rolandroland Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Op een website zag ik een antenne staan met daarop: Bij verticale polarisatie geschikt als ontvangstantenne voor o.a. de SatCom satellieten rond de 255 MHz, 70 CM amateurband, 35 CM, DVB-T en meer. Wat is dat voor iets? De antenne ziet er zo uit: Op internet zoeken over dit item lukte me niet goed. Ik weet niet of dit onder het juiste forum deel doet vallen?
rolandroland Geplaatst: 16 november 2013 Auteur Geplaatst: 16 november 2013 Aanvulling: Ik dacht dat er altijd een schotel benodigd was om een satelliet signaal op te kunnen vangen?
muppet Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Satcom is niet voor tv maar voor een scanner kijk de volgende link even. www.scannerforum.nl/index.php?topic=12518.305;wap2 vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Adriano Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Het is een "log periodische antenne" dit is een breedband antenne. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Moderator ceesv Geplaatst: 16 november 2013 Moderator Geplaatst: 16 november 2013 Dit zijn satellieten die niet op een vast punt boven de evenaar "hangen"maar voor de ontvanger gezien in beweging zijn. Ze hangen op geringe hoogte, enkele honderden kilometers boven het aardoppervlak. Het zijn meestal waarnemingssatellieten die bijvoorbeeld het weer waarnemen en foto's van het wolkendek naar de aarde zenden. Ook de GPS of satelliet telefoon satellieten bewegen zich op deze manier rond de aarde. De frequentie waarop ze uitzenden is relatief laag en daarvoor is zo'n logperiodische antenne uitermate geschikt. Het begrip Satcom kan hier voor verwarring zorgen, er zijn "Satcom"satellieten, dit zijn geostationaire satellieten, welke net als de Astra's boven de evenaar hangen en er zijn Sat Com satellieten, een afkorting voor Satelliet communicatie, ook wel genaamd comsat's of communicatie satellieten. Deze laatste groep wordt hier bedoeld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen