Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat een hoop energie verbruik met 5 TV's en receivers

wellicht ook 5 PC's

poe hee

je kunt ook via PC en netwerk streamen (kijk op de bestaande LCD monitor naar satelliet)

een duo2 kopen + 2 dual-tuners = 4 en een solo2 twin tuner = 2 op slaapkamer (beiden met kaart en LAN aansluiting)

dan heb je 6 tuners ter beschikking voor jouw 5 (kijkbuizen ≃ PC monitoren)

opnames verdelen over de twee receivers en streamen via de de vrije tuners naar PC

misschien is het een veel goedkoper alternatief tov 2 extra TV's

ciao

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Ik ben er vanuit gegaan dat hij een 8/1 diseqc-switch heeft waar op dit moment 3 lnb’s op aangesloten zijn.

Het zou handig zijn als jantje eens opgeeft wat hij nu precies voor switch heeft.

Het wordt al een stuk duidelijker als hij aangeeft of de switch bij de schotel zit of binnen.

Geplaatst:

Dat zou ook nog kunnen, dat hij een 8/1 diseqc-switch gebruikt ,het lijkt er niet op,

hij heeft het maar over 1 switch waar van hij 3 aansluitingen gebuikt

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Nou, satencom, er zijn toch volop 8/1, 9/1 of 10/1 diseqc-swiches in één behuizing, zie de afbeeldingen.

Ik verwacht eerder dat ze een wat uitgebreidere diseqc-switch hebben omdat 4 lnb’s op de T55 erg weinig is en je met een 8/1 switch wat meer lnb’s kunt plaatsen in de toekomst maar meer aansluitingen is ook een mogelijkheid. We zullen het pas weten als jantje wat meer duidelijkheid geeft.

post-60869-0-96766600-1384873428_thumb.jpg

post-60869-0-33991500-1384873449_thumb.jpg

post-60869-0-70498000-1384873509_thumb.jpg

• Moderator
Geplaatst:

ik ben op het ogenblik in het bezit van 3 tv's waar ik met de kaarten van canal digitaal tv kijk. alleen wij willen op 2 extra tv's in de slaapkamers van onze kinderen.

wat moet ik doen en aanschaffen om dit te realisreren

Ik heb een wave fontier 55 en sab voor met 8 aansluitingen waarvan ik er 3 gebruik. Dit was mij geadviseerd om dat ik dus in de toekomst wilde uitbreiden.

- 3 tv;s in gebruik

- SAB met 8 aansluitingen waarvan 3 in gebruik.

- Dit was geadviseerd om dat ik dus in de toekomst wilde uitbreiden

Je mag aannemen dat de ontvangers op de schotel kennen worden aangesloten.

Blijft slechts het probleem van 3 + 2 = 5 ontvangers met slechts 3 Canaldigitaal kaarten aanwezig.

Mogelijke oplossingen:

- 2e abonnement afsluiten met 1 extra kaart.

- Smartwi oplossing aanschaffen en bestaande kaarten intern delen.

- Linux ontvangers kopen en via een LAN netwerk koppelen en intern kaarten delen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

"Dit was mij geadviseerd om dat ik dus in de toekomst wilde uitbreiden."

Uitbreiden in wat?

In het aantal lnb's dat op de T55 geplaatst kan worden of in het aantal aan te sluiten ontvangers?

• Moderator
Geplaatst:

We hebben 50% kans dat jij/ik gelijk heb. :D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

sorry dat ik onduidelijk ben maar heb een sab 17/8 waar 4 lnb's op zijn aangesloten. de sab ligt binnen en van de 8 aansluitingen zijn er idd 3 op aangesloten dus heb nog ruimte voor 5 ontvangers. heb een abonnement cd entertainment  en 2 extra kaarten en wil dus 2 tv's erbij nemen  de optie van de smartwi spreekt mij het meeste aan.  is alleen de vraag welke ontvangers kan ik hiervoor gebruiken er hoeven geen extra's of uitgebreide mogelijkheden op te zitten

• Moderator
Geplaatst:

Voor de smartwi komen ontvangers met een SECA kaartlezer in aanmerking met uitzondering van de Canaldigitaal/M7 ontvangers.

Het is aan te raden hiervoor HD ontvangers te gebruiken omdat steeds meer (SD) zenders overstappen naar de DVB-S2 / MPEG4 standaard.

Je hebt al een SAB TITAN Micro HD voor Euro 69

Geplaatst:

Ik heb 2 SAB TITAN Micro HD gekocht en een smartwi 2 en het werkt perfect. installeren is echt een fluitje van een cent. echt super.

wil jullle bedanken voor de adviezen 

• Moderator
Geplaatst:

Leuk om te horen.

Veel kijkplezier!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen