Erla Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Kan iemand mij van de nodige info voorzien? Ik bezit momenteel een Rebox 8500, ben er altijd tevreden over geweest, maar loop nu toch tegen enige beperkingen aan. De rebox kan tot 3 opnamen gelijktijdig maken op voorwaarde dat ze binnen dezelfde transponder zitten (eigenlijk 2 transponders want er zitten 2 tuners in). Alles werkte feilloos, totdat TVV van Astra 3 gebruik ging maken. De HD zenders zitten bij TVV namelijk verspreid over nogal wat transponders, waardoor het soms puzzelen wordt wat wel en niet gelijktijdig kan opgenomen/bekeken worden. Na enig zoekwerk ben ik terrecht gekomen op een Solo 2, volgens de documentatie zou deze tot 8 kanalen gelijktijdig kunnen opnemen. Mijn vraag nu: loop ik daar ook tegen de beperking van het aantal transponders aan of niet ?? Verder, bestaat er een image waarmee ik mijn fastscan terug zou krijgen, alsook het gebruiksgemak om programmaopnamen in te stellen vanuit de EPG ? Bestaat er überhaupt een site waar men kan zien wat aanwezig is in welke image ?
dirocca Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 de beperking zit in je tvv kaart en niet in de box. dus de beperking die je nu hebt ga je ook hebben met de solo2. 8 simultane opnames klopt wel in de veronderstelling dat deze niet gecodeerd zijn. dit is de reden waarom ik een duo2 gekocht heb met 2 x dual S2 tuners(4 tuners) grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
jan72 Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Volgens mij hangt het maken van verschillende opnames af van twee zaken: je moet (uiteraard) een STB hebben met 2 tuners, maar je moet ook twee kabels hebben die elk een tuner bedienen (dus minstens twin lnb's) dan kun je meerdere transponders/satellieten bekijken/opnemen fastscan is een applicatie die volgens mij in de meeste images zit (zit zeker in VTI, want ikzelf werk met dat image) Ik denk dat de meeste images dezelfde mogelijkheden hebben. de verschillen zitten eerder in de details denk ik
Erla Geplaatst: 18 november 2013 Auteur Geplaatst: 18 november 2013 Bedankt voor de snelle reactie. Die duo 2 heeft wel het nadeel dat hij een stuk groter is, alsook prijziger.
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Al weer een hele tijd geleden hebben de providers TVVlaanderen en CanalDIGITAAL als dochter van de Luxemburgse M7 een beperking geïntroduceerd (die tot zeer grote verontwaardiging leide bij de abonnenten ). Deze beperking die het niet meer mogelijk maakt om meer dan 4 zenders gelijktijdig op te nemen is in de smartcard ingebouwd. of je nu een of 10 ingebouwde tuners hebt, de kaart wordt temporair gedeactiveerd indien er meer dan 4 streams worden gedecodeerd... Effectief maar Uiterst belabberd voor de abonnent. ongecodeerde zenders, daar speelt die beperking niet, daar speelt het spel met de transponder kwadranten. ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
dirocca Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 volledig akkoord met wat je verteld Tonski maar met meer tuners ben je minder transponder gebonden; grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 juist dat wel natuurlijk (Citaat Jaap Kooiman Buschauffeur) Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Erla Geplaatst: 18 november 2013 Auteur Geplaatst: 18 november 2013 Ik vermoed dat het aantal tuners inderdaad een rol speelt. Zo kan ik met mijn rebox 2 programma's opnemen die op een verschillende transponder zitten, maar dan kan ik maar gelijktijdig kijken naar een kanaal dat binnen één van die 2 transponders zit. Dus is het niet zo zeer die beperking van 4 streams per kaart die mij parten speelt, denk ik.
dirocca Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 ja en niet vergeten dat elke tuner een kabel nodig heeft. dus als je een box aanschaft met bv; 4 tuners zal je ook heel waarschijnlijk je lnb moeten vervangen(4 uitgangen) grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Ik vermoed dat het aantal tuners inderdaad een rol speelt. Zo kan ik met mijn rebox 2 programma's opnemen die op een verschillende transponder zitten, maar dan kan ik maar gelijktijdig kijken naar een kanaal dat binnen één van die 2 transponders zit. Dus is het niet zo zeer die beperking van 4 streams per kaart die mij parten speelt, denk ik. je schrijft exact wat mogelijk is... dat geldt voor elke single, twin of multi receiver maar betreffende wat er nu op je Rebox 8500 mis gaat zou je moeten kunnen vinden in het "Overige Receivers subforum" deze kent meerdere bugs heb ik eens gelezen. (welke softcam draait daarop) de SOLO2 kan meerdere opnamen maken maar heeft vast ingebouwde tuners (2 stuks) die de ingestelde transponders gebruiken de DUO2 kan natuurlijk ook meerdere opnamen maken, maar deze heeft geconfigureerd als Dirocco met 2x dualtuner insteektuner 4 tuners ter beschikking, indien ze onafhankelijk gevoed worden per coax door een quad LNB of Multifeed (echter ook Unicable Quad LNB is mogelijk met intern doorlussen) ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
wolverine Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 een solo 2 met twee coaxen naar de aansluitingen zal ook nog altijd maar 2 kanalen kunnen opnemen die op twee verschillende transponders zitten (als deze verschillende transponders bvb op twee verschillende sat posities zitten, of in twee verschillende kwadranten van eenzelfde satpositie zitten). Dan zal je als je nog een derde kanaal wil kijken ook gebonden zijn aan 1 van de 2 kwadranten waar je op aan het opnemen bent. VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
wortellica Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 juist dat wel natuurlijk (Citaat Jaap Kooiman Buschauffeur) Jaapiejo
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 november 2013 Geplaatst: 18 november 2013 Alweer? Alweer Ja!! Heb de hele serie op DVD. Hij blijft kostelijk!! Vooral die Zus... "Ik ben toch de baas!?" Beetje Off Topic, maar het blijft leuk..
Erla Geplaatst: 19 november 2013 Auteur Geplaatst: 19 november 2013 je schrijft exact wat mogelijk is... dat geldt voor elke single, twin of multi receiver maar betreffende wat er nu op je Rebox 8500 mis gaat zou je moeten kunnen vinden in het "Overige Receivers subforum" deze kent meerdere bugs heb ik eens gelezen. (welke softcam draait daarop) de SOLO2 kan meerdere opnamen maken maar heeft vast ingebouwde tuners (2 stuks) die de ingestelde transponders gebruiken de DUO2 kan natuurlijk ook meerdere opnamen maken, maar deze heeft geconfigureerd als Dirocco met 2x dualtuner insteektuner 4 tuners ter beschikking, indien ze onafhankelijk gevoed worden per coax door een quad LNB of Multifeed (echter ook Unicable Quad LNB is mogelijk met intern doorlussen) ciao Daar zeg je me wat... Ik heb nu 2 coax kabels liggen, zou het mogelijk zijn om met Unicable de 4 tuners aan te sturen van de Duo2 ???
Tonskidutch Geplaatst: 19 november 2013 Geplaatst: 19 november 2013 werkt perfect op de VU+ let wel op: als je meerdere satelliet posities wilt, moet je voor die Unicable oplossing een speciale switch (met stroom aansluiting) hebben, ik weet niet of dat bij jou voorzien kan worden nabij de schotel. maar indien wel kun je via die twee coax meerdere receivers ( dus tuners ) voeden de meeste Unicable systemen werken met 4 (eigen banden) Een en ander is ook voor Niet VU+ Receivers mogelijk, dus de vervolgvragen zijn eigenlijk schoteltechniek... > dus hier ciao Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen