Sprietje Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Zeker een heel leuk voorstel. Voor zover ik weet is die Amiko Slim lnb alleen maar in single uitvoering verkrijgbaar dus minder interessant dan die andere drie 40mm lnb’s die ik in bericht 12 noemde. De Best HQRF 101 is wel interessant. Die komt uit een Duitse test goed uit de bus maar die testen nooit met regendruppels.
stevie-v Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 (aangepast) Ik ben ook benieuwd naar de test HQRF 101 tov de alps lnb's vooral met regen 18 november 2013 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 20 november 2013 Geplaatst: 20 november 2013 Even een update: Zojuist heb ik een Inverto Black Premium Quad en een Best HQRF 404 quad besteld, ik wil de gok wel eens wagen met die Best. Ook meteen maar 2 goedkope 4/1 Diseqc switches van Octagon besteld, ik wil die gok ook wel eens wagen voor die paar euro's. Dit alles via een veilingsite bij onze oosterburen besteld.
yvessr Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 Ik hoop voor jou dat je er suk6 zal mee hebben; en meer dan ikzelf, want een maand of 2 geleden kocht ik me eveneens een nieuwe Bisat met een 3x LNB-houder (voor 13°, 19°en 23°) en daarbij 3 alps quads.. en met als resultaat een zeer povere ontvangst na herhaaldelijk uitrichten (slechts 79% voor 19°, en maar 59% voor de HD kanalen van 13°, om niet te spreken van 23°) ! Bij het uitrichten heb ik me gebaseerd op de centrale LNB, maar nu begin ik me af te vragen of ik niet beter begin met de zwakkere Hotbird ?... Gisteren avond viel er effen wat sneeuw en ALLES ging in de mist !!! ik heb mijn TV gewoon mogen uitschakelen. Ik vraag me in feite af welke waarden als optimaal (of correct) mogen verwacht worden bij een perfecte uitrichting met deze schotel en Alps lnb's ? Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 21 november 2013 Geplaatst: 21 november 2013 Met de sterkte/kwaliteit van het signaal heb ik geen klagen, de schotel was uitgericht op de 19.2 en daarna de geconcentreerd op de 23.5. Daarna op de 28.2. Het signaal op de 23.5 is ongeveer 14.8 Db en op de 19.2 nog iets sterker. Ook op de 28.2 een redelijk goed signaal (kan nu even niet kijken). De 13 heb ik verwijderd daar keek ik toch nooit naar. Ik denk dat je toch wat mneer tijd in het uitrichten van je schotel moet steken want daar is absoluut meer uit te halen. Begin het uitrichten op de 19.2 met de LNB in de 0 stand en zorg dat je toch minimaal 90% hebt, daarna de 23.5 en tenslotte de 13. Ik weet nog dat bij mijn (met de 4 houder 13/19/23/28) ik de LNB houder iets moest verbuigen om beter signaal te krijgen (zie: http://www.sat4all.com/forums/topic/200672-visiosat-bisatellite-1319223282/page-23?do=findComment&comment=1213461 )
yvessr Geplaatst: 22 november 2013 Geplaatst: 22 november 2013 Thanks @Pedro Newbie, Ik zal dus nog maar eens op mijn dak klimmen; al lijkt die 90% volledig onhaalbaar ! nog een vraagje: heeft de 'diepte'-instelling van de lnb in de houder ook enig belang want die kan toch minstens 1 cm in/uit verschuiven?... Vu+ Zero: OpenPli 8.3
Sprietje Geplaatst: 22 november 2013 Geplaatst: 22 november 2013 Nou met 1cm speelruimte zul je niet veel verschil hebben. Het zal maximaal 1% zijn maar goed, elk procentje is weer meegenomen.
satencom Geplaatst: 23 januari 2014 Geplaatst: 23 januari 2014 Tsja, je hebt op een Visiosat natuurlijk geen hele smalle lnb’s nodig. Alps is een vertrouwd merk waarvan je weet dat hij goed presteert bij regen, nog smallere lnb’s hebben toch vaak problemen met regendruppels. Het is inderdaad frappant dat de lnb’s zonder kop die over de gehele lengte 40mm diameter hebben, zo weinig besproken zijn. Ook zijn ze nog niet allemaal in Duitse test besproken en toch zeker geen test met onderlinge vergelijking. Jammer. Er zijn 3 merken die deze lnb’s hebben en ik ben ook benieuwd hoe die het doen en vooral ook met regen. Het zij de: De Opticum-Red-Rocket lnb Smart Titanium Rocket TRQS lnb Best HQRF lnb Een ding hebben ze gemeen. Ze zijn in de quad-uitvoering een stuk goedkoper dan de ALPS. Ik heb de OPTICUM Red Rocket Single LNB 0.1dB getest ,deze lnb heeft geen water vrees ,dus een prima lnb Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen