overigens vrij veel HD uit.

aangepast door Zuppelan

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Er is nu eenmaal veel meer SD dan HD geproduceerd en op zenders waar oudere programma's te zien zijn lijdt dat tot dit resultaat. Kika, Phoenix en ZDF Info zenden overigens vrij veel HD uit.

Dat vind ik ook geen punt. Er zijn genoeg oude programma's in Duitsland die het herhalen waard zijn. 

Maar na zo'n 2 jaar een geheel boeket HD zenders vind ik de HD-oogst wat tegenvallen. Kultur draait al wekenlang oude series en muziekprogramma's. En dan niet een, maar gelijk 5 of 6 achter elkaar. De volgende dag herhalen.En een paar dagen later weer. Het suggereert bijna een testuitzending. Ik wou die Duitse kijkcijfers hierover wel eens zien.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beetje afwisseling is natuurlijk altijd leuk. Ben je het even beu om CDS/M7 af te zeiken dan beginnen we toch gewoon over de gratis te ontvangen zenders uit andere landen.... :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst: (aangepast)

In Duitsland wordt deze discussie namelijk ook gevoerd. De regionale zenders die in december HD gaan, zijn er namelijk nog niet klaar voor.

De kleinste (HR) moet nog beginnen met ombouw.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Maar je moet ergens in de keten beginnen met nieuwe technieken.

De Nederlandse publieke omroepen hebben jarenlang het 4/3 formaat uitgezonden met het argument dat er nog zoveel "oude" toestellen thuis stonden.

De 16/9 toestel bezitters hebben daarover behoorlijk gerebelleerd.

De transmissie en uitzend keten alvast aanpassen voor HD is een logische stap, de programma's volgen dan in een steeds sneller tempo.

Pas de zenders op HD omschakelen wanneer 90 % van de programma's HD zijn is ook niet de oplossing.

Ik neem aan dat je thuis een HD toestel hebt, dan is toch elke uitzending in HD meegenomen.

De kabelkijkers hebben niet eens deze zenders in SD en zullen die voorlopig ook niet in HD gaan krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

En vergeet de overgang van de zwart wit televisie naar de kleurentelevisie niet.

Zelf heb ik jarenlang een zwart wit televisie op mijn kamer gehad, terwijl de kleurentelevisie beneden stond.

Op deze zw-televisie heb ik heel wat gekeken. Het leuke er aan was dat die televisie notabene wel al een afstandsbediening had.

Toen de publieke omroepen nog uitzonden via de ether, gebruikte ik dit toestel nog vaak als extra televisie op de computerkamer, dus op spriet.

Geplaatst:

De HR en RB (Radio Bremen) zijn ook bijna failliet. Dus spullen aanschaffen is best lastig voor ze. Het zou mij niet vreemd lijken als de RB zich nog eens aansluit bij de NDR, als 5e deelnemende deelstaat.

Geplaatst:

Alleen als je zender in HD resolutie uitzendt heb je de mogelijkheid om ook content in HD uit te zenden ;)  En elk tegengas tegen het HD+ gedrocht is natuurlijk ook welkom..... 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

• Moderator
Geplaatst:

Dit heeft niets met HD+ ofwel CI+ van doen, de "Offentliche TV Sender" doen daar niet aan mee!

Of bedoelde je dat niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 3 weken later...
Geplaatst:

mooi om mijn lijst weer op te vullen

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Elke Duitstalige FTA HD-zender is concurrentie voor HD+, ook regionale Duitse omroepen, dus ja, dit is wel degelijk tegengas.

een nieuwe zender misschien, maar ik zie hier geen tegengas, ze gaan alleen maar van sd naar hd...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Geplaatst:

Ik heb ze al weer in m’n ontvangers gezet:

RBB Brandenburg HD, RBB Berlin HD, MDR Sachsen HD, MDR Thüringen HD, MDR Sachsen-Anhalt HD en HR-Fernsehen HD op frequentie 10.891 H, DVB-S2, 22000, FEC 2/3.

en

Tagesschau24 HD, Einsfestival HD en EinsPlus HD op frequentie 11.052 H, DVB-S2, 22000, FEC 2/3

CanalDigitaal zal de binnenkort wel in de fastscanlijst zetten want nu kunnen ze natuurlijk weer pronken met nog meer HD-zenders op de schotel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...