mouse1277 Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Hallo, Ik zit met het volgende probleem. Ik heb al 15 jaar of zo dezelfde satellietapparatuur in gebruik. Het gaat hier om een Philips DSR2210 met een Triax schotel met enkele LNB icm met een ouderwetse beeldbuis. Werkt altijd prima maar na een paar jaar of zo gaat het rond de herfst verkeerd. Begint met af en toe een rood blokje op het scherm en na een paar weken houdt hij het nog 30 minuten tot driekwartier vol en dan valt de ontvangst compleet weg. Als ik ook in het menu kijk dan is de ontvangst rood. Oplossing is dan altijd even snel een nieuwe kop plaatsen en we kunnen er weer een paar jaar tegen. Waarschijnlijk iets met vocht, warmte, damp, etc. maar verder ging probleem. Nieuwe kop van eurootje of 15, 10 minuten schroeven en we kunnen er weer een paar jaar tegen. Tot gisteren. Zelfde probleem (oude kop ongeveer 3 jaar oud) dus nieuwe kop geplaatst en we dachten "daar gaan we weer". Echter wat schetst onze verbazing? Na driekwartier weer geen beeld en ontvangst 0..... Euh, wat kan hier aan de hand zijn? Nieuwe kop ook (meteen) defect of heeft iemand een idee waar het nog meer kan zitten? Moet ik wellicht eens een keer naar een compleet nieuwe installatie? Hoor het graag van de specialisten :-).
blackeyes Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 trek eens een nieuwe kabel en f connector van je ontvanger naar de lnb vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Ronsworld Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Had een rood blokje in beeld ook niet iets te maken met dat er een update voor de ontvanger/settings klaar stond?? Dacht dat je de ontvanger dan uit moest zetten en als je hem dan opnieuw opstartte dat hij dat wel aangaf in beeld, een soort wizzard die je moet volgen. Ron. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
mouse1277 Geplaatst: 16 november 2013 Auteur Geplaatst: 16 november 2013 Receiver heeft de laatste update. Rode blokje(s) krijg je ook meer zeer zware regel- en/of sneeuwval dus heeft echt te maken met (mindere) ontvangst. Nieuwe kabel trekken kan maar klinkt simpeler dan het is. Loopt door vele vertrekken van dak naar woonkamer en is ook op vele plaatsen weggewerkt (plinten ed). Zou dit een oorzaak kunnen zijn of is het echt 1 voor 1 alles testen?
satencom Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 De F connector buiten op nieuw aan de antekabel zetten ,de rode stip betekend dat er geen zignaal is ,als het zignaal balkje rood is ,heb slechte ontvangst het moet groen zijn ,schotel beter uitrichten Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
gors Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 ik denk dat de ontvanger en/of LNB een warmteprobleem hebben.Doe eens terug een scan nu het terug kouder is.
mouse1277 Geplaatst: 16 november 2013 Auteur Geplaatst: 16 november 2013 Het heeft niets met uitrichten te maken. Heb volop ontvangst echter verdwijnt dat zogezegd naar enige tijd. Als alles dan weer even heeft uitgestaan is het probleem ook (tijdelijk) opgelost. De F-connecter opnieuw plaatsen zal ik eens gaan proberen.....
satencom Geplaatst: 16 november 2013 Geplaatst: 16 november 2013 Kun je de spanning op de lnb uitgang van de ontvanger ook meten , Moet normaal ongeveer 14 of 18 volt staan, dit hangt af van de frequentie waar de ontvanger op staat, H of V. te hoge spanning is niet goed voor de lnb ,en als er geen stroom op staat is de ontvanger stuk het zou de voeding kunnen zijn Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen