Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik kijk geen Duitse zenders , maar FTA is FTA en is dus positief !!!! :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik kijk geen Duitse zenders , maar FTA is FTA en is dus positief !!!! :)

Met de Britse FTA HD zenders er ook bij heeft de schotel het in december weer glansrijk gewonnen van elke andere digitale tv provider en laat die zelfs steeds verder achter zich. Zelfs de zo opgehemelde glasvezel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Eduard07 , jammer dat ITV 2 HD , 3 HD , 4 HD gecodeerd zijn :(

Maar ok , het gaat hierover de DUITSE FTA HD zenders , welkom zijn ze in elk geval :)

Ach , ik kijk bijna geen tv meer , maar ik zal de 19,2°E nog eens scannen !!

Die is al bijna eeuwen geleden nog eens gescand :eek: !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:

btw: Wanneer worden (de) SD-kanalen (DVB MPEG 2 of 4) (definitief) uitgeschakeld ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je over Duitsland spreekt, daarover wordt gespeculeerd, de KEF spreekt over afschakelen van SD zenders in 2018.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

En is er voor de commerciëlen dan aan een kaartje te komen? Naar verluid zou die rond de € 50,-- per jaar moeten kosten. of moet je daar weer persé een adres in Duitsland voor hebben? Anders einde Sat eins, Kabel eins, RTL, pro sieben en nog vele anderen in 2018. 

aangepast door René Verbiest
Geplaatst:

En is er voor de commerciëlen dan aan een kaartje te komen? Naar verluid zou die rond de € 50,-- per jaar moeten kosten. of moet je daar weer persé een adres in Duitsland voor hebben? Anders einde Sat eins, Kabel eins, RTL, pro sieben en nog vele anderen in 2018. 

Nee, die kun je los in elke electronicazaak kopen en anoniem activeren.

Wel is HD+ een CI+ codering die een speciale module vereist. Mogelijk is de kaart ook in oscam te openen, maar ik weet daar geen details over.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wanneer je over Duitsland spreekt, daarover wordt gespeculeerd, de KEF spreekt over afschakelen van SD zenders in 2018.

Dank u voor de info :)

PS: Wat is eigenlijk het verschil in beeld tussen SD & HD , buiten de pixels , resolutie , bandbreedte ??

Want vanwege mijn slecht zicht kan ik zelf helaas geen verschil zien  :(

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

• Moderator
Geplaatst:

Bij HD wordt het beeld opgebouwd uit meer beeldpunten waardoor er meer details zichtbaar zijn.

Het beeld wordt daardoor veel levendiger en natuurlijker om te zien.

Bij SD zie je een horloge aan de pols van een persoon, in HD kan je zien hoe laat het is op dat horloge.

Bij een uitvoering van een orkest zie je over de schouders van de musici bladpapier met een notenbalk, bij HD zie je met potlood aanwijzingen geschreven tussen de noten.

Bij sportuitzendingen zie je in sd publiek op een tribune, bij HD zie je individuen op de tribune zitten met herkenbare gelaatsuitdrukkingen.

HD voegt door de detaillering emotie toe aan het beeld

Cookie monster, ik weet niet of je zichtvermogen altijd slecht is geweest, maar indien je vroeger een beter zichtvermogen had is het verschil tussen HD en SD een beetje te vergelijken tussen je zichtvermogen vroeger en nu.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nee, die kun je los in elke electronicazaak kopen en anoniem activeren.

Wel is HD+ een CI+ codering die een speciale module vereist. Mogelijk is de kaart ook in oscam te openen, maar ik weet daar geen details over.

hd+ werkt in ccam 2.3, oscam en scam. keuze genoeg. En eigenlijk geen geld (50 euro) voor deze zenders voor 12 maanden.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

• Moderator
Geplaatst:

i.p.v. de RTL's en Pro7 zenders in FTA SD kan je dan de deze zenders voor € 50 per jaar in HD zien

En je ondersteunt de verdere invoering van HD+. :mad:

Geplaatst:

en? zoals ik al zei, ik vind het het geld waard. Mooi beeld.

En zoals al vaker gezegd op dit forum, ik betaal 4x per jaar 53 euro aan GEZ voor ARd / ZDF. Maw hd+ kost 50 euro en ARD / ZDF kost 200 Euro per jaar!

Is natuurlijk wel leuk dat jullie gratis kijken maar wij doen dat niet...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

• Moderator
Geplaatst:

Eh, ik krijg ook regelmatig een afboeking van de GEZ, en daarna nog een keer per jaar € 130,- uit Frankrijk voor La redevance audiovisuelle.

Daarnaast betaal ik ook nog belasting in Nederland en dus ook daar kijk en luister belasting. Lang leve Europa!

Maar geen van mijn buren heeft een HD+ abonnement, en bij diegenen die een ontvanger met HD+ gekocht hadden heb ik na een jaar de favorieten allemaal moeten omzetten naar de SD zenders.

Dat nu de Offentliche Sender hun aanbod nog verder in HD hebben uitgebreid, zal de animo om voor HD+ te betalen niet laten toenemen, vooral omdat de Duitse wetgever RTL & Co. ten minste nog 8 jaar verplicht de SD versies van deze zenders in FTA SD uit te zenden.

Geplaatst:

Cookie monster, ik weet niet of je zichtvermogen altijd slecht is geweest, maar indien je vroeger een beter zichtvermogen had is het verschil tussen HD en SD een beetje te vergelijken tussen je zichtvermogen vroeger en nu.

Vroeger mocht ik nog fietsen , alhoewel , vorig jaar nog met een tamdem ,

we reden aan de kust , was wel leuk :) 

Verschil tussen SD & HD heb effe op sharp & blurred gezocht:

http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/et/adobe_deblur_crop.jpg

http://res.cloudinary.com/cloudinary/image/upload/w_0.6/sharpen_blur_jddfvw.jpg

http://cdn.physorg.com/newman/gfx/news/hires/2009/stayfocusedr.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:

Eh, ik krijg ook regelmatig een afboeking van de GEZ, en daarna nog een keer per jaar € 130,- uit Frankrijk voor La redevance audiovisuelle.

Daarnaast betaal ik ook nog belasting in Nederland en dus ook daar kijk en luister belasting. Lang leve Europa!

Maar geen van mijn buren heeft een HD+ abonnement, en bij diegenen die een ontvanger met HD+ gekocht hadden heb ik na een jaar de favorieten allemaal moeten omzetten naar de SD zenders.

Dat nu de Offentliche Sender hun aanbod nog verder in HD hebben uitgebreid, zal de animo om voor HD+ te betalen niet laten toenemen, vooral omdat de Duitse wetgever RTL & Co. ten minste nog 8 jaar verplicht de SD versies van deze zenders in FTA SD uit te zenden.

:) er is natuurlijk weerstand bij de duitse burger als het gaat om betalen voor 'private' zenders. maar ik vind het echt geen slechte deal, die 5 euro per maand. Voor de prijs van 2 halve liters bier heb ik een mooi beeld :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...