muppet Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Ik krijg mijn rotor niet afgesteld heb het volgende gedaan Schotel en rotor op de sirius/astra4a afgesteld toen beeld Aangesloten op de switch (8 poorts) omdat dit een 2e schotel is Tuner ingesteld met geavanceerd Op all sattelites 1 er in gezet Daarna bij comitted diseqc command lnb5 ingevuld Hij heeft eerst wel gereageerd alleen kan er nu niks meer mee kon hem vanaf mijn ontvanger zo in de 0 positie zetten alleen dan had ik nog geen beeld. Ik heb een vu solo met vti 6 en een 8 poorts switch die vast astra 1 2 3 heeft en daarnaast de rotor aanstuurt via een aparte schotel. Wat doe ik verkeerd. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) Ik krijg mijn rotor niet afgesteld heb het volgende gedaan Schotel en rotor op de sirius/astra4a afgesteld toen beeld Aangesloten op de switch (8 poorts) omdat dit een 2e schotel is Tuner ingesteld met geavanceerd Op all sattelites 1 er in gezet Daarna bij comitted diseqc command lnb5 ingevuld Hoe bedoel je "Op alle satellites 1 erin gezet?" Hij kan toch op Usals gezet worden? Als je satellieten een nummer geeft, kan dat alleen op Diseqc 1.2. Alle satellieten die je in programmeert, krijgen dan een eigen nummer. Onder dat nummer wordt de draaipositie opgeslagen. Als je alle satellieten nummer 1 geeft, komt de rotor niet weg van positie 1. Je had toch inmiddels een handleiding van Sprietje gekregen? 17 november 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Hoe bedoel je "Op alle satellites 1 erin gezet?" Je had toch inmiddels een handleiding van Sprietje gekregen? All satellites sorrie e te veel dit staat in het menu van vti Ja ik had een handleiding van sprietje gekregen maar alleen van de rotor niet van het hele vti gebeuren hoe ik het moet instellen. Ik ga straks verder met de schotel en dan zal ik eens usuals uitproberen. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) All satellites sorrie e te veel dit staat in het menu van vti Ja ik had een handleiding van sprietje gekregen maar alleen van de rotor niet van het hele vti gebeuren hoe ik het moet instellen. Ik ga straks verder met de schotel en dan zal ik eens usuals uitproberen. Je hebt van Blackeyes ook een link gekregen naar een stappenplan van prutsie uit 2004. Dat stappenplan werkt perfect, OpenPli heeft per sat-positie een heel duidelijk instelmenuutje. 17 november 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb vti en ik heb dat stappenplan al gedaan momenteel weerkt niks meer. Wie kan mij helpen Zal mijn configuratie nog een keer toelichten. vu+ solo die een uncomitted 8 poorts swtich aanstuurt Poort 1 astra 1 Poort 2 astra 3 Poort 3 Astra 2 Poort 4 leeg Poort 5 rotor Astra 1 2 3 zijn vast op een schotel de rotor heeft een eigen schotel. Hoe moet ik dit in vti invullen snap er even niks meer van had beeld op astra 1 2 3 maar door het klooien met de rotor zijn die er ook vanaf. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Waarom zet je de rotor niet op LNB4? Op ALLE sat-posities die je wilt in programmeren. En dan per sat invullen: LNB4 --> committed/uncommitted/etc. en USALS kiezen. Te beginnen vanaf je nulpunt. Dat was bij jou 4.8 oost, zei je. En dan als een klok oost-west draaien en checken of je schotel wel in de baan zit en blijft. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Update als ik de configuratie modus op eenvoudig zet dan heb ik weer beeld op geavanceerd doet hij het niet op de astra 1 2 3 vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Waarom zet je de rotor niet op LNB4? Op ALLE sat-posities die je wilt in programmeren. En dan per sat invullen: LNB4 --> committed/uncommitted/etc. en USALS kiezen. Te beginnen vanaf je nulpunt. Dat was bij jou 4.8 oost, zei je. En dan als een klok oost-west draaien en checken of je schotel wel in de baan zit en blijft. Tja waarom niet op poort 4 zal hem er even opzetten vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Update als ik de configuratie modus op eenvoudig zet dan heb ik weer beeld op geavanceerd doet hij het niet op de astra 1 2 3 Omdat je instelling niet correct zijn. Volgens mij heb jij een committed switch, dus de volgorde moet dan zijn :committed / uncommitted / toneburst Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Ik gebruik dezelfde instellingen op de astra 2 en 3 als op de astra 1 alleen heb alleen maar beeld op astra 1 terwijl als ik hem op eenvoudig zet ik wel beeld heb. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 Heb je voor Astra 2 en 3 ook LNB2 en LNB3 ingevuld? Jij wilt een getrapte opstelling: je hebt dus 4 LNB-posities: LNB1/Astra 1 + LNB2/Astra 2 + LNB3/Astra 3 en LNB4/ Rotor Dus via een Diseqc-schakeling (Poort 1/2/3/4=A/B/C/D) kom jij via D bij je rotor. Bij jou vertakt zich Diseqc D dus in een rotor-invulling. Normaal zit daar alleen een statische LNB4. Maar bij jou draait LNB4, dus moet je voor alle satellieten die je wilt, ook ROTOR/USALS invullen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb weer beeld vastgelegde diseqc command aa (poort1) ab (poort2) ba (poort3) en overal bij comitted diseqc command input 1. Nu heb ik de rotor ook zo gedaan bij poort bb (poort4) alleen nu krijg ik nog geen beweging in de rotor ook met usals aan of uit doet hij het niet. Volgensmij moet het in die lnb33 liggen maar kan geen lnb 4 instellen. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) Ik heb weer beeld vastgelegde diseqc command aa (poort1) ab (poort2) ba (poort3) en overal bij comitted diseqc command input 1. Nu heb ik de rotor ook zo gedaan bij poort bb (poort4) alleen nu krijg ik nog geen beweging in de rotor ook met usals aan of uit doet hij het niet. Volgensmij moet het in die lnb33 liggen maar kan geen lnb 4 instellen. Heb je voor LNB4/BB per satelliet ook ROTOR in het menu ingesteld? En wat heb je bij INPUT staan? 1, 2 of 4? 17 november 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
muppet Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb nu op 4.8 oost beeld alleen hij stoort moet ik hem nu fijn afstellen of moet de rotor beter afgesteld worden ? vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Eduard07 Geplaatst: 17 november 2013 Geplaatst: 17 november 2013 (aangepast) Ik heb nu op 4.8 oost beeld alleen hij stoort moet ik hem nu fijn afstellen of moet de rotor beter afgesteld worden ? Dat is goed nieuws. Wat heb je nu veranderd in de instellingen? Als hij stoort, heb je het nulpunt 4.8 niet goed ingesteld. Hij zou (redelijk) maximaal binnen moeten komen. De schotelklem achter moet in het verlengde staan van de rotor. Wat is je exacte woonlocatie in graden? Als je oost-west instelling niet goed is ingesteld, kun je dat bijstellen in Rotorinstellingen onder Handmatig Zoeken. Zo kom je in ieder geval te weten of je motor goed staat, of te veel oost of west. 17 november 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen